Kemelut Rokok


Isteri : "Abang! Dah berapa kali saya cakap, jangan merokok di dalam rumah. "

Suami : "Iya abang tau sayang"

Isteri : "Jadi, kenapa masih merokok lagi? Bukankah elok duit itu disimpan"

Suami : "Sebenarnya abang memang nak menyimpan duit rokok nie, tapi memikirkan kemelut yang melanda anak-anak muda kita membuatkan abang terfikir, kenapa tidak abang membantu kerajaan menanganinya. Mungkin dengan cara ini dapat mengurangkan kegiatan merokok di negara kita"

Isteri : "Membantu? Dengan membeli rokok?"

Suami : "Betul sayang, abang sebenarnya ingin sekali membakar kilang-kilang rokok yang ada di Malaysia... tetapi apakan daya... itu melanggar undang-undang, maka dari itu abang mengambil keputusan untuk membakar satu-satu!"

Isteri : "@#$%%^"


**********************************************
Assalamualaikum..
Ni adalah Auto Publish Entry
Daku masih menjlnkn misi, insyaAllah bila aku kembali nnti aku akan jejak korang blk
Doakan kejayaan utk aku k :)

"Ya Allah, aku memohon kepada Mu kemurnian iman dan akhlak terpuji, serta kecemerlangan yang disertai kejayaan dan aku memohon curahan rahmat, kesihatan, pengampunan dan keredhaan daripadaMu." Amin.




14 comments:

Cik Adieb said...

Hehehe,alahai si suami :)

ummiross said...

hehe..pandai betul si suami.

LYAfrina said...

ngeh2....
larat k nak bakar smua rokok tu

ciK LyndaWawa said...

hahahaha.......bongok ada jak alasan ya eh.

Telor Power said...

power betul ayat si suami tu...sgt macho hahahaha

kura said...

hahaha. bako satu2? esh. bako kan aje!

Masz Sidek said...

hahaha.... alasan semata2 nak merokok... ;p

Deru Ombak said...

Eheh! Membantu la sgt kan..

Cuba tak merokok sehari, mau guling2 merging. Haha

keli menari said...

haha.bijak !!

cha'e said...

rasa nak ketuk kepala suami dia 30 juta kali. . haha

Domu-kon said...

sengal suami nie..memng nak kena..hehe

syafiqakarim said...

say no to rokok.

Nazayiena said...

Ada camya cara nak nulong anak2 muda...

aReLaN said...

hahaha...aiyoo,ini punya olang pon ada ka.

SITE: P_yumida (mobile) Mobile overlay 320x50: SITE: P_Yumida 160x600: 300x250: 728x90: