Mini Giveaway by Sfaezah

KLIK BANNER UTK JOIN

TEMPAT PERCUTIAN YANG BEST..YANG YUMIDA PERNAH PERGI:
BRUNEI DARUSSALAM

PIC BERCUTI DI BRUNEI:
lokasi gambar: Masjid Sultan Hassanil Bolkiah iaitu sempena nama sultan negara Brunei Darussalam

Tarikh keberangkatan ke Brunei ialah pada 12 November 2012, iaitu pada tahun lepas. Sampai di Bandar, jam menunjukkan pukul 3 p.m lebih. Azan Asar berkumandang. So kte org singgah di masjid utk solat. Masjid pertama yg kte org singgah ialah Masjid Omar Ali Saifuddien. Rasa kagum pd warga Brunei, tak kira yg tua, pemuda, wanita dan remaja pun singgah solat di sini. Ada yg berjalan kaki menuju ke masjid. Terlihat beberapa orang gadis, kiranya masih remaja duduk menggunakan telekung di luar masjid. Juga ada yang menggunakan telekung menuju ke masjid dengan kain sekolah masing-masing. Jarang melihat situasi begini di tempat sendiri. Terasa diri ini begitu kerdil sekali di sisiNya.

mata wang Brunei lebih tinggi dari duit kita. B$1 bersamaan RM2.50. huhuhu..memang agak mahal kalau kita nak bershopping ke sana. so, sempat la jugak merasa nasi katok yang dikatakan paling famous di Brunei ni. harganya B$1.00.


ingin merancang cuti-cuti korang. jomlah ke Brunei. korang akan kagum pada kebudayaan dan personaliti orang Brunei. sangat ramah. then, sepanjang jalan korang akan lihat tanda jalan dengan berzikir denganNya. Allahhu Akbar, alhamdulillah, laillahaillallah. malah fesyen diorang pun berbeza dengan kita. seronok mengenali budaya di negara orang lain. memberikan pengalaman yang tak ternilai buat diri kita.

TAG:

TAMAT: 30 SEPTEMBER 2013

3 comments

hi..pemenang akan diumumkan esok pada jam 1200 tengahari..Jgn lupa cek yer!

Terima kasih sudi join GA!^^

Tahniah atas kemenangan dalam kontes ni Yumida :)

Salam kunjungan dari BIE

congrats dear... u lah pemenangnye~


EmoticonEmoticon