Udang

harga udang, gambar udang
Udang yummeh! Saiz sederhana besar, 1kg RM25.00

Semalam kawan hb jual udang. Harganya seperti di atas. Udang fresh! Kira agak murah la harga tu. Kalau nak beli kat pasar, mahal tu. Yang ni kawan hb dapat melalui hasil menjala ikan. Kalau kat tempat korang saiz udang macam ni agak-agak berapa RM harganya? Ker murah lagi?



Nak tanya kat korang semua. Kalau udang kan, apa masakan yang korang suka makan? Masak rebus, kicap, sos, bakar, goreng, stim, butter prawn, atau masak sambal? Kalau Yumida prefer udang rebus. Coz airnya sedap. Ada rasa kemanisan udang. Kalau hb lak suka makan udang bakar. Korang pulak suka masakan yang mana satu? Ker ada lagi resepi masakan lain? Nak jugak try ni…

19 comments

ermm..aiyoyo..bestnya mkn udang..manisnya..sini mau kot rm40+++.ke lebih xtau la...masak apa best? masak yg org lain masak sbb sendiri tak reti masak.lol

Assalamualaikum... besar2 udang tu... fresh pula... klau makn udang rebus atau goreng sedap juga...

kita suka goreng je ehehe..sedap

masak sambal or grill guna pemanggang ajaib. mmg best!

Assalamualaikum yangg, terliurnya. buat sambal sodap ni (",)

Sedap nye yumi..wat sambal ker..goreng butter ker puhhhh mesti manis kan...fresh le kate kan yummmmi

sedap udang ni..yumida buat masak apee?

hoih! udang begini kalu dibuek udang sambal potai mau terangkek segalo ni! haihhhhhh

dolok masa pegi mukah di pasar nya jual sekilo rm45 besar lebih kurang mcm ya. masak rebus cicah dgn cili kicap sedap. hehe

udang galah tu sedap masak sambal tumis woo..makan hingga menjilat jari..

dah lama x masak lauk udang.. deqla suka buat sambal tumis udang petai...hihihi.. mmg kalo rebus sdp airnya...bakar pun sdp... :)

uii sedapnya ..
2 mggu lepas Nat nak beli 5 ekor je ambil dah RM25 .. tak jadi beli letak balik ... xberbaloi sungguh ..

sedapnya. munirah suka mkn udang :)


EmoticonEmoticon