Urus Harta Pusaka Sebelum Meninggal - WASIAT

Harta Pusaka Menjadi Rebutan!
Kalau tengok dalam drama tv, sering sahaja harta pusaka menjadi rebutan selepas ketua keluarga meninggal. Ianya menjadi lebih teruk jika tiada pengurusan awal mengenai harta pusaka. Maka berbalahlah mereka sekeluarga menginginkan bahagian harta pusaka yang banyak! Malah ada yang sanggup melaksanakan rancangan jahat demi mengaut lebih banyak harta pusaka. Wasiat.. Dengan wasiatlah harta pusaka dapat diagihkan dengan sebaiknya. Tiada pertengkaran dek masing-masing yang nak bahagian harta pusaka yang banyak.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Lagu Jom Zikir – Heliza Helmi

Lagu Jom Zikir – Heliza Helmi
Ada yang dah dengar lagu Jom Zikir?

Lirik lagu Jom Zikir - Heliza Helmi
Wahai sahabat semua 
Kita adalah hamba-Nya 
Jadi mari kita 
Berzikir kepada-Nya 

.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Cara Mengatasi Masalah Tidur Berdengkur

Langkah Pencegahan Tidur Berdengkur
Tak dinafikan, kesan akibat tidur berdengkur mengganggu tidur orang lain. So, apa kita kita cuba cara dibawah untuk mencegah masalah tidur berdengkur. Dengan cara ni, InshaAllah kita dapat mengurangkan kenyaringan bunyi berdengkur di waktu malam. Memberi tidur yang lena pada teman sebilik kita.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Lagu Cinta Dan Ibadah - Melly Goeslaw

Lagu Cinta Dan Ibadah - Melly Goeslaw
Ada yang dah dengar lagu Cinta Dan Ibadah?

Lirik lagu Cinta Dan Ibadah - Melly Goeslaw 
Tiada yang bisa kuberi demi cinta hanya pengorbanan
Walau tersiksa namun demi cinta bahagia aku rela
Tak pernah kubayangkan takdirku mengantarkan pada janji
Menerima dan mungkin saat nanti aku harus relakan

.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Punca & Sebab Terjadinya Tidur Berdengkur

Masalah Tidur Berdengkur │ Tidur Berbunyi
Anda ada kawan yang menghadapi masalah tidur berbunyi? Atau lebih mudah kita panggil tidur berdengkur. Ataupun anda sendiri yang mengalami tidur berdengkur? Jengjengjeng..jangan bagitahu. Ni rahsia.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Lagu Matahari - Hafiz Suip AF7

Lagu Matahari - Hafiz Suip AF7
Ada yang dah dengar lagu Matahari dari Hafiz Suip AF7? 

Lirik lagu Matahari - Hafiz Suip AF7 
Matahari tak cukup indah
Pada pagi yang suram ini
Malam ku resah kerana
Malam mungkin kelam

.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Kempen Blogbuster Nuffnang: Maybank Transact & Win

Tawaran Kempen Blogbuster Nuffnang: Maybank Transact & Win
Alhamdulillah, hari ni dapat email menawarkan tawaran hebat untuk hasilkan video blogbuster. Teruja dapat email ni, pada masa yang sama agak sedih sedikit. Hmmm..daku teramat busy! Memandangkan due date Kempen Blogbuster Nuffnang: Maybank Transact & Win berakhir pada 2 Disember 2014. Entah dapat, entah tidak aku sertai. Masa terhad!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Cara Semak Keputusan UPSR 2014 Secara SMS

Semak Keputusan UPSR 2014 Melalui SMS
Buat rakan pembaca sekalian, keputusan Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR) tahun 2014 akan diumumkan pada hari Rabu ini, bertarikh 26 November 2014. Sure ramai yang debor-debor dah ni. Pada yang ada adik, anak, anak buah, rakan or sesiapa sahaja yang baru sahaja menduduki UPSR tahun ni, boleh la u olls menyemak result UPSR diorang.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Duduk Jadi Punca Penyakit Osteoporosis

Banyak duduk boleh sebabkan penyakit osteoporosis
Tahukah anda duduk dalam tempoh yang lama boleh undang penyakit osteoporosis? Lebih-lebih lagi jika anda bekerja di pejabat, menaip, atau beronline dengan duduk di kerusi, kebarangkalian untuk dapat penyakit osteoporosis adalah tinggi. Mana tidaknya, dek fokus buat kerja, ia memakan masa berjam-jam lamanya dengan duduk di atas kerusi sambil membongkok menaip ataupun menulis.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Konsert Gegar Vaganza Minggu 2

Konsert Gegar Vaganza Minggu 2 telah pun berlangsung malam semalam. Komen aku bagi Konsert Gegar Vaganza Minggu 2 ni, aaaa tak dapat nak komen! Pasal tak sempat tengok! melepas la. Nasib baik yang ulangan ada jugak. Berikut merupakan senarai lagu yang disampaikan oleh penyanyi otai Gegar Vaganza bagi Konsert Gegar Vaganza minggu kedua semalam.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Buku Teks Digital Interaktif Pintar

Wah hebat! Ini baru canggih! Buku Teks Digital Interaktif Pintar akan dilaksanakan bermula
tahun 2016 hingga 2025. Pelancaran buku teks digital itu juga adalah kesinambungan daripada pelaksanaan gelombang pertama inovasi dan transformasi buku teks yang setakat ini berjaya mengumpulkan 313 judul di laman 1BestariNet dan boleh diakses oleh para pelajar, guru-guru serta ibu bapa.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Skim Insurans Takaful Berkelompok (i-BR1M)

