Drama Yang Mana Satu Menantu TV1

Sinopsis Drama Yang Mana Satu Menantu TV1 Panggung Ahad | Yang Mana Satu Menantu mengisahkan pasangan suami isteri melakukan ujian dan penapisan untuk memilih menantu terbaik dalam keluarga mereka. Bagi memastikan anaknya Mariam mendapat jodoh yang baik, Tok Sidang dan Mak Wan telah melakukan beberapa ujian bagi memastikan kejujuran dan keikhlasan bakal calon menantu mereka. Saksikan segalanya dalam drama Yang Mana Satu Menantu di kaca tv anda.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Telefilem Budak Dari Tak Bai (Astro)

Sinopsis Budak Dari Tak Bai (Astro) Budak Dari Tak Bai mengisahkan perjalanan hidup Johari yang penuh pancaroba. Melalui kehidupan yang getir, Johari meninggalkan Tak Bai pada zaman kanak-kanak ke kota Bharu. Peristiwa hitam membuatkannya hanyut dalam dunia gelap gelita. Saksikan kisah selanjutnya dalam drama Budak Dari Tak Bai di kaca tv anda.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Telemovie Mama Sado TV9

Sinopsis Mama Sado TV9 Mama Sado mengisahkan Andra Raina mempunyai seorang ibu yang super gagah perkasa! Bagaimana agaknya mempunyai seorang ibu yang berperwatakan seperti lelaki? Andra Raina malu untuk mengaku wanita yang berperwatakan seperti seorang lelaki itu adalah ibunya, Shamsiah.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

29 Februari (Tahun Lompat) Disambut 4 Tahun Sekali

29 Februari (Tahun Lompat) Disambut 4 Tahun Sekali | 29 Februari 2016, ye hari ini merupakan hari istimewa sebab ianya hanya hadir 4 tahun sekali je. Special kan? Tapi mungkin akan rasa terseksa siapa yang lahir 29 Februari. Kenapa? Sebab mereka merasakan tarikh lahir mereka tak kunjung tiba. Tahun lompat. Hanya dirai 4 tahun sekali je.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Johan & Ayda Jebat Bolot Hadiah AME 2016

Johan Raja Lawak Dan Ayda Jebat Banyak Bolot Hadiah AME 2016 | Sekali lagi..tahniah buat kedua-duanya! Menang Anugerah MeleTOP Era tahun lepas. Tahun ni menang lagi! Suasana jadi meriah dan kecoh bila nama Johan dan Ayda Jebat diumumkan sebagai pemenang kategori utama Top Top MeleTOP (AME 2016).
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Pemenang Anugerah MeleTOP Era (AME 2016)

Pemenang Anugerah MeleTOP Era 2016 (AME 2016) | Siapa ada tengok semalam? Cantik baju digayakan Mira Filzah, labuh menutup aurat menyerlahkan penampilan. Majlis Anugerah MeleTOP Era 2016 (AME2016) ni dihoskan oleh Datuk AC Mizal, Nabil, Neelofa dan Jihan Muse.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Konsert Mentor Milenia 2016 Separuh Akhir

Konsert Mentor Milenia 2016 Separuh Akhir TV3 berlangsung pada 28 Februari 2016. Berikut merupakan senarai lagu tugasan oleh peserta mentor menerusi Konsert Mentor Milenia 2016 Separuh Akhir Battle 5 / Minggu 5. Meh tengok!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Konsert Bintang RTM 2016 Minggu 5

Konsert Bintang RTM 2016 Minggu 5 | Konsert Bintang RTM 2016 minggu 5 telah pun berlangsung pada 27 Februari 2016. Mempersembahkan nyanyian 11 orang peserta bintang RTM 2016. Untuk konsert BRTM minggu ke-5, peserta Bintang RTM 2016 episod 5 membawa tema lagu DANGDUT. Jangan lupa tagline, ‘Ini Baru Bintang’. Jom tengok senarai lagu peserta BR1M2016:
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Sertai Ujibakat Pencarian Hero Oven TV3

