Me’nate Steak Hub Tempat Makan Stik Popular

Selepas insiden Azwan Ali dan peminatnya, baru aku tahu pasal kewujudan Me’nate Steak Hub - tempat makan penggemar stik di Kuala Lumpur. Bestnye, kalau dapat ke sana saat ni. Nak jugak berbuka puasa kat Me’nate Steak Hub. Merasai stik-stik yang sedap giler. Telan air liur jap! Gulp!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Jumlah Masa Hari Ini (30 Jun 2015) 24 Jam 1 Saat

Dunia Alami Tempoh Masa Lebih Satu Saat Hari Ini
Pssst! Korang tahu tak? Hari ni special sikit. Pasal tempoh masa hari ni melebihi dari kebiasaan. Jumlah masa yang lebih tu adalah sebanyak 1 saat je. Jam biasa untuk lengkapkan 1 hari ambil masa 24 jam, namun hari ni, 30 Jun, ambil masa 24 jam 1 saat. Unik kan??
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Lepas Kentut, Gelak. Tanya Ada Bau Tak??

Tak senonoh betul adik aku ni. Kalau dia tetibe gelak sengsorang, padahal cerita dalam tv tu tak lawak. Haaa, ni mesti kes dia terlepas gas beracun. Kalau kentut diam-diam je takpe, ni siap tanya ‘ada cium bau kentut tak?’.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Sinopsis Drama Maid

Sinopsis Drama Maid Astro Ria
MAID mengisahkan seorang gadis bernama Noorul (Ayda Jebat) bekerja sebagai pembantu rumah di rumah majikannya Harris Tan Sri Hamdan (Zul Ariffin). Sikapnya yang cepat gelabah sering mengundang kemarahan Harris, bos besar tempat Noorul bekerja. Harris, jejaka kacak, kaya dan berkerjaya namun sikapnya yang cerewet sering membuatkan Noorul rasa sakit hati. Dan kerana itu juga Noorul menggelarnya Mr. F (fussy) si cerewet tahap gaban!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Bayaran Keempat Dari Says/ 8Share RM500

Alhamdulillah, rezeki bulan Ramadan yang penuh mulia ni. Minggu lepas, dapat bayaran dari 8Share bernilai RM500.00. Syukur alhamdulillah..rezeki. Bayaran dari 8Share kali ke 4. 
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Cashout Earning 8Share Maksimum RM500

Jana Pendapatan Online Bersama 8Share
Asal ada internet je, dah boleh buat bisnes macam-macam. Cara paling mudah ialah dengan menjana pendapatan menggunakan pengiklanan 8Share. Hanya kongsi link iklan kat Facebook, Twitter, Google+ dan di blog, dah boleh raih income lumayan! Dah alang-alang beronline, apa kata kita manfaatkan kemudahan dengan sebaiknya!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Cashout Earning 8Share Minimum RM50

Buat Duit Online Dengan 8Share: Kongsi Link Iklan Di Laman Sosial
8Share merupakan salah satu cara untuk dapatkan income menerusi online. Ia bukan hanya popular di kalangan blogger, malah orang yang tak ada blog pun boleh menjana pendapatan dengan 8Share. Asalkan ada akaun Facebook, Twitter, Google+ dan laman sosial lain. Yang penting link iklan 8Share hidup, boleh diklik pembaca.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Cheque Nuffnang RM578.44 Buat Tabungan Baby

Alhamdulillah, rezeki bulan Jun 2015. Dapat cheque Nuffnang pertengahan bulan Jun ni. Duit pun dah masuk dalam bank. Terus kasi simpan dalam bank yang 1 lagi. Untuk buat dia beranak-pinak. Buat simpanan dan tabungan untuk baby yang bakal lahir Julai nanti. Yey! Excited!!! Moga dipermudahkan segalanya.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Dapat SMS, WhatsApp & Panggilan Si Dia Yang Katanya Pernah Cuci Berak Aku Dahulu

Tak Layan SMS, Mesej WhatsApp & Nombor Panggilan Tak Dikenali
Bukan bajet hot ke apa. Kalau nombor tu, nombor yang aku tak kenali, dan ternyata si pengirim SMS atau penghantar mesej WhatsApp tak memperkenalkan diri. Tetibe nak beramah mesra dengan aku, harap maklum, aku ignore je.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Baju Yumida Sebijik Sama Dengan Blogger BroFrameStone

Kenal blogger BroFrameStone?? Ala blogger famous lagi dikenali ramai tuuu.. Pertama kali aku mengenali BroFrameStone, dia antara tukang komen yang ramah di wall Facebook rakan-rakan. Memandangkan aku sendiri jarang up status kat FB, so aku jadi silent reader je la. Wajah BroFrameStone sering menghiasi ruangan komen. Memang peramah orangnya.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Sinopsis Jangan Lafazkan Janji TV1

Sinopsis Drama Jangan Lafazkan Janji TV1
Jangan Lafazkan Janji mengisahkan Anissa (Sharifah Sakinah) anak kepada Ramlah (Aida Aris) seorang tukang jahit di kampung. Anissa tidak dapat menyambung pelajaran di universiti dan keadaan itu menyebabkan dirinya tertunggu-tunggu tawaran bekerja dari syarikat.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Drama Awek Merah Jambu TVi

Sinopsis Drama Awek Merah Jambu TVi
Awek Merah Jambu mengisahkan Nisa yang baru berpindah ke sekolah baharu. Memandangkan Nisa gemar dengan fesyen warna merah jambu, semua kelengkapan sekolahnya turut berwarna merah jambu membuatkan Nisa mudah menjadi perhatian pelajar lelaki.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Drama Mencari Luqmanul Hakim TV1

Sinopsis Drama Mencari Luqmanul Hakim TV1
Mencari Luqmanul Hakim mengisahkan Luqman yang baru sahaja menamatkan pengajian dari Mesir. Luqman menjadi penceramah serta kaunselor bebas. Sikapnya yang berhemah menyebabkan dia mudah disenangi dan akhirnya menjadi pujaan ramai terutama kaum wanita. Isteri Luqman, Sufiah mula rasa tergugat apatah lagi dia gagal memberikan zuriat untuk Luqman.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Drama Fajar Di Bukhara TV1

Sinopsis Drama Fajar Di Bukhara TV1 Slot Widuri
Fajar Di Bukhara mengisahkan impian perkahwinan Humairah hancur apabila mengetahui Fahim, pemuda yang dicintainya berkahwin dengan Nargiza. Sekembalinya ke tanah air selepas tamat belajar di Uzbekistan, Fahim berkahwin dengan Citra atas permintaan keluarga.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Sinopsis Drama Nur Raudah TV1

Sinopsis Drama Nur Raudah TV1 Slot Syukur
Nur Raudah mengisahkan seorang gadis yang bernama Nur Raudah (Syatilla Melvin). Nur Raudah seorang anak yang baik dan taat pada ibunya termasuk urusan jodohnya. Demi memenuhi permintaan ibunya, NurRaudah sanggup mengenepikan soal hati dan perasaannya.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Berbuka Puasa Jangan Sampai Over Kenyang

Hari ni, masuklah hari ke-7 kita berpuasa. Alhamdulillah, dah seminggu umat Islam berpuasa. Sahur dan berbuka puasa, merupakan fasa umat Islam menikmati hidangan makanan di bulan Ramadhan. Biasa, kalau sahur tu menu makanan tak banyak. Ala kadar je untuk alas perut. Yang penting ada air suam, air panas.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Didik Anak Berpuasa Sejak Kecil

Kagum Dengan Kecekalan Budak Kecil Berpuasa
Melihat anak buah aku, anak buah hb aku berpuasa sepanjang hari membuat aku sendiri rasa kagum dengan mereka. Juga termasuklah kalau anak-anak korang yang masih kecil tu dididik berpuasa. Cekalnya hati mereka. Bagi adik-adik yang bersekolah rendah tu, yang berjaya habiskan puasa sepanjang hari. Tahniah!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Ejaan Sebenar Ramadan Atau Ramadhan??

As salam buat semua, hari ni merupakan hari ke 6 umat Islam berpuasa. Alhamdulillah..bulan Ramadhan bulan yang penuh keberkatan. Moga kita sama-sama ambil peluang untuk tingkatkan amalan kebajikan kita.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Tiada Elektrik Di Malam Ramadhan - Blackout!

