Kisah Benar Anak Patung Annabelle The Conjuring

Filem Annabelle Doll dan The Conjuring berdasarkan kisah benar!

Anak patung Annabelle merupakan kes yang paling luar biasa yang menjadi tumpuan oleh penyiasat Ed dan Lorraine Warren yang terkenal dengan kes paranormal pada awal tahun 1970 yang direkodkan dalam buku Demonologist.

Kisah Benar Anak Patung Annabelle The Conjuring, cerita sebenar anak patung Annabelle, gambar anak patung Annabelle, gambar sebenar Annabelle The Conjuring, annabelle doll, boneka Annabelle, cerita asal anak patung Annabelle, kisah sebenar Anak patung Annabelle, kisah benar anak patung Annabelle dalam filem The Conjuring, sejarah anak patung Annabelle, true story annabelle doll, Muzium Okultus Warren tempat Annabelle dikurung, sinopsis Annabelle Doll The Conjuring

Pada tahun 1970, seorang ibu telah membeli patung jenis Raggedy Ann Doll antik dari kedai barangan lama. Anak patung itu dibeli untuk dihadiahkan kepada anaknya iaitu Donna bersempena dengan hari lahirnya. Pada masa itu, Donna ialah pelajar kolej yang bersedia untuk menerima kelulusan ijazah kejururawatan dan tinggal di sebuah pangsapuri kecil bersama kawannya, Angie. Donna gembira semasa mendapat patung itu dan menjadikan perhiasan di dalam biliknya dan diletakkan di atas katilnya dan takda merasakan apa-apa yang pelik sehinggalah beberapa hari kemudian.

Kisah Benar Anak Patung Annabelle The Conjuring, cerita sebenar anak patung Annabelle, gambar anak patung Annabelle, gambar sebenar Annabelle The Conjuring, annabelle doll, boneka Annabelle, cerita asal anak patung Annabelle, kisah sebenar Anak patung Annabelle, kisah benar anak patung Annabelle dalam filem The Conjuring, sejarah anak patung Annabelle, true story annabelle doll, Muzium Okultus Warren tempat Annabelle dikurung, sinopsis Annabelle Doll The Conjuring
Gambar sebenar anak patung Annabelle versus gambar dalam filem Annabelle Doll dan The Conjuring

Ketika itu, Donna dan Angie merasakan sesuatu yang pelik dan menyeramkan mengenai patung Annabelle tu. Anak patung tu seolah-olah bergerak dengan sendirinya daripada satu tempat ke satu tempat yang lain. Kadang-kadang mereka menjumpai anak patung itu dalam keadaan kaki bersilang dan tangan memeluk tubuh. Kadang-kadang juga, mereka temui, anak patung itu, berdiri dan bersandar di atas kerusi meja makan. Setiap hari, sebelum pergi ke kerja, Donna meletakkan anak patung di atas sofa, tetapi apabila pulang, dia terpaksa mencarinya di biliknya, di atas katil dengan pintu yang tertutup rapi.

Pada suatu malam, Donna pulang dari tempat kerja dan mencari patung Annabelle tu dan sekali lagi TIADA! Dan, Donna jumpa patung tu di atas katilnya. Donna pun mendekati patung itu untuk memeriksa sesuatu. Rasa takut menyelubungi diri Donna ketika dia memeriksa patung tu. Donna ternampak kesan seolah-olah seperti darah yang terkeluar daripada badan patung itu sendiri di belakang tangan dan dada. Setelah rasa ianya terdesak, Donna dan Angie membuat keputusan untuk mendapatkan nasihat pakar (Ed dan Lorraine Warren).

Kisah Benar Anak Patung Annabelle The Conjuring, cerita sebenar anak patung Annabelle, gambar anak patung Annabelle, gambar sebenar Annabelle The Conjuring, annabelle doll, boneka Annabelle, cerita asal anak patung Annabelle, kisah sebenar Anak patung Annabelle, kisah benar anak patung Annabelle dalam filem The Conjuring, sejarah anak patung Annabelle, true story annabelle doll, Muzium Okultus Warren tempat Annabelle dikurung, sinopsis Annabelle Doll The Conjuring
Penyiasat paranormal kes anak patung Annabelle yang berhantu, Ed dan Lorraine Warren.

