Cara Elak SEMUT Makan GULA


Situasi: Kedai runcit kampung. Seorang budak ingin membeli gula..

Budak : Auntie!! ada gula kah?
Auntie : Ada.. sana tu (sambil menunjuk tempat)
Budak : Tiada pun.. garam sama belacan saja ni...
Auntie : Ada pun.. (sambil mengambil bungkusan dari rak yang bertulis Garam..)
Budak : Auntie!! saya mahu gula bukan garam...
Auntie : Gula la ni.. tapi saya sengaja tulis garam supaya itu semut tidak nampak..!


**********************************************
Assalamualaikum..
Ni adalah Auto Publish Entry
Daku masih menjlnkn misi, insyaAllah bila aku kembali nnti aku akan jejak korang blk
Doakan kejayaan utk aku k :)

"Ya Allah, aku memohon kepada Mu kemurnian iman dan akhlak terpuji, serta kecemerlangan yang disertai kejayaan dan aku memohon curahan rahmat, kesihatan, pengampunan dan keredhaan daripadaMu." Amin.




13 comments:

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ said...

haha..lwak..padahal semut bau mnis..tu yg g tu..hihi

mMoOnN aAlLeEaA said...

hahaha.mcmlah semut ya pandei maca

rAIHan said...

semut bukan ke buta? haha~

jemarisuri said...

camtu ke?...hehe

charmyiex said...

haha..mun mek polah camya habis la semua..air jadi masin..huhu

maszull said...

assalamualaikum yumida....hahahaha lawak jer mcm la semut tu boleh baca plak...:)

FARHAN said...

haha.. macam tu pun boleh.. hikk >.<

Kathy Tuah said...

adoi auntie! macam lah semut yg pandei maca..kehkehkeh~

aku HaniAsyira said...

macam ni pun ada ker.. aiyoooo

LYAfrina said...

hehehhehe,, semut kna school dulu la

Cik Nur said...

hahahaha..mcmlah semut tu pandai baca ye..hihihi

Kazman / Sue said...

haaa3x... jgn kata semut yg terpedaya... sapa yg baca entri ni pun terpedaya sama....

cha'e said...

haha ! makcik tu tak ley blah tol . .

SITE: P_yumida (mobile) Mobile overlay 320x50: SITE: P_Yumida 160x600: 300x250: 728x90: