Aku Sudah Berani!

Dgn kembang hidungnya & bangga diri
Aku mengumumkan "Aku Sudah Berani!!!"
Buktinya, semalam aku dh x takut utk ke toilet tanpa ditemani sesiapapun!
Wah...berani nya aku kan..

11.45 malam...entry yg ku kira terakhir...Sila KLIK SINI
Merupakan entry konon2 last sebelum ku mendodoikan mata
Tapi...haaaa! Ade tp.....Aku harus membuang bahan kumuhan dulu
Yaaaa..kali ini aku pg seorg....beraninyaaaaaa...

Ku pusing kiri...ku pusing kanan
1.05 pagi....argh! Mata ini mengade sunggoh!
Aku membuka blog menyambung terjahanku
Khas utk korang2 yg aku amat hargai - sila senyum yer
2.30 pagi...bulu mata ku memberi isyarat - 'katil ade di sana'
Lantas ku hayun menuju ke katil

Urgent! Pundi kencing ku memberontak
Mmg aku harus! Mesti! Sekarang jg ke toilet!
Ku cari2 Acai...x ku jumpa
Argh...ku kuatkan semangat! Menuju outside toilet..

Done!!!! Wah....x ku sangka...aku sudah berani!
Rakan2 blogger sekalian...di sini aku kongsikan tips memberanikan diri ke outside toilet

1. Keluar umah dgn memandang seluruh alam - korang rasa ok korang jln terus
2. Make sure pintu tandas korang di kunci - Mana tahu tetibe hantu Kak Limah nak guna tandas - utk keselamatan korang jgk
3. Dh selesai urusan - korang bukak pintu toilet perlahan2 - mata harus menumpu pd pintu umah - dlm hati harus mengira '1, 2, 3!' - penting utk persediaan korang nanti
4. Tolak pintu tandas sekuat2nya sambil berlari pecut masuk ke umah!
5. 'Kedebang...kedebung...kedebang..kedebung' - Tadaaaaa! - X sangka kan korang dh smpai umah
6. Dgn leganya korang blh bertepuk tgn sambil tersenyum bangga - Bisikkan dlm diri korang "Sememangnya...aku sudah berani".

That's all...hope korang dpt praktikkan tips yg aku ajar ni...




23 comments

yes!
sy follower ke 1000!
best2!
tahniah follower dah makin ramai!

hahaaha... boleh guna tip ktk tok...
kmk suka pat 'Kedebang...kedebung...kedebang..kedebung' - Tadaaaaa! - X sangka kan korang dh smpai umah...
kmk kadang dlm umah pun boleh takut... cepat2 jak kaki tok berjalan masuk bilik... :p

good! siap ada tips lg. hehe.. tu lah lama2 mesti ok punye. :)

tahniah...
semoga keberanian tu berterusan..
hehehe

yeeeei, ktk dah berani! :) Hihi.. :)

TAHNIAH kerana anda sudah berani ke TANDAS :)

yeayy... akhirnya dh berani :-)

fuyooohhh!!!!!caiyok!!!caiyok!!!!heheheh.....dah brani ge toilet sensorang...siap bagik tips lagik...tapi,ade betulnye...sampai bile nak harap orang lain teman kan??kan??

ktk di tag.. XD http://chityn.blogspot.com/2012/05/contest-ke-2-by-aien-story-contest.html sorry mun ganggu ktk..

btw.. tips yang berguna juak.. hahah..

Berani juak ktk pegi jamban dlm kul 2.30 pagi ya,ada agik juak jamban di luar kinek tuk....

ahahahaha
sifat keberanian pasti ade pade setiap manusia hehe..
tahniah yer yumida =)

Assalamualaikum Yumida

Alhamdulillah....

Tahniah2.. hahaha :D
kmk slalu juak bt cmtowk, kluar gi tds malam2 tengok kiri kanan depan blkg... to face the reality/ truth. haha

_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

Walau banyak mana pun tips.. akak tetap takut haha.. tanya skit.. mana encik somi. nape tak ajak dia je temankan.. hehe

kaahh3x... ada juga species macam ni.... hati kena kuat yee... lepas ni mesti hantu kak limah keseorangan tak de kawan...

assalamulaikum yumida...akhirnya kan...:)

hihi. penakut rupenye ehhhhh. org yg duk kate ni pun penakut jugak sbnrnye. ;)

yumida..awak duk mana sebenarnya...
tahniah anda sudah membuktikan keberaniannya..hihi

pasal komen kt entry td, tu bkn novel, tu just cam poskad gmbar novel tu..mmg masz sidek yg menang novel tu..

Alhamduillah.. :)

Bagus2..

jom singgah:
http://pemudattbc.blogspot.com/2012/05/ayuh-anak-muda-bersama-epresi-hijau.html


EmoticonEmoticon