Hari ni hujan, esok hujan, lusa hujan…

Sekarang musim hujan. Sesetengah tempat yang berada di kawasan rendah, pasti dilanda banjir. Macam semalam, hujan turun dalam tempoh yang lama. Alhamdulillah..setakat ini, takde lagi banjir berlaku kat sini. Risau jugak…

Kawasan yang sering dilanda banjir atau kawasan rendah, buat la persediaan awal menghadapi banjir.

BACA:

Persediaan menghadapi banjir – amaran gelombang kedua banjir

Memetik kata-kata Perdana Menteri kita di laman facebooknya: 
Saya difahamkan bahawa gelombang kedua banjir diramalkan melanda sekali lagi di beberapa buah negeri hujung bulan ini. Untuk mengelakkan sebarang kejadian yang tidak diingini, saya berharap agar penduduk dan agensi-agensi keselamatan dapat berganding bahu dengan lebih sistematik. Utamakanlah keselamatan diri dan keluarga, serta marilah kita sama-sama berdoa agar banjir ini segera berakhir.- facebook Najib Razak (25/12/2013 jam 5.30 petang)

22 comments

harap2 semua dalam keadaan baik2 laa. huhu.

Sekarang ni hujan tak menentu..

Sama kat sandakan ni...hujan jgk...harap-harap tak la banjir...dan semoga semua dalam keadaan baik..

semoga negara kita bebas dari musibah banjir...

Boleh jenguk mama di sini.. Mamaniza.com

moga semuanya berakhir dengan cepat..

InsyaAllah....sama2 doa moga pnuh hikmahnya..

harap tak teruk sangat, jom join segmen di dzureendarwis.blogspot.com

semoga semuanya dlm keadaan yang baik2 saja....

Risaukan.. Semoga semua selamat! ;)

hujan ajak2 eh.. huhu.. hari marek2 kmk dgr kwn kmk madah bintulu banjir teruk. tinggi air. huhu

hari2 pegi keja blt keja meredah ujan.. harap2 xda la sampei ujan..

xda la sampei *banjir.. hehe

jemput join
http://sayasyiera.blogspot.com/2013/12/tomodachi-big-giveaway_31.html

Mudah2an tiada apa yg lebih buruk berlaku.. aamiin..

sini pun hujan tp tak lebat sangat.. kejap2 je..

Banjir pula ujoian Allah buat hambaNya


EmoticonEmoticon