Muka comel tapi selalu buat hal

Haih..pening sungguh aku dengan kucing yang sekor tu. Mukanya kiut! Comel! Badannya lembut, gebu. Bila dipicit, lembut-lembut je rasa. Tapi satu je buat aku rasa menyampah kat dia. Suka nak memberak kat umah. Dah tu kat ceruk yang aku sukar nak gapai. Kurang Hassam sungguh!

Awal-awal pagi dah memanggil di luar umah, mintak bukakan pintu. Bila dah masuk, buat hal kat umah. Bau satu hal. Nak buang tahi tu lagi, kena meniarap, ala-ala askar buat training. Padahal semalaman dia tidur kat luar umah, tak nak pulak berak kat tanah. Padahal kawasan luas. Mana-mana je boleh buang, takde orang nak kisah.

Nak jugak tempat special. Pastu kena bebel dengan aku. Yang lain takde perangai macam dia. Tahu disiplin. Tahu peraturan umah. Yang ni je.. mentang-mentang muka comel boleh buat hal sesuka hati.

kucing comel, custom

30 comments

hahaha kasi chan la dear, comei sangat la dia tak sampai ati pulak nak marah tu :D

hihihi...sib baik kucing kat kg pandai membuang kat toilet...tu yang sayang sgt tu

HEHE... dia nk dengar tuan dia bebel je tuuu :D

nasib baik mukanya comel.. hehe.. sabar aje la kan..

paling tak suka la berak merata tu..adehh aroma satu rumah

sjk rumah saya ade kucing ni suka pelak saya baca entri pasal kucing2 ni.

hihihi..tang nak cuci tahi dia tu yang malas nak tutup hidung tu..hihihi..sabar yer

haha..biasalah tu. kucing saya dulu tidur kat dalam rumah tapi pagi2x bising nak keluar berak hihi

Assalamualaikum yangg, bersabar jelah dengan kucing kan.. hehe memang comel

nanti yumida sediakan satu bekas yg ada pasir dalam rumah...

Hehe, kucing kalau letak luar mmg suka mengiau nak masuk dlm katanya..Hehe

Assalamualaikum Yumida

rotan dia...he he

Kucing kalau dah membuang di satu tempat tu...dia nak kat situ juga, payah nak berubah. Tapi...sebab comel, layan jer la :)

haaa....memang geram kalo dapat meow yg cmni...tapi keletah die lg buat kite syg kn..hahaha...awk boleh gunakan cuka makan untuk hilangkan bau poo n pee meow tu..InshaaAllah..berkesan...sy dah cube kt kucing sy..time diorg mengawan tak boleh nk elakkan dri poo n pee merata...memang sy siram 1 rumah dengan cuka..hihi...

haha.. yumida sediakan lah pasir kucing.. letak dlm rumah.. didik dia berak kat situ... sbb tulah deqla sediakan mcm tu kat rumah.. mmg kucing2 deqla ni deqla x letak pun kat luar..mereka mmg sentiasa kat rumah.. sbb tu ada bilik khas utk depa.. hihihi..

sbb tuh la kurang minat membela kucing..yg xbest bab memberak merata2 tuh laa..bau plak phm2 jelah kan..hehehe..

Sma besar ngan kucing yg mak pelihara kat uma.. ^^


EmoticonEmoticon