Senarai 10 orang terkaya di Malaysia tahun 2014

Tengok je nama orang kaya terus klik! Excited! Siapakah 10 orang terkaya di Malaysia tahun 2014??? Jom sama-sama kita tengok.

Menurut sebuah majalah, gabungan aset 40 individu paling kaya di Malaysia adalah RM217.82 bilion pada 18 Januari 2014, meningkat 11.73 peratus berbanding tahun lalu. Kali pertama majalah itu mula menyenaraikan kekayaan 40 individu paling Malaysia pada 2002, gabungan aset mereka hanya RM41.7 bilion.

Aset bernilai berbilion-bilion. Wooo..beznye! Siapakah mereka?

10 orang terkaya di Malaysia
Gambar 10 orang terkaya di Malaysia tahun 2014

10 orang terkaya di Malaysia tahun 2014:
1. Tan Sri Robert Kuok
-hartawan Malaysia yang berpangkalan di Hong Kong, kekal individu paling kaya, memiliki kekayaan RM54.48b
2. T Ananda Krishnan
-ahli perniagaan, memiliki kekayaan RM33.19b
3. Tan Sri Teh Hong Piow
-tokoh perbankan Public Bank, memiliki kekayaan RM18.07b
4. Tan Sri Quek Leng Chan
-Hong Leong Group, memiliki kekayaan RM14.11b
5. Tan Sri Lee Shin Cheng
-101 groups, memiliki kekayaan RM13.12b
6. Tan Sri Syed Mokhtar
-memiliki yayasan Bukhary, memiliki kekayaan RM11.07b
7. Tan Sri Lim Kok Thay
-kumpulan Genting, memiliki kekayaan RM9.43b
8. Puan Seri Lee Kim Hua
-kumpulan Genting, memiliki kekayaan RM7.47b
9. Datuk Mokhzani Mahathir
-Naib Pengerusi Eksekutif SapuraKenchana Petroleum, memiliki kekayaan RM4.22b
10. Tan Sri Azman Hashim
-pemilik Arab-Malaysia Corp, memiliki kekayaan RM4.11b
Sumber: BeritaHarian

Memasing dengan aset bernilai berbilion-bilion. Di sebalik kisah kekayaan mereka, pasti terselit banyak pengorbanan dan kisah kebangkitan mereka. Moga kita jadikan kisah kejayaan mereka iaitu 10 orang terkaya di Malaysia ni sebagai inspirasi kita dalam mengejar impian dan cita-cita.

22 comments

InsyaAllah..tahun depan-depan ?

Bestkan jadi dia orang yumida..In Shaa Allah one fine day..Nway salam hujung minggu ya!!!

kenapa akak takde dalam senarai? hehe.. gurau je.. ada juga orang melayu yang tersenarai..

bilalah nur nak tersenarai..heeeeee

agak agak boleh tersenarai jugak tak...

1 malaysia golongan org2 kaya ni.. melayu, cina, india .. heehee

kaya-kaya orang Malaysia sekarang..aset berbilion-bilion..

BILLION2 NOH DUIT DEPA NI.. KAYA SUNGGUH..

Senarai ini ada kesilapan! Tunggu senarai edited keluar ye...Masa tu nama saya ada dlm senarai...haha!

Assalammualaikum.. yumida,

mselim3 ada nama tu... cuba tgk betul2... hahaha!

mselim3

wahhh.. banyaknya harta diorang.. huhu..

no young billionaire yet in malaysia

no 10 tu ayah kepada penyanyi mizz nina. bni hujan. hehe.

oh ye ke. thanks bagitau. sy pun baru tahu ni. mmg hartawan ayah miz nina

Dapat hidup senang skit dh la.

Kalau aku kaya hari-hari hariraya...hehehehe


EmoticonEmoticon