God's Gift - 14 Days: Drama Korea

Saksikan drama Korea: God's Gift - 14 Days
Jumlah episod God's Gift - 14 Days: 16
Saluran: Astro ONE HD 393
Hari: Isnin dan Selasa
Jam: 9.00 malam

Sinopsis God's Gift - 14 Days


Kim Soo Hyun yang dilakonkan oleh Lee Bo Young merupakan ibu kepada Han Saet Byeol (Kim Yoo Bin). Suaminya bernama Han Ji Hoon (Kim Tae Woo) merupakan seorang peguam terkenal yang memperjuangkan hak asasi manusia. Sementara itu, Ki Dong Chan (Cho Seung Woo) merupakan bekas detektif yang bakal membantunya nanti. Kehadiran detektif baru iaitu Hyun Woo Jin (Jung Gyu Woon) merupakan cinta pertama Kim Soo Hyun.

Hubungan Kim Soo Hyun dengan anaknya Han Saet Byeol adakalanya begitu dingin. Ini kerana Kim Soo Hyun sering menekankan pelajaran pada anaknya. Perkara ini tidak disukai oleh Han Saet Byeol. Han Saet Byeol sering memberontak dan membuat aktivitinya sendiri tanpa pengetahuan ibunya.

Tugas Kim Soo Hyun sebagai penulis di stesyen tv membuatkan dirinya sibuk. Lebih-lebih apabila mengendalikan kes panas berkaitan pembunuhan. Han Saet Byeol merasa kesunyian, di sekolah dia sering disisihkan oleh rakan-rakannya.

Suatu hari, Kim Soo Hyun membawa Han Saet Byeol ke tempat kerjanya. Sambil bekerja Kim Soo Hyun mengajar anaknya menulis. Dek kerana urusan kerjanya yang banyak, Han Saet Byeol ditinggalkan bersama kawan pejabatnya.

Kim Soo Hyun kembali melaksanakan tugasannya. Hari itu begitu penting, kerana program tv nya menayangkan wajah pembunuh yang menjadi sebutan hangat. Semasa siaran itu sedang berlangsung, mereka terkejut apabila mendengar panggilan misteri daripada sang pembunuh! Pembunuh mengatakan ia sudah jemu membunuh orang dewasa. Kini, sasarannya untuk membunuh kanak-kanak! Di hujung talian, kedengaran tangisan budak kecil sambil memanggil “emak”.

Kim Soo Hyun kenal akan suara itu. Kim Soo Hyun berlari ke set penggambaran dan mendapatkan panggilan tersebut. Namun hajatnya tidak kesampaian, panggilan itu telah pun terputus. Han Saet Byeol kini menjadi tebusan pembunuh!

Di rumah, pihak polis membuat siasatan. Kim Soo Hyun dan suaminya merasa sedih dan tertekan akan kehilangan anaknya Saet Byeol. Mereka dikejutkan dengan panggilan daripada pembunuh. Namun, panggilan itu tidak dapat dijejaki. Kim Soo Hyun semakin tertekan!

Suatu hari, seorang penghantar barang datang menyampaikan mesej secara sembunyi kepada Kim Soo Hyun. Pembunuh itu meminta wang sebanyak $200,000. Kim Soo Hyun segera mengeluarkan wang di bank dan mengikuti arahan seperti dikehendaki oleh pembunuh tersebut.

Di stesen keretapi, Kim Soo Hyun meletakkan wang $200,000 seperti dikehendaki oleh pembunuh. Dari belakang, Kim Soo Hyun melihat susuk belakang anaknya. Namun apabila dipusingkan, budak itu bukan anaknya! Kim Soo Hyun berlari mengejar pembunuh tersebut. Usahnya berjaya, pembunuh itu berjaya diberkas oleh pihak polis. Berita buruk diterima, pembunuh itu hanyalah pembunuh palsu yang inginkan wang sahaja. Anaknya iaitu Saet Byeol tiada dalam genggamannya. Kim Soo Hyun bertambah sedih. Dengan wajah yang luka-luka, dia merayu di depan tv supaya pembunuh tersebut memulangkan anaknya.

Semasa siaran itu berlangsung, berita terbaru mengenai anaknya kini terjawab. Saet Byeol ditemui mati lemas di sebuah tasik. Dipercayai dia cuba lari daripada pembunuh selepas dikurung selama 5 hari di sebuah rumah terpencil. Kim Soo Hyun tidak dapat menerima berita tersebut. Kim Soo Hyun mengasingkan diri dan berduka.

Kim Soo Hyun teringat akan amaran yang pernah diberikan oleh pemilik sebuah restoren. Dia bakal kehilangan orang tersayang dalam hidupnya. Dia dinasihati tidak untuk lari dari masalah itu. Sebaliknya dihadapi dan menentang nasibnya. Ketika itu, Kim Soo Hyun terus berlalu dengan rasa marah apabila wanita itu memberi amaran padanya.

Selepas kehilangan anaknya, Kim Soo Hyun seperti sudah berputus asa akan hidupnya. Dia pergi ke tempat Saet Byeol ditemui mati lemas. Kim Soo Hyun cuba membunuh dirinya dengan terjun ke dalam tasik. Apakah nasib yang bakal menimpa Kim Soo Hyun? Adakah dia juga akan mati lemas? Adakah kematian anaknya berjaya diperjuangkan? Sama-sama kita saksikan dalam siri drama Korea ini, God's Gift - 14 Days. Selamat menonton :)
Sumber: Wikipedia & Asianwiki

Gambar God's Gift - 14 Days
GAMBAR God's Gift - 14 Days, sinopsis God's Gift - 14 Days, ost God's Gift - 14 Days, pelakon God's Gift - 14 Days

Pelakon God's Gift - 14 Days
Lee Bo Young - Kim Soo Hyun
Cho Seung Woo - Ki Dong Chan
Kim Tae Woo - Han Ji Hoon
Jung Gyu-Woon - Hyun Woo Jin
Park Hye Sook - Jang Mi-Soon (emak Soo Hyun)
Kim Jin Hee - Joo Min Ah
Jung Hye Sun - Lee Soon Nyeo (emak Dong Chan)
Jung Eun Pyo - Ki Dong Ho (emak Dong Chan)

Gambar pelakon God's Gift - 14 Days
 gambar God's Gift - 14 Days, gambar pelakon God's Gift - 14 Days

OST God's Gift - 14 Days


9 comments

alama, takde lelaki hensem lah. Hahahaha, ingatkan kim soo hyun pelakon my love from the star tu XD

kmk minat glak drama tokkkk! Sik sabar mok tgu next monday ;D Mok tauk siapa pembunuh yg sebenarnya ;D hee

bestkan cite nie...semua salah mak dia... huhu...

cam best je.. nk layn jugak lah. heee

mcm best ja citer nih..drama korea nih best2 jgk melynnya..hehehe..

Assalamualaikum. macam best je. akak ipar sheila memang peminat cerita korea ni.. hihiiii

dah lama lya tak tgk crita korea..lya singgah isi tabung cne ford & kfc

Assalamualaikum dik Yumida...akak tak tengok cerita ni....tapi baca sinopsis dia macam best jer...


EmoticonEmoticon