Bagi Skim Pelindungan Taka­ful Berkelompok Rakyat 1Malaysia (i-BR1M), perlindungan kepada penerima BR1M kategori isi rumah adalah di antara tempoh 1 Januari sehingga 31 Disember 2014. Ini bermakna, skim i-BR1M ini bakal berakhir penghujung tahun ini.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Balik Kampung – Adik Ipar Kahwin

22 Nov 2014 merupakan tarikh keberangkatan aku dan hb balik kampung. Majlis resepsi adik ipar aku 30/11/2014. So, balik seminggu awal. Tolong-tolong apa yang patut. Huhuhu…sure busy. Lenguh tangan mak!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Tonton Online Video Maharaja Lawak Mega 2014 Minggu 2

Tonton Online Video Maharaja Lawak Mega MLM 2014 Minggu 2
Gelanggang Maharaja Lawak Mega 2014 Minggu 2 telah pun bermula pada 21 November 2014. Bagi yang terlepas menonton rancangan Maharaja Lawak Mega MLM 2014 Minggu 2 ni, anda boleh tonton online menerusi link yang diberikan di bawah.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Tiada Penyingkiran MLM 2014 Minggu 2

Tiada Penyingkiran Maharaja Lawak Mega MLM 2014 Minggu 2
Tiada penyingkiran diumumkan sebaik sahaja 3 kumpulan bottom 3 berada di atas pentas Maharaja Lawak Mega 2014 pada 21 November 2014 malam semalam. 3 peserta yang mendapat undian terendah ialah Samurai, Wala dan Comey.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Borang Permohonan Online BR1M 4.0 Tahun 2015

Borang Permohonan Bantuan Rakyat 1Malaysia 4.0 (BR1M 2015)
Seperti yang kita dah dengar menerusi bajet 2015, kadar bayaran BR1M 2015 telahpun dinaikkan. Alhamdulillah..moga pemberian yang lebih banyak menerusi BR1M 4.0 kali ni, akan dimanfaatkan sepenuhnya oleh penerima BR1M. Tahniah buat anda yang layak menerima wang BR1M 2015.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Rasai Kehebatan Produk Harum Malam

Kalau dulu, bila orang sebut nama Harum Malam, mulut akan melopong seketika. Dek namanya yang unik! Tetapi kini produk Harum Malam semakin mendapat permintaan tinggi dan pasarannya semakin berkembang luas! Harum Malam bukan sahaja penyelesai masalah bau badan, malah menyelesaikan masalah keintiman wanita. Anda kena cuba dahulu produk Harum Malam ni, baru anda akan merasai kehebatannya!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Cara Isi SWIFT Code (Maybank) Bayaran Geniee SSP

Geniee SSP merupakan syarikat pengiklanan dari Jepun. Aku dah pasang iklan Geniee SSP dalam blog ni bermula pertengahan bulan Oktober 2014. Alhamdulillah, prestasi earning setakat ini memang positif. Kalau anda punya trafik blog yang baik, anda boleh cuba iklan Geniee SSP. Insha Allah takkan mengecewakan anda. Nak tahu cara isi borang permohonan Geniee dan syarat kelayakan untuk apply iklan Geniee ni boleh rujuk sini: Cara Daftar & Sign Up Iklan Geniee SSP  
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Menang Hadiah Kategori Top Referral

Alhamdulillah, aku rasa sangat gembira bila ada rakan blogger hantar mesej kat kotak komen. Katanya aku menang hadiah utama!

Menang Hadiah Kategori Top Referral
 Mesej yang bikin hatiku melompat keriangan!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Sinopsis Zahira Drama TV3

Sinopsis Zahira Drama TV3 Slot Samarinda
Zahira mengisahkan seorang gadis bernama Zahira (Zara Zya) yang baru sahaja menghabiskan pengajiannya. Zahira mempunyai kekasih hati bernama Sufian (Rizal). Namun, Sufiyan hanya mempergunakan Zahira untuk memperolehi dirinya mendapat gred terbaik di university. Paling teruk, Sufiyan mencuri idea proposal Zahira hingga menyebabkan Zahira kehilangan peluang kerjanya.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Filem Seram Villa Nabila Adaptasi Kisah Benar

Kisah banglo lama Villa Nabila dijadikan filem
Masihkah korang ingat tentang berita kehilangan pelajar yang hilang dalam banglo lama Villa Nabila? Tempat yang dilabel ‘keras’ yang dikatakan banyak mengandungi cerita seram. Pendek kata memang tempat berhantu la. Misteri Villa Nabila sehingga kini masih menjadi bualan orang ramai.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Set Kesuburan Shaklee Bantu Hamil Dalam Masa 2 Bulan

Betul..rezeki itu datangnya dari Allah..tapi rezeki itu semestinya tidak datang bergolek, kita perlu berusaha untuk mendapatkannya...Samalah macam anak...anak merupakan rezeki yang tidak boleh dapat senang2 dengan wang ringgit...

set kesuburan shaklee, set subur shaklee bantu wanita hamil, cara hamil dengan mudah, panduan mudah mengandung, cara order set subur shaklee
Masya-Allah sedih kan bila tengok headline macam ni...kita susah2 berusaha nak anak, mereka sewenang2nya buang anak..Nauzubillah
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Bayar Bil Air Di Kaunter TM Tak Diterima

Syabas Tidak Terima Bayaran Bil Air Di Kaunter TM Mulai 1 Disember 2014
Berita terbaru mengenai bayaran bil air menerusi kaunter Telekom, Syabas umumkan cara bayaran tersebut sudah tidak boleh digunakan lagi. Ini bermakna anda kena bayar bil air menerusi cara lain selain daripada kaunter TM.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

32 Jawatan Iklan Kerja Kosong UiTM

Iklan Kerja Kosong Di UiTM Tawar 32 Kekosongan Jawatan
Hebahan buat semua, bagi yang masih tercari-cari peluang bekerja. Apa kata cuba isi kerja kosong di UiTM. Sebanyak 32 kekosongan jawatan ditawarkan! Banyak tu! siapa tahu, mungkin ianya rezeki anda.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Harga Minyak Petrol RON97 Turun RM2.55 Seliter

Minyak Petrol RON97 alami penurunan harga sebanyak 20 sen seliter
Berita baik buat pengguna minyak petrol jenis RON97. Ini kerana harga minyak RON97 telah turun sebanyak 20 sen seliter. Penjimatan yang banyak tu! Sebelum ini harga pasaran petrol RON97 berjumlah RM2.75 seliter kemudian diturunkan kepada diturunkan RM2.55 seliter. Jimat 20 sen duit minyak seliter di situ.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Cara Beli & Bayar Produk Astro Go Shop

Cara Beli Dan Bayar Produk Astro Go Shop 
Rancangan tv terbaru Astro iaitu Astro Go Shop di saluran 118 merupakan cara terbaru isi rumah membeli-belah. Kali ni lebih mudah sebab dengan menonton tv channel 118, isi rumah boleh beli produk yang mereka inginkan! Menerusi saluran 118, Astro Go Shop menawarkan pelbagai produk merangkumi barangan elektrik, peralatan bertukang, barangan dapur dan sebagainya. Cukup mudah! Jom shopping di Astro Go Shop sambil menonton tv! Meh tengok macam mana cara nak beli atau order barangan dari Astro Go Shop.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Sponsor Penipu Versus Sponsor Jujur

Memandangkan aku seorang kaki join segmen/giveaway/contest, sememangnya aku pernah berdepan dengan sponsor tak menepati janji. Pemilihan pemenang dah dibuat, tetapi bila kita hantar details pada sponsor tersebut, tiada feedback diberikan. Malah ada juga kes, sponsor kata nanti saya hantar minggu depan, ditunggu-tunggu tak juga barang kesampaian.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Permohonan Iklan Innity Diluluskan

Alhamdulillah, akhirnya aku menerima khabar menggembirakan. Permohonan iklan Innity untuk blog ni diluluskan! Horrey! Iklan Innity ni agak special sikit berbanding iklan lain. Agak cerewet sikit pemilihannya. Malah nak tunggu permohonan diluluskan ambik masa yang lama. Aku kira dah lebih 3 minggu baru mereka bagi feedback.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Lagu Ser Ser Ser – Ifa Raziah

Lagu Ser Ser Ser - Ifa Raziah
Ada yang dah dengar lagu Ser Ser Ser? Best lagu ni. Aku pun baru pertama kali dengar dalam Gegar Vaganza semalam.

Lirik lagu Ser Ser Ser - Ifa Raziah 
Berjumpa pertama diriku dengan sidia
Berpandang mata membuat aku berdebar
Mungkin kah ada rasa kutelah jatuh cinta
Pada pandang pertama dengan si dia

.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Fizo Omar Pengacara Pencetus Ummah S2 Nampak Kaku

Ada yang menonton Pencetus Ummah Musim Kedua (PU2) berlangsung hari Khamis lepas? Kalau Pencetus Ummah musim pertama (PU1) yang lalu, kita dapat lihat betapa hebatnya peserta Pencetus Ummah yang bernama PU Hafiz. Hingga bergelar juara Pencetus Ummah musim 1. Untuk Pencetus Ummah Musim Kedua (PU2) ni pula memang banyak saingan. Masing-masing hebat dengan dakwahnya.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Aman AF 2014 Berjaya Selepas Dikritik Hebat!

Dari mula Konsert Akademi Fantasia AF 2014 hingga Konsert Akhir AF 2014, Aman peserta AF 2014 yang paling banyak dikritik hebat! Kalau AF 2013 kita ada Nabila, juga antara yang sering mendapat komen negatif bukan sahaja juri malah kritikan pedas penonton Akademi Fantasia. Malah sampai yang ada buat ugutan bunuh dek benci sangat tengok nyanyian Nabila AF 2013. Over pulak orang tu.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Konsert Pengenalan Gegar Vaganza

Konsert Pengenalan Gegar Vaganza telah pun berlangsung malam semalam. Tema Konsert Pengenalan Gegar Vaganza iaitu THROWBACK lagu-lagu lama dan lagu tersebut pernah menjadi hits suatu ketika dahulu. Pembukaan Konsert Gegar Vaganza diserikan dengan persembahan artis jemputan Aweera (Bunga Angkasa). Diikuti oleh persembahan Tomok (Andai Dapat Ku Undurkan Masa). Seterusnya, persembahan Kaka Azraf (Matahari). Juga diserikan juga dengan persembahan pengacara Konsert Gegar Vaganza iaitu Nabil dan Jihan (Paling Comel).
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Pop Krew Program Menyanyi & Menari TV9