Anda pandai menggunakan oven? TV3 sedang mencari jejaka-jejaka hebat yang pandai menyediakan kek, roti dan pelbagai manisan lain untuk muncul di kaca TV! Sertai pencarian Hero Oven sekarang! Syarat dan cara penyertaan seperti berikut:
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Kenyang Terlampau Punca Ilham Terbantut

Pernah tak korang mengalami situasi di mana korang rasa terover kenyang tetibe rasa ‘malas’ tu menjelma. Malas nak buat kerja, malas nak fikir itu ini. Melayan perut yang penuh kekenyangan! Apa lagi, duduk, berehat, bersantai, last-last mata pun lena. Tu yang orang selalu kaitkan ‘macam ular sawa’.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Ada Nampak Iklan Nuffnang Keluar?

Nak tanya, korang ada nampak iklan Nuffnang keluar tak? Iklan yang dimaksudkan kempen iklan tu. Biasa tengok kat banner iklan Nuffnang dalam blog tu sering tayangkan logo biru Nuffnang, logo bulat tu, tak pun promoted content.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Sinopsis Memori Cinta Suraya Episod Akhir

Sinopsis Memori Cinta Suraya Episod Akhir (Episod 148) | Irina (Miera Leyana) panik bila polis datang mengepung rumahnya. Dia mengunci dirinya di dalam rumah dengan membawa sepucuk pistol. Polis memberi amaran agar dirinya menyerah diri.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Drama Kasih Dari Langit TV AlHijrah

Sinopsis Drama Kasih Dari Langit TV AlHijrah | Kasih Dari Langit mengisahkan Raisha berasal dari keluarga ahli perniagaan terkenal yang mempunyai berlainan prinsip dengan bapanya. Bapanya mencabar Raisha berkahwin dengan seorang lelaki biasa. Siapa sangka Raisha berani menyahut cabaran itu! Saksikan segalanya dalam drama Kasih Dari Langit di kaca tv anda.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Drama Cinta 100KG TV3

Sinopsis Drama Cinta 100KG TV3 | Drama terbaru akan datang Cinta 100KG. Lakonan Sherry Alhadad sebagai Dian, Sharifah Amani memegang watak Wati dan Fezrul Khan sebagai Mr Khairul. Sinopsis terbaru akan dikemaskini kelak. Saksikan segalanya dalam drama Cinta 100kg akan datang di kaca tv anda.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Botol Shaker Shake Shaklee Mudahkan Bancuh Minuman

Pertama kali tengok botol khas untuk shake minuman. Special khas dari Shaklee. Ada spring dalam botol tu oi, untuk mudahkan serbuk larut dalam minuman. Belum test lagi botol tu. Nanti kalau goncang mesti bunyi ‘kling kling’ spring tu. Eee bestnya!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Sinopsis Filem Munafik

Sinopsis Filem Munafik Filem Paling Seram 2016 | Ikuti kupasan ulasan dan review filem munafik. Filem munafik mengisahkan seorang pengamal perubatan yang diduga dengan ujian hidup, kematian isteri tercintanya menyebabkan hidupnya tidak tentu arah. Namun 1 kes rasukan hantu membuka pintu hatinya untuk kembali ke jalan hidupnya yang asal.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Penampilan Uqasha Senrose ‘Berlainan’ Dalam Drama Tundukkan Playboy Itu TV3

Drama terbaru kat TV3: Tundukkan Playboy Itu, watak utama digalas oleh Hafidz Roshdi sebagai Harraz Naufal manakala watak heroin ialah Uqasha Senrose sebagai Nurin Arissa. Nak story pasal Uqasha Senrose je, sebab dari dulu aku memang minat lakonan dia. Wajah pun cantik, ada bakat, pendek kata memang full pakej la nak jadi pelakon.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Cerekarama Dendam Manisa TV3

