Tebingan Sungai Rajang, Sarikei

Tebingan Sungai Rajang, bandar sarikei, platform
 Tebingan Sungai Rajang, Sarikei

Tebingan Sungai Rajang telah dirasmikan oleh YB Datuk David Lung Chi pada tahun 1991. Persekitaran Tebingan Sungai Rajang ni memperlihatkan aktiviti perkapalan di Bandar Sarikei, tempat menaiki bot ekspress dan bot laju di Terminal Satu, dan perniagaan buah-buahan.

Tebingan Sungai Rajang, Sarikei
Pelabuhan perkapalan Sarikei

Tebingan Sungai Rajang, Sarikei
Terminal Satu, Sarikei – tempat menunggu bot ekspress dan bot laju

Kawasan Tebingan Sungai Rajang tempat untuk aktiviti riadah. Berjalan-jalan, berjoging, playground kanak-kanak. Sambil menikmati keindahan persisir Sungai Rajang. Sunset! Menyaksikan matahari terbenam. Time tu burung-burung berterbangan di udara, banyak! Takut gak lalu kat bawah, kang yang di atas membuang terkena orang di bawah. Tak pasal-pasal pakaian dispray perfume tahi burung. Hahaha…

26 comments

menarik tak pernah lagi sampai sarawak..insyallah.suka tgk suasana laut

Weeeeee ada buaya tak kat sini dear? Mesti harum je bau air sungai tu kan :D

pernah sampai sini pergi mase rumah kawan kat Bintangor. hehehe

bila la nak melawat ke negeri orang..macam2 yang belum kita ketahui dinegara sendiri kan..

Assalamualaikum.. haihhh bila ntah sheila nak ke sini... jumpa yumida ~~~

bila lah Fiza dapat pergi ye .. hehehe.. dah lama x melawat kak yumida =)

menarik..tp x penah lagi sampai sini huhuhu...

salam jumaat xpernah sampai sini...

Teringin nak pergi sarawak, tapi nth bila la. Nk lawat adik solehah kt sne tu.

Tgha syok jalan2. . Tkena pulak deretan buangan dr burung kat atas tuuu.. imagine ! Haha

Assalamualaikum dik Yumida...salam Jumaat...tengok gambar kat atas macam teringin pulak nak datang ke Sarawak..

menarik.. tak pernah lagi pergi ke sini

Sarawak selalunya terkenal dengan Gambir kan?

mesti banyak burung kat situ kan.. hehe..

Sungai Rajang nadi utama Sarawak! Teringin sekali menikmati keistimewaan dan keindahannya

mesti cantik permandangan kat sini.. ditambah pula dengan burung2 yang berterbangan.

Bestnya... seronok tengok.. belum kesempatan utk sampai lagi...

Munirah tak berkesempatan lagi untuk sampai ke sana ..

Bila la agaknya nak sampai sana....

harap harap dapat ke sana nanti..nak jugak tengok negeri orang.

cantiknye...rietta mmg teringin nak ke sarawak...


EmoticonEmoticon