Berapa pasang baju Raya korang?

Psssst! Tak boleh bising-bising. Kena berbisik senyap-senyap. “U olls ada berapa pasang baju Raya tahun ni?”.

Tahun 2014 ni, baju Raya aku ada 4 pasang. Kaler grey, hitam, kuning dan kalerpul. 1 baju beli yang readymade, 3 yang lain tu hantar kat tailor yang hebat menjahit. Antaranya mak aku, adik aku dan tailor cina.

Baju raya readymade tu aku beli awal tahun ni. Bulan Januari haritu. Lepas tu simpan dalam plastik, biar ada bau-bau kedai. Hihihi.. Time aku beli tu ada sale. So dapat la diskaun 50%.

Berapa pasang baju Raya korang? Jumlah baju raya 2014, baju kurung biasa, baju kurung moden, upah jahit baju kurung moden, Hari Raya Aidilfitri 2014
Baju Raya pinjam kat sini

Kain kalerpul tu akak ipar aku kasi, masa dia pergi bercuti kat Terengganu awal tahun ni jugak. Rezeki kan, pemberian ole-ole dari orang. Alhamdulillah..

Kain grey tu aku beli kat Bandung, Indonesia. Santek! Ada sulaman. Yang ni aku suruh tailor cina buat baju kurung moden. Yang aku kata upah jahit baju kurung moden RM38 tu.

Kain hitam pulak, aku beli bulan ni. Jalan-jalan kat shopping kompleks, tergoda nengok kain kaler itam yang super bling-bling. Terus aku beli. Harga pun murah u olls! 1 sut RM36. Ni adik aku jahit. Tak sangka, adik aku dah hebat menjahit. Ada sedikit jelous. Takpe..yang penting upahnya free. Mihmihmih…

Ada beberapa kos di atas ditaja oleh insan tersayang. Alhamdulillah, tq cayang. Actually tak kisah sebenarnya berapa jumlah baju Raya yang kita ada. Sambutlah perayaan dengan penuh kesederhanaan. Tapi kalau ada orang offer, rezeki jangan ditolak :) Alhamdulillah..

38 comments

anum selalu satu je
yang lain2 pakai je baju kurung lama2

hehe...sy ada 4,5pasang asenya....xkisah la kan..dh tua bukan beraya sgt pn.lagipn taun ni ad buat family day raya ke 3 -5...yehaaa..p.perhentian ..

Lya satu je tu pun akak ipar jahit kan hee..

Allhamdulillah... beraya sakan tumpang seronok... :)

orang dah bagi ambil je..rezeki..

wah...cecantik bju sis..
MG tak kre plak ..
rasanya 2 je kot..kot..huhu

yang pink tu unik kan ..
Nat xbeli .. jahit sendiri .. tapi tak tau lah bila nak jahit baju sendiri sibuk jahit baju orang je ni (_ _)'

dua pasang jer..semuanya readymade..

ok la tu Yumida..rezeki, bkn senang nak dapat baju raya sebanyak tu..

baru beli baju raya semlam..warna purple tahun nie..:)

bestnye ade byk bju raya. mesty x sbr nak pakai kan? hehe. sy xde baju raya spesifik pon tahun ni. pakai yang mane ade je. mix and match :))

tak beli lagi pun baju raya..sedihnya

CN paling sikit 3 pasang, tapi tahun ni 1 baju pun tak beli lagi, fuhh !

wow lawa baju raya kak yumida :D

mesti tggi kan harga baju raya kak yumida :)

tak mencari lagi baju raya.. selalu memang last minit,. kalau tak de, pakai je baju yang dah sedia ada :)

boleh pakai yang lama juga pasal fesyen selalu berubah.

betul tuu, sambutlah dgn kesederhanaan.. :)
eiqa x buat pape persiapan pun lg

cantik2 bajunya..saya xde lg baju raya..

Banyaknyer baju akk..saya jimat tahun ni

banyaknya.. N takder lagi baju raya tahun ni.. huhu.. tengah tengok budget

akak belum beli lagi baju raya.....

Kak Lya upah jahit ..Semua lima pasang jer tahu nie ..
Satu pasang beli siap sedondon Insyirah ..4 pasang upah jahit

Lebih suka temoah dari beli yang dah siap sebab bila tempah ikut betul2 ynag kita nak ..Kalau beli mesti ada jugak tak kena kat situ kat sini huhuhu..Baik tempah senang dan puas hati ..

tiap tahun 2 psg tp raya kali ni spasang je..:)


EmoticonEmoticon