Pop Krew persembahan remaja menyanyi dan menari di TV9
Ada sesiapa yang menyaksikan rancangan tv menyanyi dan menari iaitu Pop Krew di TV9 semalam? Macam-macam program realiti tv sekarang ni. Kalau dahulunya The Band, kini Pop Krew terdiri daripada peserta remaja. Umur peserta Pop Krew berada dalam lingkungan 15 tahun hingga 19 tahun. Memang muda sangat!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Mentor Legend 2014 Di TV3

Mentor Legend kini kembali di saluran TV3. Kalau dulu hanya menggunakan nama Mentor, sekarang ditukar kepada Mentor Legend. Apa yang specialnya mengenai Mentor Legend ni? Haaa…kena tengok kat kaca tv malam ni.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Ariana Grande Artis Paling Popular Di Internet

Ariana Grande penyanyi yang membawa lagu Almost Is Never Enough diumumkan sebagai artis paling popular di Internet. Untung laaa.. Wajah cantik, lagu hot meletop, lepas tu dinobatkan artis paling popular lagi tu. Kata kunci Ariana Grande menjadi tajuk carian hangat di internet.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Biodata Profil Ariana Grande

Biodata Ariana Grande Penyanyi Paling Popular Di Internet
Nama penuh Ariana Grande: Ariana Grande-Butera
Tarikh lahir: 26 Jun 1993
Umur Ariana Grande tahun 2014: 21 tahun
Asal: Boca Raton, Florida, Amerika Syarikat
Genre muzik Ariana Grande: Pop dan R&B
Pekerjaan Ariana Grande: Penyanyi, penulis lagu dan pelakon
Website Ariana Grande: www.arianagrande.com
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Drama Zahira Slot Samarinda TV3

Sinopsis Zahira Drama Samarinda TV3
Zahira mengisahkan seorang gadis bernama Zahira. Kehidupan Zahira penuh ranjau duri. Pelbagai dugaan dan cabaran yang terpaksa ditempuhinya. Malah dari segi percintaan, Zahira tidak dapat mengecapi kebahagiaan. Akhirnya cinta itu terputus dipertengahan jalan.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Redah Kasi Pecah Extravaganza 2014

Sinopsis Redah Kasi Pecah Extravaganza 2014
Redah Kasi Pecah Extravaganza 2014 merupakan rancangan selebriti melakukan pelbagai aktiviti yang dirakam menerusi siaran Astro. Bagi aku, Redah Kasi Pecah Extravaganza 2014
ni ala-ala Running Man. Banyak aktiviti menghiburkan dan mencuit hati yang boleh kita saksikan. Selebriti yang sertai Redah Kasi Pecah Extravaganza 2014 akan bergabung dengan peminat mereka untuk melaksanakan cabaran.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Maharaja Lawak Mega MLM 2014 Minggu 1

Tonton Video Online Maharaja Lawak Mega MLM 2014 Minggu 1
Gelanggang Maharaja Lawak Mega 2014 Minggu 1 telah pun bermula pada 14 November 2014. Bagi yang terlepas menonton rancangan Maharaja Lawak Mega MLM 2014 Minggu 1 ni, anda boleh tonton online menerusi link yang diberikan di bawah.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Kepoh & Sayot Tersingkir MLM 2014 Minggu 1

Kepoh Dan Sayot Tersingkir Maharaja Lawak Mega MLM 2014 Minggu 1
Kepoh dan Sayot diumumkan sebagai kumpulan pertama tersingkir dari Maharaja Lawak Mega 2014 pada 14 November 2014 malam semalam. 3 peserta yang mendapat undian terendah iaitu Shake, Kepoh dan Sayot. Kumpulan Kepoh dan Sayot tersingkir selepas mendapat undian SMS terendah berbanding 13 kumpulan lain yang bersaing dalam Maharaja Lawak Mega 2014 kali ini.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Maharaja Lawak Mega MLM 2014

Gelanggang Maharaja Lawak Mega MLM 2014 telah pun bermula malam ni bertarikh 14 November 2014. Siapa yang tengok semalam? Angkat tangan! Siaran langsung Maharaja Lawak Mega MLM 2014 boleh ditonton menerusi saluran Astro Warna (132) dan Astro Mustika HD (134). Disiarkan setiap malam Jumaat, jam 10 malam.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Juri Maharaja Lawak Mega MLM 2014

Psssst! Juri professional kali ni, dalam Maharaja Lawak Mega MLM 2014 terdiri daripada 4 juri dari 3 negara yang berbeza iaitu Malaysia, Singapura dan Indonesia. Antaranya juri MLM 2014, pelakon terkenal iaitu Datuk Jalaludin Hassan, penyanyi tersohor dari Singapura iaitu Taufik Batisah, selebriti dari Indonesia, Farah Quinn dan pelakon jelita Malaysia, Nur Fazura.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Cara Daftar & Sign Up Iklan Geniee SSP

Daftar dan sign up iklan Geniee SSP untuk maksimumkan pendapatan blog selain Nuffnang
Buat blogger yang guna pengiklanan Nuffnang, disarankan mereka yang ada trafik tinggi untuk apply pengiklanan lain. Iklan yang aku maksudkan ialah pengiklan dari Jepun iaitu Geniee SSP. Makin tinggi trafik blog, makin masyuk! So, apa kata anda cuba pula iklan Geniee SSP. Cara daftar dan sign up iklan Geniee SSP ni aku ada kongsikan di bawah.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Gambar Puting Beliung, Tanda Amaran & Kesan

