Aku Isterinya Episod Akhir

Aku Isterinya Episod Akhir

Shamil datang menemui Mya. Dia mengakui kesalahannya kerana begitu mencintai Mya. Mikail berang apabila melihat kehadiran Shamil. Shamil menerangkan niatnya ingin berubah dan ingin menebus kesalahan terhadap mereka.

Yati dihimpit rasa bersalah. Dia masih teringat akan sikap jahatnya terhadap Mya suatu ketika dahulu. Malah dia membuat fitnah kononnya Mya menggoda ayah tirinya. Perkara itu diadu kepada emaknya, kerana itu Mya sentiasa menjadi tempat amarah emaknya. Yati menangis teresak-esak. Kesal akan sikapnya terhadap Mya.

Mya menerima panggilan mengatakan Mak Ngah dan Yati meminta dia untuk balik ke kampung. Sejurus selepas menerima panggilan itu, Mya diserang rasa kehairanan. Selama ini, Mak Ngah dan Yati tidak suka bila melihat dirinya di rumah itu.

Setibanya Mya dan Mikail di kampung, Yati berpelukan dengan Mya sambil meminta maaf. Dia menyesali segala perbuatannya dahulu. Malah, Mak Ngah turut meminta maaf kepada Mya. Bila teringat kembali sikap kasarnya terhadap nenek Mya, dia rasa sangat menyesal.

Ani memberikan sampul berwarna coklat kepada Mya. Ani menerangkan di dalam sampul tersebut terkandung geran tanah yang ingin diberikan kepada Mya. Mya berasa sebak. Malah dia merasakan dirinya tidak layak menerima geran tanah tersebut memandangkan ketika neneknya sakit, dia tiada di sisi neneknya dan menjaganya ketika sakit.

Di rumah, Mya terimbas kembali kisah perjumpaannya dengan mak mertuanya, iaitu mak Mikail. Berangnya Datin Adiba bila mengetahui Mikail dan Mya menyorok hal perkahwinan dari pengetahuannya. Tambahan lagi Datin Adiba begitu membenci asal usul Mya yang dilabelnya dari keluarga yang tidak baik.

Sedang leka melayan perasaannya, Mya menerima panggilan telefon. Dia dikhabarkan Farhan telah bekerja dan berkhidmat di Sarawak. Farhan yang dahulunya pernah menaruh hati terhadap Shamil. Namun, hati Shamil hanya mencintai Mya. Malangnya, Shamil hanya bertepuk sebelah tangan.

Mya dikejarkan ke hospital. Mikail resah menunggu di luar bilik bersalin. Dalam resah dia rasa teruja untuk bergelar ayah. Tidak lama selepas itu, dia dimaklumkan bahawa Mya telah melahirkan anak kembar. Mya dan Mikail tersenyum bahagia melihat kecomelan anak mereka.

Tanpa diduga, mak Mikail turut datang melawat Mya. Mya berasa sangat terkejut. Datin Adiba meminta maaf atas sikapnya terhadap Mya. Mya berasa terharu kerana mak mertuanya telah menerimanya sebagai menantu.

Perlahan-lahan Datin Adiba masuk ke milik Mya. Dia menjenguk cucunya yang sedang tidur. Menyedari kehadiran emak mertuanya, Mya cuba untuk bangun. Datin Adiba bertanyakan jika Mya ingin makan apa sahaja makanan kesukaannya.  

Suzzane datang ke rumah untuk meminta maaf terhadap Mya. Dia menyesal kerana sering menjadi batu api. Berpunca kerana dia ingin memiliki Mikail. Suzzane turut meminta maaf pada emak Mikail kerana mereka-reka cerita memburukkan Mya, agar dirinya membenci Mya. Suzzane menyatakan dia ingin kembali ke New York untuk memulakan kehidupan baru di sana. Dalam pada itu, dia ingin mengembangkan perniagaannya.

Masa kian berlalu, Mikail dan keluarganya sibuk membuat majlis hari jadi anaknya. Mikail memberikan kotak kecik kepada Mya. Mya tergamam apabila melihat 1 anak kunci di dalam kotak tersebut. Mikail menghadiahkan sebuah villa buat isteri kesayangannya, Mya.

Di luar rumah, sebuah kereta berwarna merah berhenti di tepi jalan. Adam keluar dari perut kereta membawakan sekotak hadiah. Selepas loceng dibunyikan, Datuk Lufti keluar. Adam menyerahkan hadiah tersebut kepada ayah Mikail, lantas terus berlalu dari situ.

Dalam rumah, kemeriahan semakin memuncak. Anak kembar Mya dan Mikail bakal menyambut hari lahir mereka. Mya berasa sangat bahagia. –TAMAT-

Aku Isterinya Episod Akhir, ending drama Aku Isterinya, Aku Isterinya Episod 28, last episode Aku Isterinya, Aku Isterinya tamat, drama terbaru menggantikan Aku Isterinya ialah Kerana Terpaksa Aku Relakan
Gambar Aku Isterinya

Ending Aku Isterinya

Drama Aku Isterinya membawa pengakhiran cerita happy ending! Yati, Mak Ngah, Suzanne, Datin Adiba, Shamil kesemuanya meminta maaf terhadap Mya. Malah, Adam juga memperlihatkan sisi seorang yang telah berubah. Buktinya dia datang ke majlis hari jadi anak Mya dan Mikail dengan memberikan sekotak hadiah, lantas terus beredar dari situ. Mya dan Mikail hidup bahagia. Haruslah! Dah namanya drama. Tapi penghujung cerita ni nampak macam tak real. Bila kesemuanya menyesali salah mereka dan berduyun-duyun meminta maaf terhadap Mya. Erm…nampak berdrama sangat. Haha.. Nama pun drama :)

Drama Aku Isterinya tamat. Drama terbaru menggantikan Aku Isterinya ialah Kerana Terpaksa Aku Relakan. Saksikan drama terbaru slot Akasia Kerana Terpaksa Aku Relakan jam 7 petang hari ini.

Drama slot Akasia Aku Isterinya
Adaptasi dari novel Aku Bukan Mistress
Aku Isterinya Episod Akhir ditayangkan pada 20 Mei 2014
Hari: Selasa
Jam: 7.00 petang hingga 8.00 malam
Saluran: TV3

6 comments

the end ! hehee.. ~ suka citer neh .. ^_^

next akasia ~

Best dia nyer ending..happy ending kan..ari nih start citer baru plak..

Ena tengok last ending cerita ni je semalam... Episode lain malas nak usya. Ahaks

Last cite ni tgk x tgk je haritu.. Rugi rasanya..

Last cite ni tgk x tgk je haritu.. Rugi rasanya..


EmoticonEmoticon