2 pesawat hampir berlanggar di Airport Barcelona

Mendebarkan! Bila melihat rakaman video yang disiarkan menerusi buletin TV3. Rakaman menunjukkan pesawat Airbus A340 Aerolineas Argentinas melintas landasan ketika pesawat syarikat penerbangan Russia, Utair bersedia untuk mendarat.

Haih…sure meresahkan penumpang dan pilot yang turut sama menyaksikan insiden tu. Pesawat besar tu! Pesawat Boeing. Nasib baik abang pilot terer kemudi pesawat.

2 pesawat hampir berlanggar di Airport Barcelona, pesawat bertembung di barcelona

Sebuah pesawat penumpang yang bersedia untuk berlepas di Lapangan terbang El Prat, Barcelona berada di landasan di mana sebuah lagi pesawat hendak mendarat, memaksa pesawat berkenaan membatalkan pendaratan dan terbang naik untuk mengelak daripada berlanggar. Pesawat Boeing milik Rusia membatalkan hasratnya untuk mendarat, berlegar semula dan kemudian baru mendarat dengan selamat.
kredit foto

Tengok video tu, memang rasa dah hampir sangat. Seakan-akan bakal berlanggar! Aku pulak yang rasa seriau. Nasib baik tiada apa-apa yang buruk berlaku. 

30 comments

Aishh menakutkan syukur la tda apa2 yg brlaku

mcm2 kes pesawat skang..tkut plak tgk..

Assalamualaikum yanggg, sheila tengok kat berita tv3... ngeri betul mujur la pilot tu cepat2 naikkan flight balik. heee debor gila dibuatnya.. singgah menabung lazada sini~~~

ishh betul2 menakutkan laa.. alhamdulillah semua selamat..

Seram ni...nasib baik tak berlanggar..

SubhanAllah. Alhamdulillah, selamat juga kan. Harap benda-benda macam ni tak berlaku pada masa depan.

bahayanya...mcm mana lak jadi cam tu kan...
nasib baik pilot dia pandaikan....

Jika ditakdirkan tidak berlaku...ianya tidak akan berlaku. Tapi kalau berlaku, nahas ngeri ni. Malang tidak berbau namun dengan kemahiran dan perhatian ianya mampu dielakkan dgn izin Allah.

bahaya nasib tak berlanggar

tag kak..

http://www.syuhadasalleh.my/2014/07/ramadan-mubarak-giveaway-by-najla.html

Uiihh bahaya betol... nasib baiklah selamat...

aipss ?? cmana bleh blaku ni.. ni mesti ada kcuaian.. mana bleh lalui tempat kapal nak landing... kcuaian trafik udara kot xpon dr menara kawalan.. ape laa.. nasib semua selmaat kan ? huhuhu

perghhh berdebar je semua yg menyaksikan.. ada yg tlepas pndang lah ni..


EmoticonEmoticon