Puting Beliung Menakutkan!
Aku tak pernah tengok puting beliung terjadi di depan mata, tengok sahaja dalam filem, dalam berita dan gambar puting beliung yang terjadi kat Kedah baru-baru ni, ia sangat menakutkan!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Punca & Kesan Berlakunya Banjir Kilat

Kajang Dilanda Banjir Kilat
Hujan lebat yang melanda pusat bandar yang berlaku Rabu lepas telah menyebabkan berlakunya banjir kilat. Hujan hampir 3 jam tu, mengakibatkan paras air di Sungai Jelok melimpah. Ditambah lagi dengan kes longkang tersumbat. Air mula naik sehingga setengah meter iaitu hingga ke paras pinggang. Tinggi jugak paras air tu.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Cheque Nuffnang Untuk Simpanan Wang & Pelaburan

Alhamdulillah, syukur.. Terima cheque Nuffnang hari Selasa lepas. Cashout bulan September lepas, ambik masa 1 bulan untuk proses pengeluaran. Bulan November baru cheque Nuffnang dikeluarkan dan dipos kepada penerima. I lettew!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Kurang Puas Hati Kualiti Jahitan Baju

Hasil Kualiti Jahitan Baju Tailor Tidak Memuaskan Hati
Bila baju yang kita bayar guna wang ringgit, kemudian dapat hasil jahitan yang tak memuaskan hati, padahal yang jahit tu tailor, ada kedai sendiri lagi tu, jahitan tak kemas, kain mengedut dek jahitan sembarangan, sesungguhnya.. Ia sangatlah menyakitkan hati.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Harga Upah Jahit Kecilkan │ Alter Baju

Harga Upah Jahit Untuk Kecilkan Baju RM15 / Alter Baju 
Macam ni kisahnya. Baju aku tu terlebih besar. So, aku suruh tailor kecilkan ukuran baju. Kecilkan bahagian badan, bahu dan pendekkan baju tu. Pada awalnya, aku hantar baju kat tailor Cina yang sebelum ni pernah jahit baju kurung biasa dan baju kurung moden aku. Cuma part kecilkan baju, dia tak ambik. So, aku pun hantar kat kedai tailor lain. Means yang tailor Melayu ni la. Bayaran harga upah jahit untuk kecilkan baju dia caj RM15.00. 
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Harga Upah Jahit Baju Kurung Moden

Harga Upah Jahit Baju Kurung Fesyen / Moden RM26
Aku sangat suka hantar kain kat kedai penjahit sorang ni yang aku kenali sebagai tailor Cina. Sebab proses penjahitan berjalan dengan cepat. Takde kes baju dijahit tak siap. Kes tak sempat siap. Lancar je! Lagipun aku bandingkan dengan tailor lain, harga upah jahit baju kurung moden kat tailor Cina yang aku suka pergi tu harganya lebih murah. Harga upah untuk jahit baju kurung moden sahaja tanpa kain, dikenakan bayaran RM26.00. Memandangkan aku jenis si penjimat duit, sebelum hantar kain, aku akan survey dulu di kedai-kedai jahit. Yang mana murah, itu aku pilih.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Apa Beza http Versus https?

HTTP:// versus HTTPS://
Aku sangat confuse sekali, apa beza antara http dengan https. Ada yang tahu? Boleh bagi penerangan di kotak komen di bawah. Perbezaan http dan https ni, aku perasan bila tiap kali nak refer url website. Mesti ada perbezaan bahagian url http dan https ni.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Trafik Blog Yumida 10/11/2014 Catat 17,052 UV & 33,220 Pageviews

Mengejutkan! Ini pertama kali aku menerima trafik blog yang sebegitu banyak dalam tempoh sehari je. Terkesima seketika.. Kalau dibandingkan dengan gaya aku berblog, hanya ada masa beronline dalam tempoh 1 jam setengah je untuk hari Isnin sampai Jumaat. Kengkadang nak buat blogwalking pun aku tak sempat. Kesuntukan masa. Untuk weekend pulak aku lebih gemar join apa-apa segmen/giveaway/contest. Hobi :)
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Giveaway Contest RM700 Jualan Hebat Lazada Malaysia 11/11 by Emas Putih

Giveaway Contest RM700 Jualan Hebat Lazada Malaysia 11/11 by Emas Putih
Jangan lepaskan peluang! Anda bakal memenangi hadiah wang tunai. 
- KLIK BANNER ATAS -
Atau boleh sertai dengan klik link ini: HANTAR PENYERTAAN ANDA & MENANG RM700


GIVEAWAY INI TELAHPUN TAMAT PADA 11 NOVEMBER 2014

Join GA mudah yang menawarkan hadiah bernilai RM700!!! Peserta yang sertai Giveaway RM700 Jualan Hebat Lazada bakal memenangi hadiah berikut:


HADIAH:
Pemenang utama wang tunai RM200, pemenang kategori random akan mendapat hadiah wang tunai RM100 buat 2 pemenang, hadiah wang tunai RM50 juga buat 2 pemenang dan pemberian RMxx.xx voucher Lazada untuk shopping free! Jom join ramai-ramai, siapa tahu hadiah wang tunai tu nanti menjadi milik anda. 
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Kesan Pembalakan Haram Musnahkan Hutan

Isu pembalakan haram dah makan bertahun-tahun lamanya. Jika tiada pantauan dari pihak berkuasa, mereka bebas menebang pokok tanpa menghiraukan kesannya pada alam sekitar. Kepentingan hutan seperti sudah tidak beerti lagi bagi mereka. Yang mereka tahu hanya mahu untung. Keuntungan hasil penjualan kayu. Penebangan pokok tiada terkawal hingga mengakibatkan hutan menjadi botak (penggondolan hutan).
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Kesan Banjir Cetus Wabak Penyakit

