Typo Mstar: Nenek 65 Tahun Lahirkan (Larikan) Bayi Kembar 4

Hihihi..tergelak-gelak bila aku baca akhbar online kat Mstar. Tetibe typo hari ni, tajuknya berbunyi macam ni: Nenek 65 Tahun Lahirkan Bayi Kembar Empat. Bila baca kat penerangan bawah tu tetibe bertukar pulak menjadi ‘melarikan’ bayi kembar empat. Serius, tersangatlah lawak!

Akhbar online Mstar merupakan salah satu bahan bacaan yang aku gemari. Asal nak baca pasal berita, mesti aku bukak website Mstar. Ada macam-macam info kat situ. Hari Ahad biasanya aku jarang baca news, lebih gemar tengok tv. Tetibe tergerak hati nak baca apa berita hari ni. Bila baca tajuk utama kat paparan muka depan Mstar, gelak mengekek-ngekek aku. Hihihi…

Tajuk berita dah hot dah! Dah bikin hati aku terusik nak tahu! Bayangkan korang warga emas berusia 65 tahun berjaya hamil, kemudian dapat bayi kembar 4 sekaligus. Memang hebat la. Teknologi canggih! Sekali baca description bawah tajuk tu, tetibe aku terblur seketika. Nenek ni, dia hamilkan bayi kembar ke atau melarikan bayi kembar? Konpius kejap, sambil kepalaku berbintang-bintang.

Typo mstar, nenek 65 tahun lahirkan (larikan) bayi kembar 4, typo tersalah ejaan, typo di tv berita tv3, tv2, tv1, typo jadi kelakar dan lawak, gambar typo mstar
Halaman utama Mstar: Kisah si nenek lahirkan bayi kembar 4. Baca sikit lagi kat bawah tu.. nenek melarikan bayi kembar.

 Typo mstar, nenek 65 tahun lahirkan (larikan) bayi kembar 4, typo tersalah ejaan, typo di tv berita tv3, tv2, tv1, typo jadi kelakar dan lawak, gambar typo mstar
Bila di klik berita tu, barulah ada pembetulan yang si nenek ni telah selamat melahirkan bayi kembarnya. Kan dah cakap ada typo. Hihihi.. Typo yang comel. Bikin hatiku ceria keriangan. Tadi rasa ngantuk. Ni dah segar balik. Gelak punya pasal.

Media cetak mahupun media massa seperti tv, internet, surat khabar, risalah kadang kala kita akan jumpa typo ejaaan. Tersilap ejaan. Menjadikan mesej artikel dah lari dari maksud sebenar. Seringkali terjadi.. terutamanya berita kat tv. Ala yang ada ayat bergerak bawah tv tu. Pernah tengok berita TV3, TV2 dan TV1 tersalah ejaan. Berlakunya typo.

Normal la kan typo ni. Aku pun sama jugak kalau update blog, up entry..kengkadang tak sedar yang aku tersalah taip. Padahal dah check 2-3 kali tapi tak perasan pulak.

4 comments

Typo comel, hehe. Nasib tak jauh sangat typo nye :D

Salam singgah malam dik yumida....lucu tapi comel lak typo tu...hihi

Haha... yg ni lawak.. Terkejut jugak nenek nie tak menopos lagi ke boleh lahirkan kembar.. KAHKAH


EmoticonEmoticon