Sebelum ni, aku ada story pasal Cabaran Berpuasa: Cuaca Panas Terik & Kering. Sememangnya, cuaca kat sini suhu di siang hari amatlah tinggi memandangkan lokasinya berdekatan dengan tepi laut. Ditambah lagi dengan ketiadaan hujan dan tiada pergerakan angin. Dugaan berpuasa, tabahkan hati..
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Cabaran Berpuasa Cuaca Panas Terik & Kering

Hari pertama dan kedua berpuasa, cuaca agak mendung. Bermulanya hari ketiga dan keempat puasa, cuaca berubah menjadi terlampau panas terik dan kering sepanjang hari. Tiada hujan, tiada angin. Sepanjang hari berpuasa, badan asyik berpeluh-peluh. Buka kipas angin sampai 2 sekaligus masih tak mampu untuk sejukkan suhu persekitaran.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Kadar Zakat Fitrah 2015 Seluruh Malaysia

Kadar Zakat Fitrah Seluruh Malaysia Tahun 2015 (1436H)
Selamat menjalani ibadah puasa. Buat yang tercari-cari berapa kadar zakat fitrah untuk tahun 2015 ni, haaa boleh rujuk kat sini. Nilai kadar zakat fitrah seluruh Malaysia merangkumi negeri Perlis, Kedah, Penang, Perak, Selangor, Negeri Sembilan, Melaka, Johor, Pahang, Terengganu, Kelantan, Sabah dan Sarawak.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Senarai Drama Ramadan 2015 RTM TV1, TV2 & TVi

Sempena Ramadan 2015 tahun ni, pihak RTM Malaysia menyajikan rancangan menarik untuk tontotan umum ketika bulan puasa ni. Jom tengok senarai program khas drama tv sepanjang Ramadan 2015 di RTM TV1, TV2 dan TVi.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Giveaway EFG Mega Raya 2015 RM3100

Bersempena dengan sambutan Hari Raya Aidilfitri pada tahun 2015, EFG buat julung kalinya akan menambah 'havoc' suasana raya anda dengan GIVEAWAY EFG MEGA RAYA 2015 RM3100.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Persiapan Hari Raya bersama Lazada Malaysia

Hebahan buat semua!!! Sempena ketibaan Hari Raya yang bakal menjelang tak lama lagi, Lazada Malaysia bermurah hati nak bagi kita hadiah. Hadiah grand woo! Menawarkan HADIAH:
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Puteri Bukan Nama Sebenar Episod Akhir

Episod Akhir Puteri Bukan Nama Sebenar TV3 | Episod 13
Rahsia Puteri kini telah terbongkar. Seluruh rumah itu telah mengetahui bahawa dirinya adalah wanita bernama Laila (Cristina Suzanne Stockstill). Bekas suami Laila iaitu Sani (Redza Rosli) cuba memeras ugut Laila dengan menculik anak mereka. Insiden itu mengejutkan Laila lantas bergegas mendapatkan anaknya.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Sinopsis Mail & Sudin Sambut Ramadan

Sinopsis Drama Mail & Sudin Sambut Ramadan
Mail & Sudin Sambut Ramadan mengisahkan Ismail atau dikenali Mail (Remy Ishak) dan Sudin (Shuib Sepahtu) yang merupakan samseng di kampung mereka saling memusuhi antara satu sama lain. Namun mereka terpikat pada gadis yang sama! Mawar!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Resepi Memikat Suami S2 Astro 2015

Program Masakan Resepi Memikat Suami S2 Bersiaran Bulan Ramadan
Siapa yang suka memasak tu, haa kena tonton program memasak ni: Resepi Memikat Suami. Best tau! Hos program masakan ni dikendalikan oleh Jihan Muse. Dengan kepetahan Jihan mengacara, mengusik artis jemputan, nampak happening.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Bila Mak Nak Semua Sedondon Masa Raya

Baju Raya Sendondon Dengan Langsir, Kusyen, Alas Meja
Kihkihkih..tergelak-gelak aku tengok gambar ni yang dikongsikan kat Facebook. Semua nak sedondon! Dari baju yang digayakan masa hari Raya, langsir, kusyen, alas meja semua sama tema! Ini baru sedondon! Hahaha..
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Bersahur Sambil Berperang Dengan Nyamuk

Memandangkan kat belakang kuarters kami ni hutan, maka ramailah nyamuk yang suka bertandang ke rumah kami. Bangun sahur seawal 4.00 pagi. Jerang air, panaskan lauk itu ini. 15 minit lepas tu, tentera nyamuk pun datang menyerang! Tolonggggg….
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Pelakon Hidayahmu Ramadan TV3

Pelakon Utama Hidayahmu Ramadan
Zara Zya – Hidayah
Aeril Zafrel – Amar
Nazrief Nazri – Nazir
Reen Rahim – Amira
Rahhim Omar – Datuk Mustafa
Zarina Zinuddin – Datin Rogayah
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Setem 50 Sen Pos Kad Raya Aidilfitri

