Kusinero Cinta – Drama Astro Mustika HD

Drama: Kusinero Cinta

Jumlah episod Kusinero Cinta: 60
Saluran: Astro Mustika HD 134

Drama terbaru berjudul Kusinero Cinta akan menggantikan drama Bukan Kerana Aku Tak Cinta yang telah menamatkan siarannya minggu lepas. Baca: Bukan Kerana Aku Tak Cinta Episod Akhir. Kusinero Cinta menampilkan pelakon terkenal dari Filipina iaitu Jericho Rosales bergandingan bersama Aaron Aziz dan Tiz Zaqyah. Sure heboh giler. Pelakon dari Filipina tuuu… Agak-agaknya camne erk drama Kusinero Cinta ni? Speaking habis ker.. Ker nanti Jericho cakap Melayu. Haa..sama-sama kita saksikan nanti dalam drama Kusinero Cinta di saluran 134 Astro Mustika HD.

Sinopsis Kusinero Cinta

Fredo Rivera adalah seorang anak muda yang berasal dari Cebu, Filipina yang mengejar impian untuk menjadi chef yang berjaya. Edrinna Mahadzir pula gadis yang datang ke Manila bersama ibunya, Datin Raudhah untuk melawat kafe milik mereka yang beroperasi di sana.

Namun, takdir menemukan Fredo dan Edrinna di kafe berkenaan. Pada mulanya hubungan mereka kurang baik kerana kehadiran Hafizul Fitri yang meminati Edrinna. Pada suatu hari, Edrinna hilang di Manila dan Fredo yang berjaya menyelamatkannya. Justeru, hubungan mereka juga semakin akrab semula,

Fredo yang tidak ada tempat tinggal dan pekerjaan juga diambil bekerja oleh Chef Rio yang memiliki restoran yang terkenal di Manila. Bermula sebagai pencuci pinggan, Fredo akhirnya berjaya menjadi pembantu chef kepada Chef Rio. Di La Secret, Fredo bertemu dengan Justina, anak perempuan Chef Rio yang turut bekerja di situ.

Sementara itu, Syed Izmir pula sangat meminati bidang masakan, tetapi terpaksa menyambung pengajian dalam jurusan perniagaan kerana memenuhi hasrat bapanya yang kaya. Dalam perjalanan ke Manila kerana urusan perniagaan bapanya, Syed Izmir bertemu dengan Edrinna. Pada masa sama, dia juga bertemu dengan Fredo dan berkawan baik dengannya. Mereka juga bertemu kembali ketika menyambung pengajian di Melbourne. Apakah kesinambungan hubungan mereka? Saksikan di Kusinero Cinta.
  

Gambar Kusinero Cinta

 Kusinero Cinta – Drama Astro Mustika HD, gambar Kusinero Cinta, sinopsis Kusinero Cinta, pelakon. Jericho Rosales - Chef Fredo, Aaron Aziz - Chef Izmir, Tiz Zaqyah – Edrinna.

Pelakon Kusinero Cinta

Jericho Rosales - Chef Fredo
Aaron Aziz - Chef Izmir
Tiz Zaqyah - Edrinna
Jasmin Hamid - Datin Raudah
Arash Mohamad - Datuk Mahadzir
Nadzriah Nadzri - Mimi
Wan Sharmila - Dr.Riana
Bella Dally
 Miera Liyana
 Shakilla Khoriri
 Ziela Jalil
 Shah Rezza
Sumber: InfoTaip & Hmetro

Saksikan Kusinero Cinta
Hari: Rabu
Jam: 10.00 malam
Saluran: 134 Astro Mustika HD

1 comments so far


EmoticonEmoticon