Masalah tidak dapat komen di blog wordpress

As salam buat rakan pembaca,

Since minggu lepas, beberapa percubaan untuk submit komen di blog menggunakan wordpress tak berjaya. Komen di blogspot tak ada masalah. Cuma wordpress je tak boleh.

Masa isi butiran di kotak komen CommentLuv nampak macam normal, takde tanda error. Malah link artikel terbaru blog aku pun ada dipaparkan. Masalahnya terjadi bila aku submit komen.

Adakalanya terkeluar salah 1 paparan macam ni:
-submit komen error
-duplicate content
-link artikel: www….#comments541

Part nombor 3 atas tu kan, kalau lihat macam berjaya je komen tu di submit. Bila aku check keesokkan harinnya. Komen tu takde publish. Tapi komen orang lain pada tarikh yang sama aku drop komen, ada publish. Tu yang menimbulkan tanda tanya dalam diri aku. Apa masalah sebenarnya.

Contoh. Pic ambik dari Google

Ianya berlaku baru-baru ni. Dulu takde masalah. Sering kali gak tinggalkan komen di blog wordpress. Ok, memang komen akan berjaya sent seterusnya dipublish. Sekarang je, bermasalah tak boleh komen blog wordpress. Kesemua blog wordpress. Pelik kan? Macam mistik pulak.

Mula-mula aku ingat Chrome aku yang bermasalah. Then, aku cuba pulak sent komen guna Mozilla dan Internet Explorer. Pun sama juga hasilnya. Komen tak berjaya di hantar.

Aku ada jugak minta bantuan rakan-rakan lain. Buat eksperimen. Kot-kot mereka juga tak boleh komen macam aku. Yang peliknya, mereka dapat komen. Komen berjaya publish. Then, aku suruh member aku ni try submit permalink blog aku, coz aku nak submit penyertaan contest kat penganjur blog wordpress. Tetibe tak boleh! Tak ke seram tu? Ada apa pada url blog aku? Sampai tak boleh sent. Bermacam andaian aku fikir. Adakah url blog aku di block kesemua blog wordpress? Jengjengjeng..tetibe kena block macam tak logik. Then aku buat andaian mungkin internet aku, block berakses dengan wordpress. Tapi kenapa dulu ok je. Apa pun, bila tak dapat drop komen di blog wordpress memberi kerugian pada aku.

Korang tahu tak apa punca masalahnya? Kot-kot korang pernah menghadapi masalah macam ni. Share bersama kat ruangan komen. Tengkiu.

Sertai jom teka:
HADIAH:
Peneka jawapan tepat [x5 pemenang]
Peneka terbanyak di kotak komen [x2 pemenang]

Sertai segmen ringkas & mudah:
Segmen Blogging + Menang Hadiah!
HADIAH:
USB Flash Drive/Pendrive 8GB
Jewellery Fashion 1 set
Novel
T-Shirt
Fridge magnet
Keychain 

12 comments

Assalammualaikum... yumida,

mselim3 pernah gak mengalaminya masa komen di blog wordpress..

submit komen error
-duplicate content
-link artikel: www….#comments541

mselim3 tak pasti tapi rasa nyer pernah buat pemerhatian.. kekadang komen yang terlalu panjang dan memakan masa lama... sebab error nie terjadi. Tetapi kekadang ok.. bergantung ke lajuan internet..

mselim3

musykil jugak ni. kalau blog yumida di block oleh wordpress..mustahil.. sebab yumida pakai blogspot.com. kalau satu blogspot diblock, semua blogspot tak akan boleh masuk ke wordpress..which is, will never happen. mungkin masalah rss feed ke? ada tukar apa2 ke dekat rss feed? ni teka je ni..
maaflah kalau kurang membantu..

ohhh...susah jugak tu...

komen yumida pendek. juz submit permalink. mungkin jugak line tenet slow. hari ni de try submit kat comment luv, berjaya!

dah test kat blog akak. kat commentluv. berjaya masuk. hepinye!

ohh.. line tenet lah tuhh .. hehe ~ ^_^

so far tak pernah lg kena mcm tuh.. susah nih kalau berterusan..

Tak pernah kena mcm tu Yumida.. kena minta pandangan pakar tu...

Visit Here: www.ritzin.com
There is no gift that is greater or more meaningful than an engagement ring. Your significant other will proudly wear this piece of jewelry for the rest of her life, so it’s important to pick the perfect ring.


EmoticonEmoticon