Doa + Usaha


Jom hayati kata2 ini sbg pedoman,

Tidak patut seorang yg berdoa meminta hidayah tetapi berat hati utk menghadiri majlis ilmu.
Tidak patut seorang yg memohon utk mendapat rezeki yg halal tetapi malas berusaha & malas bekerja.
Tidak patut seorang yg memohon kesihatan yg baik, tetapi tetapi tidak menjaga makanan yg halal.
Jadi berdoalah..nescaya kita tidak akan bersendirian dlm menghadapi apa jua masalah & kebuntuan kerana ada yg sentiasa mendengarnya..Namun berdoalah selaras dgn usaha yg bersungguh2 tanpa berputus asa


Sumber: Ustazah Siti Nor Bahyah Mahamood



**********************************************
Assalamualaikum..
Ni adalah Auto Publish Entry
Daku masih menjlnkn misi, insyaAllah bila aku kembali nnti aku akan jejak korang blk
Doakan kejayaan utk aku k :)

"Ya Allah, aku memohon kepada Mu kemurnian iman dan akhlak terpuji, serta kecemerlangan yang disertai kejayaan dan aku memohon curahan rahmat, kesihatan, pengampunan dan keredhaan daripadaMu." Amin.



15 comments

doa tanpa usaha ibarat macam tak buat apa2,,,

mena ya eyh.. ari2 mok refresh iman kta..

betul tu.kalau kita betul2 nakkan sesuatu,usaha dan tawakal mesti seiring dan sejalan.

doa kena seiring dengan usaha........

doa itu senjata seorg mukmin... :)

yuppp betul tu, doa mesti ada iringan usaha gigih baru cukup ramuan..

sangat betul terutama bab hidayah tu.. :)

jgn anggap mcm genie in the lamp... :)

Pa polah ktk SOm? Busy nar juak nya tek.. haha.. Semoga apa yang ktk usahakan berhasil.. InsyaAllah.. Pasti akan ada jalannya..

berdoa lepas dah usaha then tawakal ;)


EmoticonEmoticon