Ads i+n

❤ Persembahan bunga api meledum-ledam malam MERDEKA 2016. Memang WOW!!!
❤ Mari berjiwang! Dedikasi untuk Hari Kemerdekaan Malaysia 2016
❤ Jiwang lagi. Ditujukan khas untuk Hari Malaysia 16 September
❤ Ibu bapa kena AMBIL TAHU perkara ini..jika sayangkan anak2
Mari mengorat! Pewit..>
❤ Zikir dodoikan anak sampai tidur lena
❤ Doa untuk ibu bapa - terbaik! Buat sesiapa membacanya rasa sebak

29 Februari (Tahun Lompat) Disambut 4 Tahun Sekali

29 Februari (Tahun Lompat) Disambut 4 Tahun Sekali | 29 Februari 2016, ye hari ini merupakan hari istimewa sebab ianya hanya hadir 4 tahun sekali je. Special kan? Tapi mungkin akan rasa terseksa siapa yang lahir 29 Februari. Kenapa? Sebab mereka merasakan tarikh lahir mereka tak kunjung tiba. Tahun lompat. Hanya dirai 4 tahun sekali je.

29 februari (tahun lompat) disambut 4 tahun sekali, maksud tahun lompat 29 februari menurut wikipedia, gambar tahun lompat 29 februari
Gambar 29 Februari Tahun Lompat

Dikenali sebagai tahun lompat, umum mengetahui 29 Februari hadir empat tahun sekali. Jadi, mesti anda dah faham mengapa mereka yang lahir 29 Februari akan rasa teruja sangat bila tiba tarikh tersebut. Perkara tu diakui oleh rakan karib aku sendiri. Tarikh lahirnya 29 Februari, 4 tahun sekali baru kengkawan lain akan ucapkannya ‘selamat hari jadi’.

Alaaa rilex la, aku sendiri pun tak pernah celebrate birthday aku. Hihi.. Yang penting kita ungkapkan kesyukuran pada Yang Maha Esa diberikan usia yang panjang hingga ke hari ni, sambil berdoa moga dimurahkan rezeki dan dirahmati.

Maksud tahun lompat 29 Februari menurut wikipedia
29 Februari merupakan hari ke-60 dalam tahun lompat menurut kalendar Gregory. Tinggal 306 hari sebelum memasuki tahun selepasnya. Mengikut takrif, tahun yang mengandungi 29 Februari dikira tahun lompat. Hanya terdapatnya tarikh ini kira-kira setiap empat tahun dalam tahun-tahun yang mempunyai angka yang boleh dibahagikan dengan empat tanpa baki, seperti 1992, 1996, 2004, 2008, 2012, 2016, 2020 dan seterusnya.
Terima kasih membaca 29 Februari (Tahun Lompat) Disambut 4 Tahun Sekali

3 comments:

  1. hari ni kat sekolah, cikgu2 meraikan murid2 yang sambut birthday tarikh 29hb feb :)

    ReplyDelete
  2. terperasan kat fb ada kawan yang sambut besday hari ni

    ReplyDelete