3 Sebab Kebahagiaan & Penderitaan


Dilaporkan dalam Musnad Imam Ahmad, dari Sa’ad bin Abi Waqqas Radliallahu Anhu, bahwa Rasulullah Salallahu Alaihi Wasallam bersabda:

"Tiga sebab kebahagiaan anak Adam dan tiga hal penyebab penderitaan.
Penyebab kebahagiaan anak Adam adalah :
(1) Isteri yang baik,
(2) Rumah yang bagus dan
(3) Kenderaan yang bagus.

Hal yang menyebabkan menderita :
Isteri yang jelek, rumah yang buruk dan kenderaan yang buruk."


**********************************************
Assalamualaikum..
Ni adalah Auto Publish Entry
Daku masih menjlnkn misi, insyaAllah bila aku kembali nnti aku akan jejak korang blk
Doakan kejayaan utk aku k :)

"Ya Allah, aku memohon kepada Mu kemurnian iman dan akhlak terpuji, serta kecemerlangan yang disertai kejayaan dan aku memohon curahan rahmat, kesihatan, pengampunan dan keredhaan daripadaMu." Amin.




11 comments

thanx for share~
selamat pulang ya!!

jemput singgah,
http://sukacakapsorang.blogspot.com/2012/05/9-perkara-penting-ketika-bercakap.html

bagi anak hawa
pastilah suami yg baik juga :)

Assalamualaikum Yumida

amin amin amin ...

Makasih share nak tuk,apa misi ktk tukkah,apapun semoga berjaya....

smoga kita semua beroleh keberkatan dariNya..

semoga didekatkn dgn kebahagiaan dan dijauhkan penderitaan..aminn..

sentiasa mohon padaNYA, ingin menjadi isteri yang baik.. :)

moga kita sume bahagia hingga ke sana kan.insya-ALLAH

berharap supaya dapat jadi isteri yg baik. :)

arap2 kmk diberik peluang utk jadi isteri yg baik..amin :)

aku nak bahagia tu. . :)))


EmoticonEmoticon