Budak-budak kalau tengok banjir kemain seronok mereka. Tapi hati-hati, banjir ni boleh mengundang banyak penyakit. Baru-baru ni banjir telah berlaku di Cameron Highland, bahkan berlakunya tanah runtuh di situ. Berbicara pasal tanah runtuh, ianya tragedi serius yang boleh melibatkan kehilangan nyawa. Begitu juga dengan banjir, berwaspadalah ketika banjir. Utamakan keselamatan.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Mangsa Tanah Runtuh Mati Tertimbus

Baru-baru ni, kita dikejutkan dengan berita tanah runtuh yang berlaku di Cameron Highlands. Apa yang menyedihkan, tragedi tanah runtuh tu menimpa sekeluarga yang tinggal di berhampiran kawasan situ.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Gegar Vaganza 2014 Program Menyanyi Astro

Gegar Vaganza Pertandingan Menyanyi Artis Senior di Saluran Astro
Teruja nak tengok persembahan nyanyian artis senior atau penyanyi lama menyerikan rancangan Astro menerusi program tv Gegar Vaganza. Semestinya rancangan Gegar Vaganza tu nanti se-gah namanya! Al maklum la, otai-otai menyanyi, mesti dapat perhatian penonton!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Bayaran Bil Astro Naik RM5 Untuk Saluran HD

Bayaran Bil Bulanan Astro Naik RM5 Mulai 1 Disember 2014

Sekali lagi, bil Astro meningkat naik! Memang naik je bayarannya, turunnya tidak. Kali ni dengan jumlah bayaran sebanyak RM5.00. Fuh banyak tu! Caj RM5 ni dikenakan buat pelanggan yang melanggan pakej siaran HD. Memandangkan kat rumah, kami melanggan pakej Astro PVR yang ada pakej sekali dengan HD ni, nak tak nak, kena la bayar jugak.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Waspada Peningkatan Denggi Akhir Tahun 2014

Kita disarankan mengambil langkah berjaga-jaga berikutan ramalan kes denggi bakal meningkat akhir tahun 2014 ni. Macam yang kita tahu, betapa bahayanya kesan denggi ni. Gigitan nyamuk aedes ataupun demam denggi boleh membawa maut! So, bermula hari ini berwaspadalah kita. Cegah pembiakan denggi dengan membuat pembersihan persekitaran rumah.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Gambar Pocong Dekat Bilik Mayat Dirakam Kamera Telefon Bimbit

Menyeramkan! Lain yang dirakam, lain yang dapat! Ini terjadi pada kakitangan awam apabila gambar yang diambilnya menerusi kamera telefon bimbitnya merakam objek aneh. Objek aneh tersebut kelihatan berpakaian putih seperti balutan pocong. Errr..sure seram masa orang tu terambil gambar pocong. Tak dapat dibayangkan betapa terkejutnya saat pocong menghiasi dalam galeri gambarnya.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Konsert Akhir Akademi Fantasia AF 2014

Konsert Final Akademi Fantasia AF 2014
Tahniah diucapkan buat Firman AF 2014 atas kejayaan meraih gelaran sebagai juara Akademi Fantasia 2014. Juga tahniah diucapkan buat pemenang lain. Sokongan peminat, bakat, juga undian yang berterusan menabalkan bintang AF 2014 layak ke peringkat Konsert Akhir Akademi Fantasia 2014, 9 November 2014. Masing-masingnya beraksi dengan cemerlang dan terbaik. Jom tengok senarai lagu konsert final dan lagu single terbaru peserta AF 2014 di Konsert Akhir Akademi Fantasia 2014.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Firman Juara Akademi Fantasia 2014

Pemenang Akademi Fantasia AF 2014
Juara Akademi Fantasia AF 2014 jatuh kepada Firman!!! Tahniah diucapkan! Ramalanku benar belaka. Baru je semalam aku up entry pasal Ramalan Juara AF 2014. Terbukti memang Firman yang jadi juara AF 2014 tahun ni. Kalau tengok kat Facebook Akademi Fantasia, memang ramai yang komen Firman bakal menjadi juara. Di entry tersebut ramai peminat Firman yang memberi sokongan buat Firman. Terbaik laaa… Malahan di Konsert Separuh Akhir AF 2014 Firman merupakan bintang yang beraksi cemerlang! Sememangnya Firman layak bergelar juara AF 2014!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Cara Elak Facebook Kena Virus Video Lucah

Baru je sebentar tadi aku terbaca komen pasal penyebaran video lucah ni. Jangan salah faham. Kalau korang tertengok post pasal video lucah kat wall orang tu. Itu bukan kerja dia. Ni haa.. Kerja virus punya pasal!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Lagu Kembalikan Semula - Ewal AF 2014

Ada yang dah dengar lagu single terbaru Ewal AF 2014?


Lirik lagu Kembalikan Semula - Ewal AF 2014

Kau adalah cinta terakhir dalam hidupku
Kau tutup semua pintu cinta buat diriku
Masihkah bisa
Ku katakan padamu

.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Lagu Pertama Kali - Nuha AF 2014

Ada yang dah dengar lagu single terbaru Nuha AF 2014? 