Tidak lama kemudian, penyiasat Ed dan Lorraine Warren menghubungi mereka dan Donna diperkenalkan kepada semangat roh Annabelle Higgins. Annabelle ialah seorang gadis muda yang tinggal di sebuah kawasan sebelum pangsapuri dibina. Annabelle berusia 7 tahun semasa mayatnya dijumpai dalam pangsapuri tersebut. Roh Annabelle tertarik dengan Donna dan Angie dan mahu tinggal dengan mereka dengan berpindah ke dalam anak patung itu.

Kisah Benar Anak Patung Annabelle The Conjuring, cerita sebenar anak patung Annabelle, gambar anak patung Annabelle, gambar sebenar Annabelle The Conjuring, annabelle doll, boneka Annabelle, cerita asal anak patung Annabelle, kisah sebenar Anak patung Annabelle, kisah benar anak patung Annabelle dalam filem The Conjuring, sejarah anak patung Annabelle, true story annabelle doll, Muzium Okultus Warren tempat Annabelle dikurung, sinopsis Annabelle Doll The Conjuring
Ed dan Lorraine Warren memandang Annabelle

Kerana itulah, anak patung tersebut berhantu disebabkan roh budak yang mati dibunuh masih terkurung dalam anak patung tersebut. Anak patung bernama Annabelle ini semakin berpuaka, sehinggalah ia membunuh rakan Donna dan Angie. Sehingga sekarang, patung Annabelle telah disimpan rapi dan tidak boleh dikeluarkan atau disentuh oleh sesiapa sekalipun kotak tempat simpanannya.

Kisah Benar Anak Patung Annabelle The Conjuring, cerita sebenar anak patung Annabelle, gambar anak patung Annabelle, gambar sebenar Annabelle The Conjuring, annabelle doll, boneka Annabelle, cerita asal anak patung Annabelle, kisah sebenar Anak patung Annabelle, kisah benar anak patung Annabelle dalam filem The Conjuring, sejarah anak patung Annabelle, true story annabelle doll, Muzium Okultus Warren tempat Annabelle dikurung, sinopsis Annabelle Doll The Conjuring
Muzium yang menempatkan patung Annabelle yang berpuaka, berhantu dan jahat

Muzium Okultus Warren ialah muzium barangan mistik milik Ed dan Lorraine Warren. Kisah pengkaji paranormal ini telah disiarkan menerusi filem The Conjuring dan Annabelle Doll. Filem berdasarkan kisah benar mengenai anak patung bernama Annabelle.

Kisah Benar Anak Patung Annabelle The Conjuring, cerita sebenar anak patung Annabelle, gambar anak patung Annabelle, gambar sebenar Annabelle The Conjuring, annabelle doll, boneka Annabelle, cerita asal anak patung Annabelle, kisah sebenar Anak patung Annabelle, kisah benar anak patung Annabelle dalam filem The Conjuring, sejarah anak patung Annabelle, true story annabelle doll, Muzium Okultus Warren tempat Annabelle dikurung, sinopsis Annabelle Doll The Conjuring
Annabelle Doll kini menghantui pawagam!

Muzium ini merupakan koleksi barangan yang mempunyai entiti yakni berpenunggu yang disimpan oleh pasangan Warren sejak terlibat dalam bidang paranormal pada tahun 1952. Antara yang dipamerkan ialah patung Annabelle yang dikatakan sangat berhantu dan mempunyai kuasa jahat, patung Annabelle terpaksa disimpan di dalam bekas kacanya sendiri. 
Kredit: Gambar asal anak patung Annabelle & kisah sebenar Annabelle The Conjuring 1 2 3

16 comments

Wahhh macam seram je kisahnya.

Memang menyeramkan...tapi cerita ni best..

Xtaw plak rietta mmg ada cerita sebenar....

seramnya..tak sabar nak tengok movie ni

memang seram..dah tngk cter conjuring...best..

seram nya...tpi ank patung dlm movie annabelle tu nmpk lg seram dari yg asal

yup kisah anak patung Annabelle yg begitu menyeramkan. tak sangka filem the conjuring tu berdasarkan kisah benar

aah sokong sangat. yang gambar asal anak patung Annabelle nampak comel. macam budak baik. tapi dalam annabelle doll tu nampak menakutkan

anak patung Annabelle dalam the conjurung serius seram giler nengok.

eee...seramnya nasib baik tak ada kat malaysia :)

errr seram aih time baca =_= ...

Filem Annabelle Doll dan The Conjuring berdasarkan kisah benar! Anak patung Annabelle merupakan kes yang paling luar biasa yang ... dollannabelle.blogspot.de


EmoticonEmoticon