Cara Elak SEMUT Makan GULA


Situasi: Kedai runcit kampung. Seorang budak ingin membeli gula..

Budak : Auntie!! ada gula kah?
Auntie : Ada.. sana tu (sambil menunjuk tempat)
Budak : Tiada pun.. garam sama belacan saja ni...
Auntie : Ada pun.. (sambil mengambil bungkusan dari rak yang bertulis Garam..)
Budak : Auntie!! saya mahu gula bukan garam...
Auntie : Gula la ni.. tapi saya sengaja tulis garam supaya itu semut tidak nampak..!


**********************************************
Assalamualaikum..
Ni adalah Auto Publish Entry
Daku masih menjlnkn misi, insyaAllah bila aku kembali nnti aku akan jejak korang blk
Doakan kejayaan utk aku k :)

"Ya Allah, aku memohon kepada Mu kemurnian iman dan akhlak terpuji, serta kecemerlangan yang disertai kejayaan dan aku memohon curahan rahmat, kesihatan, pengampunan dan keredhaan daripadaMu." Amin.




13 comments

haha..lwak..padahal semut bau mnis..tu yg g tu..hihi

hahaha.mcmlah semut ya pandei maca

semut bukan ke buta? haha~

haha..mun mek polah camya habis la semua..air jadi masin..huhu

assalamualaikum yumida....hahahaha lawak jer mcm la semut tu boleh baca plak...:)

haha.. macam tu pun boleh.. hikk >.<

adoi auntie! macam lah semut yg pandei maca..kehkehkeh~

macam ni pun ada ker.. aiyoooo

hehehhehe,, semut kna school dulu la

hahahaha..mcmlah semut tu pandai baca ye..hihihi

haaa3x... jgn kata semut yg terpedaya... sapa yg baca entri ni pun terpedaya sama....

haha ! makcik tu tak ley blah tol . .


EmoticonEmoticon