Pos & Hantar Kad Raya Dengan Harga Setem 50 Sen
Promosi pos kad Raya woiii… Sempena sambutan bulan Ramadhan Al Mubarak tahun 2015 ni, pihak Pos Malaysia menawarkan kadar caj pengeposan bagi kad Raya pada nilai 50 sen 1 sampul. Wah, ni la peluang keemasan bagi sesiapa yang suka bagi kad Raya tu.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Artis Jemputan Ketuk-Ketuk Ramadan 2015

Ketuk-Ketuk Ramadan 2015 Di Tesco
Ketuk-Ketuk Ramadan 2015 tahun ni memilih Tesco sebagai lokasi penggambaran. Wah, senang la artis nak masak nanti. Tak perlu berpanas. Masak dalam ruangan yang ada penyejuk udara (aircond). Selesa..
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Ketuk-Ketuk Ramadan TV1 Kongsi Resepi Masakan Artis

Ketuk-Ketuk Ramadan 2015 Rancangan Artis Memasak Saluran TV1
Antara program tv yang legend di hati iaitu Ketuk-Ketuk Ramadan. Setiap tahun memang ini la rancangan tv kegemaran aku setiap kali menjelangnya bulan puasa. Untuk Ramadhan 2015 tahun ni, yeah..masih lagi setia menonton. Kalau tak berkesempatan nak tengok on time, blh set record dan rakam rancangan tersebut. Rancangan peberet tu! Takmo ketinggalan.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Apa Menu Sahur Anda Puasa Hari Pertama?

As salam, moga semuanya sihat walafiat. Alhamdulillah, hari ni merupakan hari pertama kita berpuasa di bulan Ramadhan 2015. Semalam awal-awal aku dah set jam 4.00 pagi. Sempat masak nasi, jerang air, bancuh air Vico, goreng ikan masin. Panaskan beberapa lauk yang tak sempat dihabiskan malam semalam. Jimat!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Jadual Imsak & Waktu Berbuka Puasa Malaysia 2015

Jadual Imsak & Waktu Berbuka Puasa Seluruh Malaysia 2015 (1436H)
Pengumuman tarikh berpuasa untuk tahun 2015 dahpun diumumkan di kaca tv. 18 Jun 2015, hari Khamis merupakan hari pertama umat Islam berpuasa. Alhamdulillah.. Jom tengok jadual imsak dan waktu berbuka puasa untuk seluruh Malaysia tahun 2015 bersamaan 1436H.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Giveaway SI Untuk Anak, Isteri, Suami dan Keluarga Cemerlang

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Assalamualaikum... salam sayang....

Allhadulillah, dengan rezeki Allah Ya Razzaq, saya ada beberapa buku yang hendak diberikan pada anda... Buku nukilan Prof Madya Dr. Wan Maseri Wan Mohd dripada UMP....
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Giveaway : 2nd Anniversary Yana & Dean


Assalamualaikum w.b.t.

1 Jun 2013 ~ 1 Jun 2015 : Alhamdulillah, hari ni genap 2 tahun usia perkahwinan Yana dengan Mr.Yogi. Suka, duka, masam, manis...berjaya ditempuhi bersama. Tapi masih jauh lagi perjalanan kami. Ulangtahun ke-2 pun, kami masih lagi berdua. Insyaallah...berkat doa berterusan daripada kami berdua, daripada ahli keluarga dan semua yang mengenali, manalah taw bila tiba waktunya nanti kan. 
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Resepi Masakan Berbuka Puasa Ramadhan 2015

Khamis, 18 Jun 2015 tarikh umat Islam berpuasa oiii.. Jangan lupa bangun sahur. Set alarm jam atau handphone awal-awal, sebagai penggerak untuk bangun sahur awal pagi. Kalau aku set kat telefon lagi mudah, senang nak capai. Boleh set lagu yang kita suka bila bangun kelak. Alunan zikir ker, nasyid..
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Drama M.A.I.D Best! Kelakar! Menghiburkan!

