Kemelut Rokok


Isteri : "Abang! Dah berapa kali saya cakap, jangan merokok di dalam rumah. "

Suami : "Iya abang tau sayang"

Isteri : "Jadi, kenapa masih merokok lagi? Bukankah elok duit itu disimpan"

Suami : "Sebenarnya abang memang nak menyimpan duit rokok nie, tapi memikirkan kemelut yang melanda anak-anak muda kita membuatkan abang terfikir, kenapa tidak abang membantu kerajaan menanganinya. Mungkin dengan cara ini dapat mengurangkan kegiatan merokok di negara kita"

Isteri : "Membantu? Dengan membeli rokok?"

Suami : "Betul sayang, abang sebenarnya ingin sekali membakar kilang-kilang rokok yang ada di Malaysia... tetapi apakan daya... itu melanggar undang-undang, maka dari itu abang mengambil keputusan untuk membakar satu-satu!"

Isteri : "@#$%%^"


**********************************************
Assalamualaikum..
Ni adalah Auto Publish Entry
Daku masih menjlnkn misi, insyaAllah bila aku kembali nnti aku akan jejak korang blk
Doakan kejayaan utk aku k :)

"Ya Allah, aku memohon kepada Mu kemurnian iman dan akhlak terpuji, serta kecemerlangan yang disertai kejayaan dan aku memohon curahan rahmat, kesihatan, pengampunan dan keredhaan daripadaMu." Amin.




14 comments:

  1. hehe..pandai betul si suami.

    ReplyDelete
  2. ngeh2....
    larat k nak bakar smua rokok tu

    ReplyDelete
  3. hahahaha.......bongok ada jak alasan ya eh.

    ReplyDelete
  4. power betul ayat si suami tu...sgt macho hahahaha

    ReplyDelete
  5. hahaha. bako satu2? esh. bako kan aje!

    ReplyDelete
  6. hahaha.... alasan semata2 nak merokok... ;p

    ReplyDelete
  7. Eheh! Membantu la sgt kan..

    Cuba tak merokok sehari, mau guling2 merging. Haha

    ReplyDelete
  8. rasa nak ketuk kepala suami dia 30 juta kali. . haha

    ReplyDelete
  9. sengal suami nie..memng nak kena..hehe

    ReplyDelete
  10. Ada camya cara nak nulong anak2 muda...

    ReplyDelete
  11. hahaha...aiyoo,ini punya olang pon ada ka.

    ReplyDelete