Ads i+n

❤ Persembahan bunga api meledum-ledam malam MERDEKA 2016. Memang WOW!!!
❤ Mari berjiwang! Dedikasi untuk Hari Kemerdekaan Malaysia 2016
❤ Jiwang lagi. Ditujukan khas untuk Hari Malaysia 16 September
❤ Ibu bapa kena AMBIL TAHU perkara ini..jika sayangkan anak2
Mari mengorat! Pewit..>
❤ Zikir dodoikan anak sampai tidur lena
❤ Doa untuk ibu bapa - terbaik! Buat sesiapa membacanya rasa sebak

Kamus Monyet ‘Kong’ - Menarik & Melucukan

Tahun ini 2016, tahun Monyet bagi masyarakat Cina. Monyet pula dikaitkan dengan KONG. Kalau refer pada google translate orang cina panggil monyet 'hou'. Dari mana timbul kong pun tak tahu. Mungkin effect dari cerita sun wukong. Korang masih ingat cerita tu. Masa kecik-kecik dulu aku suka tengok cerita wukong. Best! Tak sangka ada yang begitu kreatif mereka cipta istilah kong. Jom layankan aje..

kamus monyet dan istilah kong yang menarik dan melucukan, gambar tahun monyet 2016
Gambar tahun monyet 2016

Kamus Monyet ‘Kong’
Monyet = Kong
Raja Monyet = King Kong
Perjumpaan Para Monyet = Kong Gres
Monyet Kelentong = Kong Kali Kong
Kerjasama Monyet = Kong Si
Monyet Kaya = Kong Lomerat
Kota Tempat Kumpul Monyet-Monyet = Hong Kong
Biskuit Monyet = Kong Guan
Snack Monyet = Sing Kong
Monyet Yang Keras = Kong Krit
Sayur Kesukaan Monyet = Kang Kong
Atuk Monyet = Tok Kong
Monyet Queen Control = Kong Kong
Monyet Hantu Siam = Long Kong
Buah Febret Monyet = Do Kong
Monyet Sayang Bini = Du Kong
Monyet Takut Aids: Kong Dom Monyet Dari Vietnam: Viet Kong
Monyet Minat Bola: So Kong
Monyet Mati: Dah Kong
Monyet Kena Ikat = Beng Kong
Monyet Dekat Serdang = Bala Kong
-Perkongsian Dari WhatsApp-
 
kamus monyet dan istilah kong yang menarik dan melucukan, gambar tahun monyet 2016
Tahun Baru Cina 2016 mewakili tahun monyet

Tersenyum sengsorang jadinya. Sangat kelakar dan melucukan. Menarik kan? Terer diorang cipta istilah kong tu dan dikaitkan dengan makna monyet.
Terima kasih membaca Kamus Monyet ‘Kong’ - Menarik & Melucukan

2 comments:

  1. I never knew that Monkey is Kong in Chinese dictionary since I'm chinese.

    ReplyDelete