Sinopsis Dendam Manisa Cerekarama TV3 | Dendam Manisa mengisahkan keakraban Rosman dan Manisa membuatkan mereka bernikah tanpa pengetahuan sesiapa. Apabila Manisa mengandung, Rosman mula tidak senang duduk dan mula berubah perangai. Saksikan segalanya dalam cerekarama Dendam Manisa di kaca tv anda.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Drama Hujan Malam Itu TV1

Sinopsis Drama Hujan Malam Itu TV1 Panggung Sabtu | Hujan Malam Itu mengisahkan Shuhada gadis kampung menjadi mangsa rogol lelaki yang tak dikenali. Demi menjaga maruah nama keluarga, Hj Rashid ayahnya berusaha mencari lelaki untuk dinikahi secepat mungkin. Hj Rashid menemui Lokman, pemuda yang ingin membaiki dirinya yang pernah jahat di sebuah surau di kampung berdekatan.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Drama Kak Guard TV1

Sinopsis Drama Kak Guard TV1 Panggung Ahad | Kak Guard mengisahkan Saleha telah berjaya menghalang pencuri memasuki pejabat Dato’ Yaakob sehingga mukanya cedera teruk. Setelah menjalani pembedahan, wajah Saleha bertukar menjadi cantik sehingga digilai oleh ramai orang. Saksikan segalanya dalam drama Kak Guard di kaca tv anda.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Telefilem Resipi (Astro)

Sinopsis Resipi (Astro) Resipi mengisahkan Radiah yang berpindah semula ke rumah ibubapanya untuk menjaga ayahnya. Radiah mula memasak mengikut resipi arwah ibunya dan mula mengenali diri sendiri dan ibubapanya. Saksikan kisah selanjutnya dalam drama Resipi di kaca tv anda.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Telemovie Menggenggam Janji TV9

Sinopsis Menggenggam Janji TV9 Menggenggam Janji mengisahkan kehidupan saudara baru yang bergelut dengan perasaan untuk terus kekal istiqamah dengan ajaran Islam. Rahmah (Fouziah Gous), seorang mualaf yang sanggup meninggalkan agama asalnya demi cintanya terhadap seorang lelaki bernama Jalil (Zamarul Hisham). Tetapi setelah mereka berkahwin, Rahmah mula menemui hidayah untuk terus taat dan mendalami ajaran Islam dengan hati yang ikhlas.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Telemovie Hilangnya Kasih TV9

Sinopsis Hilangnya Kasih TV9 Hilangnya Kasih mengisahkan Qaisara (Janna Nick) dan Fuad (Fezrul Khan) pasangan suami isteri yang telah bercinta sejak di kolej lagi. Qaisara masih mempunyai kedua orang tuanya iaitu Pak Latif dan Mak Mah manakala Fuad adalah anak yatim. Fuad dibenci ibu mertuanya, Mak Mah kerana berasakan anaknya mampu mendapat suami yang lebih baik.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Musim Hujan & Banjir Yang Meresahkan

Start dari Sabtu hingga Ahad semalam, banyak tempat rendah yang dinaiki air. Paling mencacat rekod bila kawasan tersebut bebas dari banjir, tiba-tiba air naik. Mesti penduduk panik. Nak parking kereta kat tempat tinggi. Kemas-kemas barang rumah letak kat bahagian tinggi.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Konsert Bintang RTM 2016 Minggu 4

Konsert Bintang RTM 2016 Minggu 4 | Konsert Bintang RTM 2016 minggu 4 telah pun berlangsung pada 20 Februari 2016. Mempersembahkan nyanyian 11 orang peserta bintang RTM 2016. Untuk konsert BRTM minggu ke-4, peserta Bintang RTM 2016 episod 4 membawa tema lagu versi laju / rancak. Jangan lupa tagline, ‘Ini Baru Bintang’. Jom tengok senarai lagu peserta BR1M2016:
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Konsert Mentor Milenia 2016 Battle 4

