Gua harta karun di Pulau Nangka, Melaka

Simpan harta karun dalam gua. Macam menarik je bunyinya. Harta karun yang mengandungi jongkong emas, takhta dan pakaian diraja. Diletak di dalam peti dan disembunyikan di dalam gua. Jika ianya benar, alangkah bertuah orang Melaka. Kesahihan cerita ini belum diketahui sebab masih dalam proses menembusi gua tersebut.

Gua harta karun di Pulau Nangka, Melaka. Harta Karun tersembunyi dalam gua. Harta karun yang mengandungi jongkong emas, takhta dan pakaian diraja. kewujudan harta karun peninggalan zaman Kesultanan Melayu Melaka yang dianggarkan bernilai berbilion ringgit di dalam gua itu.
Pulau Nangka, Melaka yang didakwa mengandungi harta karun

Sama-sama kita tunggu esok, adakah benar kewujudan harta karun peninggalan zaman Kesultanan Melayu Melaka yang dianggarkan bernilai berbilion ringgit di dalam gua itu. Berlokasikan di Pulau Nangka, Melaka.

Pulau Nangka merupakan sebuah pulau tidak berpenghuni berkeluasan kira-kira 20 hektar dan terletak empat kilometer dari Pulau Besar, Jasin.
Sumber:Kosmo & Utusan 

31 comments

Assalamualaikum yanggg, semalam tengok berita depa dah perketatkan kawalan kat pulau tu. hehehe tak sabar nak tahu ada harta karun ke idok ~~~

Tak jadi zumal nak pergi cari harta karun tu :)

malaysia memang kaya dengan harat...apalagi kaya budi bahasa..hee

beznye klo betul2 ada. kayolah kita. excited!!!

Kalau aa memang kayo rayo lah jawab nya tek. Hihi

Satgi ramaila yg cari harta karun kat situ

Berpusu2lah owg g cia lepas towk. Hihi.

wow..hopefully betullah kan,... famous Malaysia

assalamualaikum kak . . okay tunggu esok tunggu esok . . tak sabar jugak nak menahu . . huhu .

khazanah negeri Melaka berbilion...wow.....$$$$$$$

owh..ada ehh rupanya gua nie..1st time dengar kat melaka ada gua..hehehe...menabung darlie sini..

Regards,
-Strider-

harta karun ahmad albab yang punyaaa....

Boleh kah dibuka pintu gua tu? kena baca zam2 alakazam kot...hehe...untung ar kalau ada betul harta karun berbilion tu kan..

mmm, patut la barrack obama mai mesia ri tu.sbb dia tau mesia kayo..hihi
ade ler tu.. (".)

hahaha zumal p cari, kita share 3 dengan yumida sekali. ahhaha :P

kaya la kalau betul.. tak sabar pulak nak tunggu betul ke tak..hehehe
*menabung kat sini.. =D

wow.. jom yumida kite gi cari harta karun tu.. dpt nnti kite share dua..hahahhaa..

fuhhh kaya la Malaysia mcm nie

cantik nampaknya pulau tu...tak tercematr,mungkin kerana ianya tak berpenghuni..

patut sally g awal-awal kat sana! hahaha :D

gali jangan x gali.. ada2 je misi kat mesia ni ye r

Menarik ni.. tp klu dah heboh, dah tak berapa untung lah.. klu senyap2 jumpa haa kayooo pakcik hahaa.. :D


EmoticonEmoticon