Termos – tempat untuk simpan air panas & air sejuk

Semalam aku dan hb keluar beli barangan dapur. Sambil pilih barang, aku terdengar perbualan antara penjual dan pembeli. Penjual ni dalam lingungan 20-an. Budak lelaki. Yang pembeli ni pula rasanya mungkin orang Indonesia. Lelaki.

“Saya mau beli untuk kasi letak air panas boleh, letak air sejuk pun boleh, ada jual ka?”
Budak lelaki tu bawa pembeli ke rak peralatan dapur, dia tunjukkan water heater stick.

gambar water heater, Termos – tempat untuk simpan air panas & air sejuk
Water heater stick/ alat pemanas air

“Oh..bukan ini. Saya mau itu tempat untuk kasi simpan air sejuk, boleh..air panas, boleh”. Budak tu dah garu-garu kepala. Aku pun datang sampuk. “Termos ke?”. Si pembeli tu pandang aku, dengan muka terseyum gembira, “Ya..ya…termos. Tempat untuk simpan air sejuk, air panas”.

Termos – tempat untuk simpan air panas & air sejuk, gambar termos, fungsi termos, spesifikasi termos
Inilah termos

Geli hati je aku nengok. Yang water heater stick tu kan, memang boleh panaskan air. Tapi macam mana nak sejukkan air? Fungsi dia untuk panaskan air je. Hihi…macam-macam. Bikin aku tersenyum sengsorang.
Termos – tempat untuk simpan air panas & air sejuk, gambar termos, fungsi termos, spesifikasi termos 
Spesifikasi termos 

Kredit foto 1 2 3

18 comments

haha . ~ termos rupanya . :) seb baek tlong trjemahkan .. hehe

hihi.. lawak
http://cercitertashaqisha.blogspot.com/

Water heater stick tu bahaya ooo...

hahah.. biak baru ya kali.. haha

jgn la duk beli water heater stick tu
dh bnyk kali tgok kwn punya Meletop terbakar...ayoyo

boleh ker termos simpan ais sejuk?

air sejuk blh simpan dlm termos. tahan. rasa macam simpan aiskrim.

hehehe.. baguslaa ada yang perbetulkan..:)

hee..macam-macam...kekadang kalo kita tak tau pun susah gak nak describekan kan?

hahaha pening kepala budak tu. Ekekekeke. Comel btw, kalau dapat satu termos secomel tu kan best. Ngeeeeeee

kalau sy pun pening gak tu. Dah lama perkataan termos tu tak digunakan. Termos pun dah lama takda kat rumah. Terus lenyap perkataan termos tu dalam kepala...

nasib baik yumida tolong.. huhu..

hahaha...nasib baik yumida ada kat situ..hehehe..kalau tak makin pening dia dibuatnya..hehehe

Regards,
-Strider-

haha kesian jurujual tu :D

hahaha nasib Yumida ada blh jgk tlg penjual tuh..kalau tak ntah apa lg brg dia nk tnjuk kat pembeli tuh..hehehe..

Nasib baik tahu kalau tak pening budak penjual tu


EmoticonEmoticon