Konsert Battle Keempat Mentor Milenia 2016 TV3 berlangsung pada 21 Februari 2016. Berikut merupakan senarai lagu tugasan oleh peserta mentor menerusi Konsert Mentor Milenia 2016 Battle 4 / Minggu 4. Meh tengok!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Senarai 12 Peserta Ikon Siarawan 2016

Senarai 12 Peserta Ikon Siarawan 2016 Program realiti terbitan Radio Televisyen Malaysia (RTM) iaitu Ikon Siarawan telah pun disiarkan bermula 20 Februari 2016. Seramai 12 peserta telah dipilih! Dalam Ikon Siarawan ini, peserta Ikon Siarawan akan melaksanakan misi dan cabaran dalam memilih siapakah yang layak bergelar ikon kewartawanan.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Sinopsis Drama Tundukkan Playboy Itu TV3

Sinopsis Drama Tundukkan Playboy Itu TV3 | Tundukkan Playboy Itu mengisahkan seorang jejaka kasanova yang jatuh cinta pada seorang model misteri yang mengenakan fesyen muslimah.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Drama Jasmine TV3

Sinopsis Drama Jasmine TV3 | Jasmine mengisahkan gadis bernama Jasmine (Nelydia Senrose) dan jejaka bernama Khalif (Aqasha). Saksikan segalanya dalam drama Jasmine akan datang di kaca tv anda.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Sinopsis Drama Duda Terlajak Laris TV3

Sinopsis Drama Duda Terlajak Laris TV3 | Duda Terlajak Laris mengisahkan ketabahan seorang lelaki bergelar duda dalam menempuhi cabaran hidup. Apakah perasaan anda saat disuruh bernikah ketika berusia 18 tahun dan kemudiannya menduda waktu usia perkahwinan baru menjangkau usia dua tahun?
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Drama Cinta Masam Manis TV3

Sinopsis Drama Cinta Masam Manis TV3 | Cinta Masam Manis mengisahkan Zamarul Hisham (Johan) yang jatuh cinta pada Nor Sarah Mahmod (Izara Aishah). Saksikan segalanya dalam drama Cinta Masam Manis di kaca tv anda.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Drama Kahwin Muda TV3

Sinopsis Drama Kahwin Muda TV3 | Kahwin Muda mengisahkan Fadlan Hazim dan Chacha Maembong yang menemui jodoh di usia muda. Saksikan segalanya dalam drama akan datang Kahwin Muda di kaca tv anda.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Sinopsis Drama Bimbo (Astro)

Sinopsis Drama Bimbo (Astro) | Bimbo mengisahkan gadis bernama Elsuraya yang menaruh dendam dalam diam terhadap pembunuh keluarganya. Dalam hidup Elsuraya, hanya seorang lelaki yang dinantikannya. Bukan bakal kekasih, jauh sekali bakal suami. Tetapi, seorang lelaki yang menyebabkan nyawa keluarganya diragut kejam.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Jawatankuasa Kampung Kalut JKK TV3

Jawatankuasa Kampung Kalut JKK TV3 | JKK merupakan sitkom terbaru di TV3. Memang melucukan. Tapi siaran tu akhir sangat. Jam 11.00 malam siapa larat nak tunggu, mata pun layu nak tidur.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Drama Aku Dan Tok Wan (Astro)

Sinopsis Drama Aku Dan Tok Wan (Astro) | Aku Dan Tok Wan mengisahkan Tok Wan (Fatimah Abu Bakar) di hantar untuk duduk bersama cucunya, Amir kerana Tok Wan menghidapi kencing manis dan diarahkan tinggal bersama ahli keluarga untuk mendapat jagaan rapi.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Sinopsis Drama Bodyguard TV3

Sinopsis Drama Bodyguard TV3 | Bodyguard mengisahkan mengisahkan Fariz (Fattah Amin), Rayyan (Azrel Ismail), Daniel (Idris Khan) dan Rahul (Lan Siro) bekerja di bawah agensi pengawal peribadi milik Natasha (Farahdhiya). Fariz menjalin hubungan cinta dengan majikan mereka tanpa pengetahuan rakan lain.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Drama Mak Kau Kedekut