Drama MAID Lakonan Zul Ariffin & Ayda Jebat Saluran Astro Ria
Siapa yang dah tengok drama MAID kat tv saluran 104 (Astro Ria) dan 123 (Astro Ria HD). Termasuk semalam, drama MAID dah bersiaran sebanyak 2 episod. Pelakon utama drama MAID ni diterajui oleh Zul Ariffin memegang watak sebagai Encik Harris atau dikenali Mr. F, manakala Ayda Jebat membawa watak sebagai Noorul. Pembantu rumah kepada Zul Ariffin.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Resepi Kek & Biskut Raya 2015

Resepi Kek & Biskut Raya Aidilfitri 2015
Tarikh Hari Raya Aidilfitri tahun 2015 ni dijangka jatuh pada 17 Julai 2015. Yey! Raya!!! Itu berdasarkan tarikh ramalan dalam kalendar, tak confirm lagi. Eh eh, ada yang dah planning nak buat kek raya apa tahun ni? Kek Raya tu..mesti special dan mabeles!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Running Man Punca Kematian Pelajar China

Heboh dan kecoh bila baru-baru ni dikhabarkan seorang pelajar di China telah meninggal dunia gara-gara menyertai permainan yang diinspirasikan menerusi permainan Running Man. Permainan yang dimaksudkan adalah ‘tag nama’. Yang mana, peserta harus menanggalkan tag nama pihak lawan untuk menang.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Isteri Separuh Masa Episod Akhir

Drama Isteri Separuh Masa Episod Akhir | Episod 13
Medina Izwani (Emma Maembong) dipukul hingga pengsan oleh Zafril (Syafiq Kyle). Medina kemudiannya dikurung di sebuah rumah kosong. Alangkah terkejutnya Medina bila mendapati kaki dan tangannya sudah terikat pada kerusi. Ketika itu juga, rakan karibnya (Lia Natalia) menangis teresak-esak. Dia turut menjadi mangsa penculikan Zafril.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Cara Pengiraan Bayar Fidyah Puasa

Skrol kat Facebook tadi, terjumpa info yang menarik cara bagaimana kita nak buat pengiraan untuk bayaran fidyah. Sebelum ni, aku tercari-cari gak panduan cara kira fidyah ni, alhamdulillah..macam ditakdirkan..terjumpa kat FB. Jom baca info fidyah.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Pemenang Ceria Popstar Musim 3 Tahun 2015

Tahniah diucapkan buat Dayang atas kejayaannya bergelar juara Ceria Popstar Musim Ketiga. Wah! Hebat orangnya! Memasing ada peminat tersendiri. Malah kehebatan vokal Zack pun menjadi kegilaan ramai penonton. Jom tengok keputusan pemenang program realiti nyanyian Ceria Popstar 2015.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Kucing Terberanak Atas Beg Laptop

Riuh dan kecoh semalam, bila aku menoleh kat sebelah. Lokasi yang betul-betul bersebelahan meja komputer aku. Rupa-rupanya kucing aku terberanak kat situ! Yang sadisnya, beg laptop aku menjadi katil bersalin. Huhuhu.. Kotor dan berdarah.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Selsema & Sakit Tekak Minggu Menjelang Ramadhan

Tak lama lagi puasa dah. Dijangka, tarikh start puasa hari Khamis ni 18 Jun 2015. Teruja menunggu ketibaan bulan Ramadhan. Alhamdulillah..moga bulan Ramadhan kali ni diisi dengan penuh amalan kebajikan kita.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Gambar Pernikahan Syawal & Fiqa (Pelamin Fantasia)

Akad Nikah Syawal & Fiqa Live di TV
Semalam bertarikh 13 Jun 2015 merupakan tarikh keramat buat pasangan Syawal & Fiqa. Tahniah atas pernikahan u olls berdua. Tengok kat tv lagi. Live! Kalau nak tahu, Syawal & Fiqa merupakan juara sekaligus bergelar pemenang Pelamin Fantasia tahun 2015. Tahniah!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Ucapan Selamat Puasa Ramadhan 2015

Bulan Ramadhan 2015, bakal menjelang Jun ni. Di kesempatan ni, sedikit ucapan aku titipkan buat pembaca semua khasnya di kalangan umat Islam yang bakal menjalani ibadah puasa tak lama lagi.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Beli Kurma Yusof Taiyoob (Ramadhan 2015)

Tak lama lagi nak puasa la weh. Alhamdulillah.. Bulan Ramadhan, bulan yang dinanti-nantikan oleh seluruh umat Islam kat dunia ni. Bulan untuk menggandakan amalan ibadah, moga amalan kebaikan kita diterima disisiNya.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Cara Anda Urus Blog Bila Balik Bercuti

Alhamdulillah, baru je balik bercuti dari kampung Selasa lepas. Dengan tempoh percutian selama seminggu lebih. Rasa agak lama. Kalau dulu, nak balik kampung cuti 2 minggu. Tapi tempoh seminggu lebih tu pun dah rasa lama. Tak ada planning pergi mana-mana, melainkan pergi kenduri kahwin.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Kucing Makin Gemuk Bila Balik Kampung

