Samsung Galaxy Tab 3 8.0

Pernah aku tampilkan sebelum ini:

So hari ni, aku nak share pulak pasal tab terbaru keluaran Samsung, paling famous dipromosikan abad ini! Samsung Galaxy Tab 3 8.0. Oh ya, 8.0 pada hujung nama tu refer saiz skrin tablet ni. Means 8 inci. Samsung Galaxy Tab 3 didatangkan dengan 3 saiz iaitu 7 inci, 8 inci dan 10 inci.

Berikut merupakan spesifikasi Samsung Galaxy Tab 3 8.0
  
spesifikasi Samsung Galaxy Tab 3 8.0, Samsung Galaxy Tab 3 8 inci, Samsung Galaxy Tab 3

Harga: RM1099.00

SISTEM OPERASI (OS): Android 4.2.2 (Jelly Bean)
CHIPSET: Exynos 4212
CPU: Dual Core 1.5GHz
GPU: Mali-400
BAND: N/A
SAIZ (MM)/BERAT (G): 209.8x123.8x7.4mm/314g
JENIS BATERI: Li-ion 4450mAh
SKRIN BERWARNA/LCD/JENIS SKRIN: 16 juta/TFT/Capacitive
SAIZ SKRIN/RESOLUSI: 8.0”/1280x800 (~189 ppi)
MEMORI DALAMAN: 16GB, 1.5GB RAM
MEMORI TAMBAHAN: microSD (sehingga 64GB)
NETWORK: WiFi
KAMERA: (In) 5MP (Ex) 1.3MP/CMOS

SPECIAL:
Sokong teknologi dolby surround sound, DLNA, wifi direct, SGPS/GLONASS, readers hub, music hub, game hub, chat ON, Samsung apps.

Rujukan: Majalah Ering keluaran Oktober 2013


Jika dilihat secara keseluruhan, Samsung Galaxy Tab 3 8.0 boleh dianggap sebagai model peningkatan kepada Samsung Galaxy Tab 2 7.0. Ini jelas dapat dilihat pada spesifikasi yang disokongnya seperti penggunaan CPU yang lebih pantas, GPU yang mampu memaparkan permainan HD dengan lancar, kapasiti RAM dan bateri yang lebih besar, aspek penggambaran yang lebih berkualiti dan juga sokongan rangkaian LTE yang menjanjikan kepantasan internet. Malah reka bentuknya yang lebih nipis, ringan dan bazel yang lebih kecil terasa lebih baik untuk dipegang.

30 comments

bestnya. Sabtu lepas ada tengok masa kembar beli handphone baru

belum berhasrat nak tukor tab 2 to 3...huhuhu...

yumida cadang nak beli yang nie ke :)

Tablet keluaran samsung memang terbaik.. Klik 3-3 kat sini..=D

wah.. mmg tak smpat nk kejarlah brand samsung nih... cepat sgt kuar yg terbaru...

oshem, macam nak sebijik yang ni.. RM1K tuuuu...

uish, menarik ni.. kena kumpul duit dulu lah.

mama menabung sini yer yumida..

tab 2 7 aku beli aritu pun xsampai setahun lagi..hu3..dh keluar model baru

kuat btuil yumida racun dengan tablet samsung nie.
hehe..
rasa nk beli jer satu.

ape lagi sis, rembat la satu (^_^)

ada rezeki boleh beli satu..hehe..

haa.. kan best tu galaxy tab 3.. yumida dah beli lom?

Produk gadget Samsung sentiasa Updated! Memenuhi keperluan utk setiap citarasa. Tapi...tetap dgn laptop juge, hehe

wahhhh mcm besz je nih huhu ..sis nk beli ek ? haha

wahhh..gatal je tgn ni nak beli..hahaha

tanak kejar samsung... nak sony jugak :p

ni kalau dapat sebijik...alangkah indahnyaa..hehe

Kalau tab ni murah, dh lama beli. tapi mahal sgt ni.sobsss spesifikasinya mmg best

ehh dah kluar baruu?? sy nyer 7.0 bru beli 2 bulan msa kluar tu, skarang dah kluar 8.0 laju nya...

kmk baru jak nangga tab 3 rah kedai tepon area kmk sitok.. tapi kmk sik sure la yg besar ne.. rm899 jak..

assalamualaikum yumida...bestnya nak tukar la tab 3 la pulak...:)

wahh...terbaiklah..

tapi nur pakai yg mana ada je dulu...hehe


EmoticonEmoticon