Sinopsis Drama Mak Kau Kedekut | Mak Kau Kedekut mengisahkan kepayahan seorang ibu tunggal dalam membesarkan anak-anaknya. Husna dicemuh oleh kawan-kawan dan jiran tentang sikap kedekutnya itu. Bukan saja Husna, malah anaknya Imah turut dicemuh di sekolah tentang sikap ibunya itu.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Maharaja Lawak Mega MLM 2016 Minggu 4

Maharaja Lawak Mega MLM 2016 Minggu 4 | Gelanggang Maharaja Lawak Mega 2016 Minggu Keempat telah pun berlangsung pada 19 Februari 2016. MLM 2016 episod 4 bertemakan NILAI-NILAI MORAL ASPEK KEBERSIHAN.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Beli Baby Walker Guna Duit Hasil Blogging

Baru berkesempatan nak review, actually dah beli baby walker ni bulan Disember 2015, tahun lepas nyer. Asal terpandang je baby walker mesti teringat, eh belum lagi story kat blog la. Al maklum la, kita jadi blogger ni suka story-story kat blog :)
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Video Tendangan Ajaib Gol Lencong Faiz Subri Jadi Viral

Tendangan Ajaib Gol Lencong Faiz Subri Menjadi Viral | Terkesima bila tengok Faiz Subri buat tendangan lencong. Sepakan lencong Faiz Subri kini viral seluruh dunia!! Asal tengok berita mesti ada keluar video tendangan ajaib Faiz Subri ni. Memang hebat la.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Sinopsis Drama Kak Marr Episod Akhir

Sinopsis Kak Marr Episod Akhir Drama TV3 | Kak Marr (Rozita Che Wan) dalam dilemma. Pilihan antara dua, sama ada lelaki melayu itu ataupun orang putih tersebut. Dia harus memilih calon suami yang terbaik untuk dirinya dan keluarganya. Kak Marr semakin resah apabila Zulkapli (Redza Rosli) dan Ian Abdullah (Zain Saidin) berebut-rebut ingin bertakhta di hatinya.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Apa Tema Warna Baju Raya 2016 Korang?

Belum Raya lagi weh, lagi jauh tu! Puasa pun belum. Ala rilex la, nak sembang-sembang je, nak jugak tahu apa kaler pilihan untuk raya korang tahun ni. Untuk tahun ni, family aku pilih kaler pink (bukan kaler pink Datuk Vida tu) tapi warna air bandung. Pink dia sedang-sedang je.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Sinopsis Cinta Si Wedding Planner Episod Akhir

Sinopsis Cinta Si Wedding Planner Episod Akhir (Episod ke 28) Drama TV3 Slot Akasia | Rupanya Shirah dan Nadia merupakan orang yang sama! Nadia menghadapi kekeliruan identiti ditambah dengan tekanan jiwa yang dihadapi. Seakan roh jahat Shirah menguasai dirinya!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Kembali Ke Pangkuan NUFFNANG Ku Sayang

Selepas 7 bulan blog ini remove iklan Nuffnang, baru-baru ini aku telah menampal kembali kod iklan Nuffnang di dalam blog ini (blog Yumida). Hari tu, aku bilang nak tukar angin, nak test market iklan lain dulu, yakni iklan Innity. So far, bagi aku iklan Innity antara yang terbaik berbanding pengiklanan lain. Tu bagi pengalaman aku la.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Konsert Mentor Milenia 2016 Battle 3

Konsert Battle Ketiga Mentor Milenia 2016 TV3 telahpun berlangsung pada 14 Februari 2016. Berikut merupakan senarai lagu tugasan oleh peserta mentor menerusi Konsert Mentor Milenia 2016 Battle 3 / Minggu 3. Meh tengok!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Ujian Menanti Zuriat, Belum Ada Rezeki Dapat Anak