Lirik lagu Pertama Kali - Nuha AF 2014
Pertama kali ku melihatmu
Tak terlintas di hati ini
Untuk selalu berada bersamamu
Kerna cinta bukan keutamaanku

.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Lagu Dipintu Mu - Firman AF 2014

Ada yang dah dengar lagu single terbaru Firman AF 2014? Lagu berkonsepkan kerohanian. Aku suka lagu sebegini. Punya mesej yang bagus disampaikan untuk pendengar. Sambil menyanyi-nyanyi tu, boleh terapkan nilai-nilai yang baik menerusi lirik lagu ni.

.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Ramalan Juara Akademi Fantasia AF 2014

Konsert Akhir AF 2014 bakal berlangsung malam ni. Konsert final dalam menentukan siapakah juara untuk Akademi Fantasia AF 2014. Seramai 5 finalis yang berentap di Konsert Akhir AF 2014. Antaranya Ewal, Nuha, Firman, Adel dan juga Aman. Tahniah buat mereka yang berjaya masuk ke peringkat akhir AF 2014.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Peserta Maharaja Lawak Mega MLM 2014

Senarai Peserta Maharaja Lawak Mega MLM 2014

Senarai 15 peserta Maharaja Lawak Mega MLM 2014 telah pun diumumkan. Nak tahu siapa? Jengjengjeng…. Ada 15 barisan pelawak bakal menggegarkan gelanggang Maharaja Lawak Mega MLM 2014 setiap minggu! Mereka ialah..
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Baca Online Novel Bila Hati Berbicara

Baca Online Novel Bila Hati Berbicara Karya Antasya Balkis

Drama Bila Hati Berbicara telah pun ditayangkan di kaca tv. Ada yang tercari-cari bahan bacaan online untuk novel ni? Haa…berita baik untuk semua. Penulis novel Bila Hati Berbicara iaitu Antasya Balkis telah pun menyiarkan keseluruhan bab dalam novel ni. Jom baca!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Pemenang Anugerah Skrin ASK 2014

Ada sesiapa yang menonton Anugerah Skrin ASK 2014 malam semalam? Majlis ASK 2014 yang bersiaran langsung menerusi TV3 jam 9.00 malam. Tak sangka ramai hos dalam mengacara majlis Anugerah Skrin ni malam tadi. Malah ramai juga artis yang datang menghadiri ASK. Tengok di kaca tv ada nampak muka Ustaz Don bersama isteri dan anaknya. Zizan duduk bersebelahan Emma Maembong, sweet je Emma berhijab. Jom tengok keputusan penuh pemenang Anugerah Skrin ASK 2014.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Tanah Runtuh Boleh Tumbangkan Bangunan

Lepas tu diikuti dengan kejadian tanah runtuh. Alahai macam-macam bencana alam berlaku sekarang ni. Bencana alam paling menakutkan. Sebab ianya terjadi tanpa dapat dikawal. Diluar kawalan manusia.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Banjir Hanyutkan Kereta Lebih 1 Kilometer

Macam-macam bencana alam yang berlaku sekarang ni. Puting beliung, ribut taufan, banjir lumpur, tanah runtuh. Terasa gerun bila membayangkannya. Mana tidaknya, bencana alam ni boleh mengundang bahaya! Malah boleh menyebabkan kehilangan nyawa.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Holiday GiveAway by Sally Samsaiman (Part 4)

Holiday GiveAway by Sally Samsaiman dah masuk edisi yang keempat..Macam biasa la GA ni dibuat sempena untuk memberi penghargaan utk korang yang still datang blog Sally walaupun tuan blog dia tgh sibuk bercuti...So, siapa nak souvenirs daripada Korea..? Hehehe...Kalau nak, sila la ikuti syarat-syarat dibawah ye...
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Kerusi Panas MLM 2014 Minggu 2

Kerusi Panas Maharaja Lawak Mega MLM 2014 telahpun disiarkan sebentar tadi. Mempersembahkan 8 peserta kerusi panas MLM 2014 yang berentap untuk tersenarai di gelanggang Maharaja Lawak Mega MLM 2014 minggu hadapan. Minggu 2 ni, kumpulan Shake benar-benar menggeletek hatiku. Kelakar! Terhibur dengan persembahan lawak diorang. Jom tengok senarai peserta Kerusi Panas MLM 2014 Minggu 2.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Sinopsis Baby Ana Milik Siapa

Sinopsis Baby Ana Milik Siapa Drama TV3

Baby Ana Milik Siapa mengisahkan kisah persahabatan 5 sekawan yang terdiri dari Raihana (Cristina Suzzane), Reza (Hairul Azreen), Edry (Hafidz Roshdi), Salina / Sally (Zika Ziandra) dan Qaisara / Sarah (Ardell Ayana). Raihana seorang gadis tomboy, berperwatakan kasar akan menyerang sesiapa sahaja yang cuba mengutuknya. Salina dan Qaisara merupakan sahabat rapat Raihana. Edry menaruh hati pada Raihana semenjak dari sekolah menengah.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Pelakon Baby Ana Milik Siapa

Pelakon Utama Baby Ana Milik Siapa

Cristina Suzzane - Raihana
Hairul Azreen - Reza
Hafidz Roshdi - Edry
Zika Ziandra - Salina / Sally
Ardell Ayana – Qaisara / Sarah
Jelita Murni KKO – Baby Ana
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Kesan & Akibat Tidak Buat Bayaran Balik Pinjaman PTPTN

