Skim MyHome

Skim Perumahan Mampu Milik Swasta (MyHome) yang menawarkan insentif sehingga RM30,000 kepada pembeli rumah dan pemaju swasta akan mula dilaksanakan pada 1 April 2014.

Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata, skim itu melibatkan peruntukan RM300 juta bagi membina 10,000 unit rumah mampu milik di seluruh negara.

“Bagi memastikan skim itu dilaksanakan dengan jayanya, kementerian akan melaksanakan penilaian ke atas pemaju perumahan yang akan menyertai skim berkenaan. Kita mahu pastikan hanya pemaju layak dan mempunyai rekod baik dipilih,” katanya kepada pemberita selepas majlis pelancaran skim itu di sini semalam.
Sumber: Kosmo Online

Skim Perumahan Mampu Milik Swasta (MyHome)
Skim Perumahan Mampu Milik Swasta (MyHome)

Macam-macam skim diperkenalkan. Skim Perumahan Mampu Milik Swasta (MyHome). Sama-sama kita ikuti perkembangan skim MyHome ni. Katanya akan dilaksanakan 1 April ni.

8 comments

Info bagus ni. Moga ramai yang mengambil kesempatan dari skim ini.

Sma2 ikuti pkembngn mgenai skim ni dan insyallah kalo bpluang ntuk mmiliki.. bgs jg kn.. hehe.

Assalamualaikum dik Yumida...semoga semua rakyat Malaysia dapat memilik rumah mampu milik ini...terima kasih kepada kerajaan atas Skim MyHome ini..

bagus nie..harap2 dapatla kalau memohon nnt

rumah prima deqla dah mohon..yg ni utk pekeje swasta jer kan?

Assalamualaikum. sheila ingat nak mohon tapi suami dah ada tanah. baik mohon bantuan rakyat untuk skim bina rumah kot. hehehe

Terima kasih atas perkongsian ini Yumida


EmoticonEmoticon