Orang Kamponggggg! Bangun Sahur! dung dung dung....


assalamualaikum & morning rakan blogger
haha...nyaring tak bunyi beduk atas tu?
alhamdulillah...korang pun dah bangun
meh sahur bersama :)

Rasulullah menganjurkan supaya makan sahur melalui sabdanya bermaksud: 
“Makan sahurlah kerana sesungguhnya dalam makan sahur itu ada berkat.”

apa menu sahur korang pagi ni?

aku pulak lebihan makanan masa berbuka semalam:
1. ayam masak merah
2. sayur umbut kelapa
3. sambal mangga
4. hati lembu masak kari
5. air teh panas

35 comments

teringat masa belajar dulu budak2 lelaki siap hon motor sambil jerit2 sahur. adeh...

alhamdulillah dah Sahur dah...

sahur makan bubur je huhuhu :)

tag awak :)

http://misszberceloteh.blogspot.com/2012/07/segmen-jom-blogwalking-di-bulan-ramadhan.html

sahur eyqa makan mee goreng basah je --'

ym sahur gulai ikan merah,:-) alhmdulillah...:-)

ngantuk plak lepas sahur ni

makan yg ringkas dan kenyang sahaja,yumida. :D

mak aii..
nyaringnya beduk tu bunyi.hahaha

sahur mkn yg ringkas2 je Yumida :)

hahahaha...ibu mertua yg siapkan sahur;
ayam masak lemak cili api letak pisang, telur sambal (fav Danish), ikan bakar (smlm I yg bakar masa berbuka), sayur goreng, tenggiri masak kicap....hurmmmm asyikkkkkkkkkkkkkkkkkkk...

sahur hari ni makan kari.. owh my, cam xkena je kan kari ;)

sahur tahun ni hubby x nak makan nasi...so kita org makan roti & tuna jek...hehehe nak jaga badan ler tu...cuma anak dara yg sorang tu je makan nasi.

menu sahur sama dengan menu berbuka juga.. hehe

menu sahur sama dengan menu berbuka...kari ayam..

Salam Ramadhan Al-Mubarrak.. Selamat menjalani ibadah puasa.. Semoga beroleh rahmat, magfirah dan barokah.. Aminnn.. :)

*menu nasi goreng simple je hehe..

Pagi tadi makan ikan masak asam dengan udang goreng kunyit.

Tapi biasala sahur kan makan pun slow je.

menu berbuka yg mnyelerakn...pling sk kt menu tu umbut kelapa n sambal mnga x thn rasanya..:)

wah bnyk nye menu sahurnye punn..sahur td cendol mkn ayam goreng n cheese cake!

sahur tadi NAL makan telur goreng masak sos..memang best..

Assalam, perghhh sedap2 erk... berselera mkan sahur .. Salam Ramadhan...

http://ikhwanmencarinurillahi.blogspot.com

wah..mcm2 tu sahur..eca masak ayam kicap je..hehe.da cukup.

nnti eca wat tutorial psl iklan tu eh

umbut kelapa??masak apa ya sis?? nyaman ehh mun masak lemak buh lauk masin..hihi

harus bangun sahur walaupun minum susu je. kalau tak memang lembik. :)

sahur tadi mknan lebihan berbuka semlam..sambal tumis daging.. :)

M masak simple je....
P/s: nak tanya skit camna nak wat komen cam kat blog yumida ni.. Bagi la tutorial kat M...

Selamat bersahur dan juga selamat berbuka yer..

byknye menu yumida utk bersahur..deqla kalo pagi2 memadai la 2 lauk sbb tak selera sgt kalo awal2 pagi mkn..

banyak menu...
saya selalu sahur sowang je...huu hubby tak makan sahur..just minum je...
jadi makan je la ape yg ada..heee

assalamualaikum yumida...alhamdullilah mama pun bersahur dr lebihan masakan dr berbuka hanya panaskn jer....:)


EmoticonEmoticon