Info penting buat peminjam Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN). Peminjam yang tidak pernah membuat bayaran balik hutang PTPTN melebihi tempoh 3 tahun bakal disenarai hitam dalam Sistem Maklumat Rujukan Kredit Berpusat (CCRIS). CCRIS ni bertujuan untuk memudahkan institusi kewangan dalam negara yang lain melihat rekod peminjam untuk urusan kredit.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Trafik Blog Versus Jumlah Komen Blog

Semalam aku buka akaun Nuffnang, nak hantar tiket pertanyaan pada pihak Nuffnang. Lepas submit, sempat la godek apa keyword yang masuk. Bila klik bahagian stats, terkejutnya aku.. Mak aiii tetibe ramai pulak yang singgah semalam.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Jom Shopping Di Astro Go Shop Channel 118

Program TV Membeli-Belah Astro Go Shop Saluran 118 

Astro Go Shop merupakan pengalaman membeli belah dengan cara baru berdasarkan tontonan di tv. Kalau rumah korang ada Astro, cuba tekan butang 118, itulah saluran program shopping Astro Go Shop. Antara barangan yang dijual menerusi Astro Go Shop ialah barangan elektronik, barangan dapur, produk kecantikan dan menjual barangan berjenama lain yang terbaik dan terkenal dari Korea.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Pencetus Ummah PU 2014 Musim 2

Program Pencetus Ummah Musim 2

Program Pencetus Ummah yang aku nanti-nantikan kini bakal tiba! Program tv yang bermanfaat, menyebarkan dakwah dengan cara kreatif, membuatkan hati penonton teruja nak tunggu Program Pencetus Ummah musim ke-2 ni disiarkan. Kalau Program Pencetus Ummah musim 1 kita dah tahu pemenangnya, iaitu PU HAFIZ. Memang hebat orangnya dalam berdakwah. Kini, tahun 2014, sekali lagi Program Pencetus Ummah musim kedua mewarnai siaran Astro Oasis di saluran 106.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Blogger Buat Duit Online

Ramai blogger yang dah berjaya buat duit melalui online. Kejayaan blogger meraih pendapatan menerusi berblog, menjentik diri aku untuk turut serta! Mengapa harus mempersiakan peluang dan masa berblogging? Andai dengan berblog itu boleh menjana keuntungan!

Belajar melalui pengalaman blogger lain, aku mencorak perancangan meraih side income menerusi laman blog. Berstatus blogger tegar, aku mula belajar cara buat duit melalui online. Apa, bagaimana dan caranya, jom terjah kupasan tajuk di bawah.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Nak beli Konstar di Astro Go Shop Channel 118

Tahu tak korang, saluran/channel tv Astro dah bertambah? Astro Go Shop program tv mempromosi pelbagai produk dan alatan rumah untuk dijual. Nak beli pun mudah. Just telefon nombor yang tertera di bawah kaca tv Astro Go Shop saluran 118.

.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Lelaki Lembut Suamiku Encik Sotong Tak Menjadi

Ada yang menonton drama Suamiku Encik Sotong? Drama Suamiku Encik Sotong disiarkan menerusi Astro Maya HD 13 dan Astro Ria 104, disiarkan setiap malam Isnin jam 10.00 malam. Masa drama ni dipromosi, betapa excitednya aku nak tengok Sharnaaz Ahmad memegang watak lelaki lembut dalam drama Suamiku Encik Sotong ni. Ye la, dah sebelum-sebelum ni watak yang digalasnya asyik ganas, kasar. Nak jugak dia bawa watak yang berbeza.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

BR1M Penentu Jumlah Pinjaman PTPTN Pelajar

Hanya Anak Penerima BR1M Akan Terima Pinjaman Penuh PTPTN

Ada sistem baru dalam menentukan seseorang pelajar itu berhak dalam penerimaan PTPTN.
Ibu bapa pelajar yang terima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), anaknya akan menerima pinjaman penuh daripada Perdananan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN). Sistem ini telah pun dilaksanakan.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Sinopsis Bercakap Dengan Jin

Sinopsis Bercakap Dengan Jin Drama Seram Astro

Bercakap Dengan Jin mengisahkan Tarmizi yang sering diganggu oleh mahkluk halus. Ketika itu, dia baru sahaja menyambut ulang tahun kelahirannya. Dia sukar untuk fokus dalam pekerjaannya. Tarmizi mengambil keputusan untuk berjumpa kaunselor.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Pelakon Bercakap Dengan Jin

Pelakon Utama Bercakap Dengan Jin

Datuk Rahim Razali – Atuk/Long Piah
Mohd Fikrie Aiman – Tamar (Muda)
A.Galak – Tamar (Tua)
Pekin Ibrahim – Tarmizi
Octovia Manrose – Mawar
Noryati – Nenek
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Beli Sampul Prabayar PosLaju Tulen Bukan Palsu

Daripada produk kecantikan, pakaian, barangan beg kulit dan segala macam produk yang sentiasa mendapat permintaan tinggi pengguna, mesti ada jugak kes barangan tiruan a.k.a PALSU! Terkini, sampul prabayar PosLaju yang dibeli oleh pengguna dikesan palsu!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Biodata Nelydia Senrose

Biodata Profil Nelydia Senrose Pelakon Drama Bukan Kerana Aku Tak Cinta

Nama penuh Nelydia Senrose: Nik Zaris Nelydia Senrose Nik Sen
Tarikh lahir Nelydia Senrose: 30 Julai 1994
Adik-beradik: Nelydia Senrose anak ketiga daripada tujuh beradik
Kacukan: Gadis kacukan Kelantan-Siam
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