Sungguh Aku Terharu...Terima Kasih Kalian

Assalamualaikum & evening ye sahabat2ku sekalian
Thanks sudi menjengah ke sini
Aku merasa sangat terharu..ye..serius..memang terharu
Atas prihatin korang & doa2 kalian atas entriku pagi tadi: Dugaan di Bulan Puasa
Sakit gigiku beransur hilang...gusi yg membengkak tu semakin slim
Thanks sekali lg J

Sini aku nak kongsikan komen yg bermanfaat buat kita semua. Komen yg di terima pagi tadi bg entri di atas. Terima kasih buat rakan blogger ini coz sudi berkongsi pandangan. Moga ilmu ini memberi pengetahuan buat kita semua apabila kita berdepan sakit gigi.

1. KOMEN DARIPADA BLOGGER ABD RAZAK
Abd Razak said...
السلم عليكم ورحمة الل
Tok untuk menambah ilmu kita semua..


Dalam bulan puasa tok mun dah sik tahan gilak sakit boleh kita mencabut gigi waktu siang mun sebelah malam sik ada klinik gigi berbukak.



Fatwa mencabut gigi dalam bulan Ramadhan dibolehkan, dikeluarkan oleh Keputusan Persidangan Fiqh Antarabangsa (al-Majma' al-Fiqhl al-Islami) [No.93 (1/10) pada 23-28 Safar tahun 1418H bersamaan 28 Jun - 3 Julai 1997] Mengenai Perkara-perkara Yang TIDAK Membatalkan Puasa.



A. Keputusannya (Qarar) seperti Perkara No. 6 : Menampal, mencabut, mengorek dan mencuci gigi atau menggunakan alatan dan berus gigi, dengan syarat TIADA apa-apa bahan yang memasuki perut dari prosedur tersebut. (Mun masuk batal posa)


 2. KOMEN DARIPADA BLOGGER KESUMA ANGSANA
 Kesuma Angsana said...
jaga diri ye, len kali boleh cuba kumur air garam suam bila sakit gigi ni

Rasulullah saw bersabda,
“Apabila anak Adam (manusia) meninggal dunia maka putuslah amalnya kecuali tiga perkara, iaitu sedekah jariyah, ilmu yang bermanfaat, dan anak soleh yang mendoakan untuknya.”
(HR. Muslim)

29 comments

Salam Ramdhan Yumida

Alhamdulillah
Syukur

moga cepat sembuh supaya dapat beramal dgn sempurna

puluk dengan gambir. k ngilang sakit. tp mun ilang kesan gambir, sakit dtg balit. hehe :p

dengan air garam ayu pernah wat gak..okla kena wat banyak kali ;-)

syukur alhamdulillah.harap harapnya sembuh terus

dah ok dah... alhamdulillah... hope dapat menjalani ibadah puasa dengan sempurna lepas ni...

tq dik !. apapun KA doakan yg terbaik for u ye!

Alhamdulillah dah beransur sembuh... Hope cepat2 sembuh lagi pas ni...

smoga cepat sembuh sis:))

alhamdulilah...moga cpt smbuh

hopefully cepat sembuh,,

kmk pun ada tebaca tweet uztaz azhar idrus..ya madah sik batal posa mun cabut gg slagi sik tetelan darah, gigi dan playar gg..hikhikk

x sukanye cabut gigi...dulu masa kecik2 slalu ngelat kalo nk cabut gigi..sbb tu gigi deqla x cantik..hahah

kumuh dgn air gamat pun ok..

Alhamdulillah dah makin krg ye..mujur lah..sakit gigi ni mmg dasat sakitnye

syukur alhamdulillah.harap harapnya sembuh terus

Jom tengok koleksi GIVEAWAY yang telah yaya join . Alang2 , join la sekali . Hadiah2 nya konfem buat awak juling2 . Heee . Jom serbu !!


http://yayalarhsecret.blogspot.com/2012/07/ramadhan-yang-dipenuhi-dengan-giveaway.html

assalamualaikum yumida....moga cpt sembuh yer...;)

get well soon dear yumida. salam ramadhan :)

Assalamualaikum wbth.....jalan jalan ptg...

sambil ingin bertanya khabar...?

ramai orang yang sayangkan sis.. apa pun..get well soon yer.. hehehe.. even misz domu ada tak faham komen tu..tapi rasa2 misz domu boleh tgkap mksdnya... hehehe

terlps entri tu.. akak guna minyak gamat ltk kat gigi sakit tu.. alhamdulillah berkesan

alhamdulillah dah makin kurang...

p/s : selamat berpuasa :-)

selalu dgr org cakap kumur dgn air garam. Insyaallah ok. :)

Moga cepat sembuh yer yumida! Maafla lewat jenguk kt sni..


EmoticonEmoticon