Drama Ariana Rose adaptasi novel The Wedding Breaker

Drama Ariana Rose merupakan drama adaptasi daripada novel The Wedding Breaker
karya Evelyn Rose. Novel The Wedding Breaker merupakan pemenang tempat pertama dalam Anugerah Best Novel Karnival Novel 2013. Drama Ariana Rose bakal disiarkan pada 30 Disember 2013 selepas tamat drama Playboy Itu Suami Aku di Slot Akasia TV3. Bersiaran setiap hari Isnin hingga Khamis pada pukul 7.00 malam.

Sinopsis novel The Wedding Breaker
“Saya memohon maaf kerana mengganggu majlis kalian. Tetapi sebelum Tengku Juwita bernikah dengan Tengku Adam, dia wajar mengetahui siapa bakal suaminya yang sebenar...” - Ariana Rose

Ariana Rose. Kehadirannya menyebabkan majlis pernikahan itu terbatal. Disebabkan gadis itu jugalah, reputasi dan status diri bekas pengantin lelaki itu menjunam jatuh di mata masyarakat. Siapa sebenarnya dia? Apa tujuannya dan siapa yang menghantarnya untuk merosakkan majlis pernikahan itu? Tak kira, dia akan menyiasatnya juga!

Akhirnya Ariana Rose terpaksa akur dengan balasan yang perlu diterimanya akibat perbuatannya itu. Semenjak bertemu dengan lelaki itu, banyak peristiwa yang tak terjangka berlaku dalam hidupnya.

“What’s so funny?”

“Talking to me?”

“Nah… just talking to the lizard. See… there… we were talking just now. I know you won’t be able to understand the lizard’s language.”

Tapi kenapa setelah berlari sejauh ini, lelaki itu masih ditemuinya? Setelah dia berusaha melupakan semua kenangan itu, kenapa lelaki itu kembali meruntuhkan azam dan semangatnya? Kenapa mesti ada nama itu dalam kamus hidupnya?!

“I’m gonna miss you… I’d rather stay by your side. Always.”

“Sayang kat abang rupa-rupanya ya?”

“Mestilah, you are my bubbly boo and a naughty one too.”

Selama ini sudah banyak perempuan yang lebih cantik daripada dia hadir dalam hidup Tengku Adam Kamil. Tapi kenapa gadis itu juga yang melekat dalam hati dan ingatannya? Adakah itu petanda yang dia memang ditakdirkan untuk dirinya?

“Satu aje kesalahan awak, Ariana... Awak dah curi hati saya.” – Tengku Adam Kamil

Sumber: Karya Seni, Admya & Penulisan2u


Drama adaptasi dari novel The Wedding Breaker karya Evelyn Rose ini bakal disiarkan di Slot Akasia TV3. Tajuk drama telah ditukar daripada The Wedding Breaker kepada Ariana Rose.

Sinopsis Ariana Rose
Ia mengisahkan Ariana Rose yang berkawan baik dengan Tengku Juwita setuju untuk berlakon sebagai gadis yang pernah menjadi girlfriend Tengku Adam Kamil. Tengku Juwita sebenarnya tidak mahu berkahwin dengan Tengku  Adam Kamil, lalu dia mencadangkan agar Ariana berlakon sebagai wedding breaker. Perkahwinan tersebut dibatalkan dan maruah keluarga Tengku Adam Kamil telah tercalar.

Berang dengan keadaan itu, Tengku Adam mengupah spy peribadi untuk menyiasat siapa Ariana Rose.Tengku Kamil cuba mengetahui siapa dalangnya,namun Ariana tegar untuk tidak memberitahu.

Tengku Kamil akhirnya meragut kesucian Ariana dan disebabkan itu, Ariana memberitahu kisah sebenar. Sejak itu, Ariana membenci Tengku Kamil.

Untuk melupakan sejarah hitam itu.Ariana mula melakukan kerja-kerja amal.Tanpa disangka, Tengku Adam adalah penyumbang besar dana kebajikan di mana tempat Ariana bekerja. Tengku Adam mula jatuh cinta pada Ariana namun tidak pada Ariana. Malah dia semakin membenci Tengku Adam.

Ariana Rose dipinang oleh keluarga Tengku Adam tanpa pengetahuan Tengku Adam dan Ariana menerima lamaran tersebut .Disebabkan kecewa lamarannya ditolak Ariana, Tengku Adam pergi menunaikan umrah. Bila pulang, dia mendapati, yang dia akan berkahwin dengan Ariana-gadis yang dicintai.Ariana juga tidak tahu siapa bakal suaminya hinggalah pada hari penikahan.Ariana terkejut tapi dia menerima suaminya dengan perasaan terbuka apatah lagi melihatkan suaminya telah banyak berubah.


Gambar drama Ariana Rose
 Drama Ariana Rose adaptasi novel The Wedding Breaker

Gambar novel The Wedding Breaker
Drama Ariana Rose adaptasi novel The Wedding Breaker
Harga novel The Wedding Breaker
Semenanjung : RM25
Sabah/Sarawak : RM28

Page FB: Ariana Rose

Saksikan drama slot Akasia Ariana Rose
Hari: Isnin hingga Khamis
Jam: 7.00 petang hingga 8.00 malam
28 episod
Tarikh ditayangkan: 30 Disember 2013
Saluran: TV3

12 comments

sebuah drama dan review yang menarik.. tak sabar nak tonton, menabung untuk yumida...

Boleh jenguk mama di sini.. Mommy As Blog

drama adaptasi novel ni best jugak..

drama adaptasi novel ni best jugak..

Skrg ni banyk drama di adaptasikan dari novel...tak sabar nak tonton ceta dia...

kalau ada kesempatan memang nak tengok.. huhu..

tak sabar nak tengok drama ini.. menabung inti yumida.. :D

Kepala Bergetar Kepala Bergetar adalah sebuah blog informasi, berkongsi info drama, Drama Terkini, Telemovie TV terbaru dan Isu Semasa tempatan di Malaysia
http://layandrama.co/


EmoticonEmoticon