Pelik betul aku dengan kucing-kucing kat umah ni. Patutnya, bila kami balik kampung diorang makin kurus. Ni makin gemuk membulat! Agaknya diorang riang ria dan penuh berselera bila kami balik kampung kot.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Syawal & Fiqa Pemenang Pelamin Fantasia 2015

Juara & Pemenang Pelamin Fantasia 2015
Tahniah diucapkan buat pasangan Syawal & Fiqa atas kejayaan bergelar juara Pelamin Fantasia 2015 musim 1. Sekaligus menobatkan mereka sebagai pemenang Pelamin Fantasia. Tahniah!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Cara Semak Keputusan Pemenang SSP BSN

Korang dah beli Sijil Simpanan Premium (SSP BSN)? Alhamdulillah, menabung tu. Pada masa yang sama ia boleh jadi pelaburan di masa akan datang. Dapat dividen tau. Kalau bernasib baik, boleh menang hadiah cabutan bertuah!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Cara Beli Sijil Simpanan Premium (SSP BSN)

Ada yang berkira-kira nak beli Sijil Simpanan Premium (SSP BSN)? Buat yang pertama kali nak beli, mesti terfikir-fikir macam mana cara nak buat pembelian sijil SSP BSN ni. Jom aku kongsikan pengalaman aku membeli Sijil Simpanan Premium BSN. Mudah je!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Tips Persediaan Sebelum Balik Kampung

Wokeh, memandangkan bila balik kampung mengambil tempoh yang lama. Cuti 2 minggu, so aku nak kongsikan beberapa tips persiapan sebelum balik kampung. Secara tak langsung, panduan ni untuk menjaga keselamatan rumah kita.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Lauk Menu Masakan Istimewa Hujung Minggu

Asal tibanya hujung minggu, pelbagai idea kreatif melintas kat fikiranku. Hmmm…tengah plan nak masak apa yang istimewanya hujung minggu macam ni. Membayangkan pelbagai lauk pauk nak dimasak, dah cukup membuatkan aku tertelan air liur dengan sendirinya. Gulp!!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Malam Sabtu: Tidur Lewat Atau Tidur Awal?

Hari Sabtu dah tiba, yehaaa!! Mesti ada yang suka. Sebab tak bekerja hari ni. Boleh santai depan tv. Takpun ada yang keluar dating hari ni. Ehem-ehem..selamat berbahagia..hihi
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Senarai Minuman Mengandungi Kafein

Selama ni, aku hanya tahu minuman yang mengandungi kafein adalah kopi, teh, milo dan coca cola. Rupanya ada lagi minuman yang mengandungi kafein yang lebih tinggi. Baru tahu menerusi perkongsian Kevin Zahri dalam post beliau di Facebook: Panduan kandungan kafein dalam minuman popular Malaysia.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Cara Aktifkan Semula Nombor Prepaid Celcom Tamat Tempoh

Cara Aktifkan Semula Nombor Prepaid Celcom Tamat Tempoh
Aku ada story kisah sebelum ni pasal nombor Prepaid Celcom yang hampir tamat tempoh: Masalah Simkad Celcom Prepaid Disekat. Gelabah bila tak boleh nak topup (reload, isian semula nilai kredit dalam handphone) juga tak boleh nak SMS, call keluar. Semuanya kena block! Dalam erti kata mudah nombor Prepaid Celcom aku disekat.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Pengalaman Bersama Nuffnang: 2 Tahun Cashout RM4,287.38

Letak Kesemua Iklan Nuffnang Pada Julai 2013
31 Mei 2015, merupakan tarikh terakhir blog ni menjana pendapatan menggunakan pengiklanan Nuffnang selama 2 tahun. Yang mana, perletakan kesemua iklan Nuffnang dengan betul dan menepati kehendak Nuffnang berlaku pada bulan Julai 2013So, ngam la kan tempoh 2 tahun tu. Ada aku ceritakan kisahnya di sini: I Love Nuffnang.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Sarawak Cuti Umum: Selamat Hari Gawai

1 Jun dan 2 Jun setiap tahun merupakan tarikh cuti umum di Sarawak. Yey! Cuti! Sempena cuti ni, aku dan hb balik ke kampung di Kuching. Cuti selama 2 minggu.  Hari tu balik bulan Mac, so bulan Jun ni kita orang balik lagi. Tak boleh selalu sangat balik. Jauh!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