Cara Elak SEMUT Makan GULA


Situasi: Kedai runcit kampung. Seorang budak ingin membeli gula..

Budak : Auntie!! ada gula kah?
Auntie : Ada.. sana tu (sambil menunjuk tempat)
Budak : Tiada pun.. garam sama belacan saja ni...
Auntie : Ada pun.. (sambil mengambil bungkusan dari rak yang bertulis Garam..)
Budak : Auntie!! saya mahu gula bukan garam...
Auntie : Gula la ni.. tapi saya sengaja tulis garam supaya itu semut tidak nampak..!


**********************************************
Assalamualaikum..
Ni adalah Auto Publish Entry
Daku masih menjlnkn misi, insyaAllah bila aku kembali nnti aku akan jejak korang blk
Doakan kejayaan utk aku k :)

"Ya Allah, aku memohon kepada Mu kemurnian iman dan akhlak terpuji, serta kecemerlangan yang disertai kejayaan dan aku memohon curahan rahmat, kesihatan, pengampunan dan keredhaan daripadaMu." Amin.




13 comments:

  1. haha..lwak..padahal semut bau mnis..tu yg g tu..hihi

    ReplyDelete
  2. hahaha.mcmlah semut ya pandei maca

    ReplyDelete
  3. haha..mun mek polah camya habis la semua..air jadi masin..huhu

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum yumida....hahahaha lawak jer mcm la semut tu boleh baca plak...:)

    ReplyDelete
  5. haha.. macam tu pun boleh.. hikk >.<

    ReplyDelete
  6. adoi auntie! macam lah semut yg pandei maca..kehkehkeh~

    ReplyDelete
  7. hehehhehe,, semut kna school dulu la

    ReplyDelete
  8. hahahaha..mcmlah semut tu pandai baca ye..hihihi

    ReplyDelete
  9. haaa3x... jgn kata semut yg terpedaya... sapa yg baca entri ni pun terpedaya sama....

    ReplyDelete
  10. haha ! makcik tu tak ley blah tol . .

    ReplyDelete

SITE: P_yumida (mobile) Mobile overlay 320x50: SITE: P_Yumida 160x600: 300x250: 728x90: