Resepi kangkung tumis belacan


Memandangkan kangkung dah jadi fenomena sekarang. Better aku sharing benda berfaedah buat pembaca. Mana tahu boleh bagi inspirasi buat sesape yang nak masak besok. Resepinya ialah…jengjengjeng… Kangkung Tumis Belacan.

Inspirasi Kangkung Tumis Belacan berasaskan:

RESEPI KANGKUNG TUMIS BELACAN

Bahan-bahan:
1 ikat kangkung
5 tangkai cili padi
3 ulas bawang merah
2 ulas bawang putih
Segenggam ikan bilis
1 inci belacan
Garam dan gula sedikit

Cara-cara membuatnya:
Potong kangkung dan bersihkannya.
Tumbuk cili, bawang merah, bawang putih, ikan bilis dan belacan.
Tumiskan minyak di kuali. Masukkan rencah bahan-bahan yang ditumbuk tadi. Bila dah bau wangi, masukkan sayur kangkung ke dalam kuali. Biar ia layu seketika.
Letak sedikit garam dan gula.
Taraaaaa! Siap untuk dihidangkan.


Hmmmmm…sedapnye kangkung tumis belacan. Lama dah tak makan tau. Pe kata..besok kita buat resepi ni. Sure tambah berkali-kali. Selamat memasak :)

19 comments

mesti ramai yg masak kangkung esok..heheh

best ni ! esok mulalah masakan berasaskan kangkung ! salam maulidur rasul ;)

haha sebab harga kankung jatuh kan heheh semua sila diet

Suka dengan masakan tumis kangkung belacan ni....sedap...

hehehe, esok nak gi petik kangkung kat dlm sawah kat belakang rumah lah, hehehehe ;p

lapar terusssss..sok mk carik kangkung...

Fuhhh!!!! sedap ter
Salam Maulidur Rasul..
Abak nak ajak join segmen :
http://lorong-cinta.blogspot.com/2014/01/pelancaran-kempen-dan-segmen-blogger.html

masa kecik2 dulu, duduk kat nuseri. orang situ penah bagi makan kangkung.cicah kicap je.sedap.lepas tu tak pernah makan dah.hahahaha

lepas ni bolehlah masak kangkung selalu...murah... heheh

kangkung menjadi pilihan sebab murah.. & boleh tanam sendiri.. hehe.. tq for the resipi kak yumida. :)

ika masak boleh, makan tidak akan ahahaha..ika tak makan sayur..huuu

Semua kat umah ni suka sgt2 makn kangkungtumis belacan hehehe ..


EmoticonEmoticon