Selamat Menyambut Hari Malaysia

As salam buat rakan pembaca,

Ku ucapkan selamat menyambut Hari Malaysia buat seluruh rakyat di Semenanjung Malaysia, Sabah dan Sarawak. Ingat! 16 September hari bersejarah buat kita! Sempena memperingati penubuhan persekutuan Malaysia pada tahun 1963. Juga menandakan penyertaan bersama Tanah Melayu, Borneo Utara (kini Sabah), Sarawak dan Singapura bagi membentuk Malaysia.
  
Hari Malaysia 16 september , pembentukan malaysia , sejarah hari malaysia


Sempena pengiktirafan Hari Malaysia, bermula tahun 2010..seluruh negara Malaysia ni diisytiharkan cuti umum. Yey! Cuti hari Isnin ni!!! Selamat bercuti u olls. Juga selamat beristirehat.
  
Hari Malaysia 16 september 1963 , pembentukan malaysia , sejarah hari malaysia


Hari Malaysia..hari yang bersejarah. Selepas ini tiada alasan lagi untuk kita lupa daripada mengingati sejarah dan tarikh pembentukan Malaysia. Bila mana Sabah dan Sarawak menyertai Persekutuan Tanah Melayu pada 16 September 1963. Alhamdulillah..bersyukur kerana menjadi rakyat Malaysia. Aman, tenteram, ekonomi kukuh, rakyat yang pelbagai kaum namun masih mengekalkan perpaduan. Kepelbagaian budaya...penuh harmoni!


16 September 2013, selamat menyambut Hari Malaysia buat semua rakan pembaca sekalian.

 Menangi hadiah Segmen Simple & Mudah
CD Pocket + Apron + Wallet
Cellphone Jewellery Sticker + Ankle Bracelet

18 comments

semangat macam ni la yang kita nak.. hehe

salam 1 msia Yumida...
yihaaaaaa cutiiiii :)

selamat Hari Merdeka dear..sabah dan sarawak..^^semangatnya pic tuh..daebak..hihi

wahh semangat kak yumida kita ni :) btw selamat hari malaysia ..

selamat hari malaysia.. isi 3 tabung yumida.. :D

Salam Hari Malaysia...Semangat spt ini yg perlu ada kpd setiap warga Malaysia...
Selamat bercuti ya! :)

selamat hari malaysia yumida. greeting from brunei :)

bagus semanagt patriotik.. hehe.. selamat hari malaysia yumida.. ;)

bersemangat betul akk..hehe.. slmt mymbut hari malaysia akk.. =)

selmt hari malaysia.. deqla pun semangat jugak ni..sbb seblm hari malaysia tu kan ada bola malysia lawan myanmar.. alhamdulillah malaysia menang..hihi.. x minat bola tp proud to be malaysian..! yeahhaaa..!! haha.. semangat betul tu.. ;)


EmoticonEmoticon