Cara Topup Broadband Celcom Prepaid

Aku Pengguna Broadband Celcom Jenis Prepaid

Memandangkan aku pengguna data pelan internet jenis topup (prepaid), so setiap bulan aku akan reload RM30 untuk pemakaian internet selama sebulan. Aku guna rangkaian Celcom. Memandangkan kat sini, kekurangan pemancar rangkaian telefon lain seperti Maxis, Digi, uMobile. Biasa kalau kat Sarawak, Celcom paling famous. Coz rangkaiannya ada di mana-mana even di kawasan pedalaman.

Alhamdulillah, syukur ke hadratNya atas kurniaan rezeki dalam pelbagai bentuk. Broadband Celcomku bertopup lagi bulan ni. Topup percuma! Siapa yang baik hati sangat kat aku tu? Tettttt! Blogger berhati mulia iaitu Sekilass.com.

Dapat Hadiah Topup Broadband Celcom

Actually, aku telah menyertai segmen yang beliau anjurkan. Kena bagi tau, sebab apa nak mintak duit raya daripada mereka. So, aku pun bagitau nak topupkan Broadband Celcom. Tu salah 1 reasonnya. Ada banyak lagi penyenaraian sebab lain yang aku bagitau. Tup-tup, aku terpilih sebagai salah seorang pemenang. Dapat duit RM100. Yey!!! Rezeki… Alhamdulillah.. Terima kasih blogger Sekilass, moga sentiasa dimurahkan rezeki. Dengan itu, tertunailah hajat aku nak topupkan kredit Broadband Celcom. RM30 untuk sebulan!

Cara Topup Broadband Celcom Prepaid

  
Cara Topup Broadband Celcom Prepaid, cara reload Broadband Celcom, cara isi kredit Broadband Celcom, cara tambah nilai Broadband Celcom, jumlah data Broadband Celcom 1.5 GB untuk kredit RM30
1. Taip rec (masukkan 16 digit nombor pin topup) hantar ke 2888

Cara Topup Broadband Celcom Prepaid, cara reload Broadband Celcom, cara isi kredit Broadband Celcom, cara tambah nilai Broadband Celcom, jumlah data Broadband Celcom 1.5 GB untuk kredit RM30
2. Taip Broadband M30 hantar ke 28882
Broadband M30 untuk tempoh kredit 1 bulan

Cara Topup Broadband Celcom Prepaid, cara reload Broadband Celcom, cara isi kredit Broadband Celcom, cara tambah nilai Broadband Celcom, jumlah data Broadband Celcom 1.5 GB untuk kredit RM30
3. Selepas dapat SMS dari Celcom. Reply balik taip:
BROADBAND YES

Cara Topup Broadband Celcom Prepaid, cara reload Broadband Celcom, cara isi kredit Broadband Celcom, cara tambah nilai Broadband Celcom, jumlah data Broadband Celcom 1.5 GB untuk kredit RM30

4. Tunggu kejap untuk pihak Celcom buat pemprosesan. Lepas tu, dapat lampu hijau, katanya dah boleh guna internet. Horrey! Sesimple itu.

Aku selalu langgan untuk sebulan. Dengan jumlah data 1.5 GB = RM30. Nampak sikit je jumlah data tu, tapi u olls tau tak, kengkadang tak habis pun data tu aku guna. Coz kat sini line tak kuat, bila malas nak tekan refresh terus aku shut down laptop. Apa pun aku tersangat hepi! Dapat topupkan Broadband Celcom dengan percuma! 

6 comments

Ooo gini eaaa ..hehehe tak biasa guna topup BB ..biasa pakai line BB dulu sekarang dah tak guna lagi dahh sebab dah ada WIFI hehhee

Dulu cx pon gune broadband celcom. Tp skrg dah tak. :))
Anyway congrats mng duit :) cx mng gak tp GA lain but till now tk dpt lg duit. Huhu sabau le nmpknye.


EmoticonEmoticon