Canai Susu

Canai Susu???
Aku pun 1st time tengok menu canai susu
Ermmmm...cam menarik...n bunyi pun cam sedap
Bukan sahaja aku mereka yg kt bwh tu pun tertarik sama


Alkisahnya....aku yg tgh kelaparan..jam 3 p.m
Mencari2 kedai makan yg terdekat...
Jumpe la...kedai mamak ni...time tu x ramai org
So aku order Nasi Goreng Ayam & Mee Kolok
Tp tukang masak tu cakap mee kolok dh abis
Then, aku terpandang la menu besar gedabak kat dinding
ROTI CANAI SUSU - RM1.50
Glup!!! Terlio aku..terus aku gantikan mee kolok yg abis tu ngn canai susu 1
Ermmmm tamak halobanya aku
Banyak nya aku makan....'RANGKAK!' hahaha

Haaaa...gini la rupanya si canai susu tu
Gebu kan...Urmmmm nyum2...mabeles gak...
Harga RM1.50 jer...utk sekeping la
Isi di luarnya macam biasa...adunan canai
Then, ditebar-tebarkan menjedi leper
Atas canai tu taruk susu pekat manis...dlm kuantiti sedikit...coz klo taruk banyak2 nnti terlampau manis
Then, lipat sampai menjd segi4
Trus di letak atas kuali leper
Gedebak! Gedebum! Siap laaaaa...



17 comments

biasa gak makan canai susu ni :)

owh...baru tau.ida pgil roti bom..hehe

iema pun penah makan juga canai susu ni . sedap kan :)

roti canai ker???

ingat kan apa tadi

mun roti canai cecah susu ya ada mek makan... mun canai susu blm pernah....

Salam...

Jadi mun makan canai tok sik ada cecah apa-apa kah..?

Terlioq aih... Lama M tak mkn roti canai...

abdul razak: x...makan camya jak...coz dh manis

klu kuah tak sedap..tak best gak

lama tak layan roti canai...

Sedap yee...tak pernah cuba lagii..

oooo...ingatkn pe la.dulu kecik2 slalu makan camtu guna roti canai segera.hehehe

tebal eyh.. kat ctok ada ndak kah.. mesti nya kedak rasa pancake nak.. ataupun lempeng. coz k susu juak .. ingin mok try eyh

ooo cam gitu ke? tak pernah tgk pun. kalau roti milo penah la mkn. roti canai + susu pekat = mcm sedap je. kalau terjumpa mesti try. tq yumida. :)


EmoticonEmoticon