Ujian Menanti Zuriat, Belum Ada Rezeki Dapat Anak | Kenapa masih belum dikurniakan zuriat? Persoalan yang sering meresahkan pasangan suami isteri, sudah lama kahwin tetapi masih tiada anak, tiada rezeki anak. Lagi haru biru bila diasak pertanyaan oleh mereka yang bermulut laser. Sudah la dilema tiada zuriat, merasa sedih tiada zuriat, ataupun mungkin rezeki dapat anak lambat, diasak pula dengan soalan sensitif dan terselit sindiran. Bertabah la hati..
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Drama Pak Zin D.I.Y TV1

Sinopsis Drama Pak Zin D.I.Y TV1 Panggung Ahad | Pak Zin D.I.Y mengisahkan Pak Zain seorang pesara yang gemar bertukang hingga tidak mempunyai masa dengan isteri dan keluarganya.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Cerekarama Lukisan Takdir TV3

Sinopsis Lukisan Takdir Cerekarama TV3 | Lukisan Takdir mengisahkan Rita seorang yang bekerjaya dan setia kepada suaminya walaupun selalu didera. Dia seorang yang memendam duka dengan bertopengkan senyuman yang sentiasa terukir di dbibir.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Telemovie Wang Atau Cinta TV9

Sinopsis Wang Atau Cinta TV9 Wang Atau Cinta mengisahkan Zairil seorang graduan namun masih lagi menganggur kerana sukar mendapatkan pekerjaan. Kerana tidak tahan leteran oleh keluarga dan dicemuh masyarakat sekeliling, Zairil bertindak melakukan jenayah.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Telemovie Yang Mana Satu TV9

Sinopsis Yang Mana Satu TV9 Yang Mana Satu mengisahkan Azhar yang mempunyai 2 orang kekasih. Seorang bernama Mira dan seorang lagi Cik Gayah. Bagi memenangi hati Mira, Azhar mula berlagak seperti orang kaya dan berjaya membuatkan Mira jatuh cinta padanya.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Konsert Bintang RTM 2016 Minggu 3

Konsert Bintang RTM 2016 Minggu 3 | Konsert Bintang RTM 2016 minggu 3 telah pun berlangsung pada 13 Februari 2016. Mempersembahkan nyanyian 12 orang peserta bintang RTM 2016. Untuk konsert BRTM minggu ke-3, peserta Bintang RTM 2016 episod 3 membawa tema cinta. Jangan lupa tagline, ‘Ini Baru Bintang’. Jom tengok senarai lagu peserta BR1M2016:
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Kamus Monyet ‘Kong’ - Menarik & Melucukan

Tahun ini 2016, tahun Monyet bagi masyarakat Cina. Monyet pula dikaitkan dengan KONG. Kalau refer pada google translate orang cina panggil monyet 'hou'. Dari mana timbul kong pun tak tahu. Mungkin effect dari cerita sun wukong. Korang masih ingat cerita tu. Masa kecik-kecik dulu aku suka tengok cerita wukong. Best! Tak sangka ada yang begitu kreatif mereka cipta istilah kong. Jom layankan aje..
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Peraduan Cipta Logo Harimau Malaysia & Menang RM10,000!

Peraduan Cipta Logo Harimau Malaysia & Menang Hadiah Wang Tunai RM10,000 | Anda berkebolehan melukis? Apa kata sertai contest Harimau Malaysia, dapat duit weh! Ketahui apa syarat penyertaan dan cara menyertai Peraduan Cipta Logo Harimau Malaysia beserta hadiah pemenang menang contest Harimau Malaysia ni. Juga bila tarikh tutup dan dapatkan borang penyertaan Peraduan Cipta Logo Harimau Malaysia. Info di bawah.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Maharaja Lawak Mega MLM 2016 Minggu 3

Maharaja Lawak Mega MLM 2016 Minggu 3 | Gelanggang Maharaja Lawak Mega 2016 Minggu Ketiga telah pun berlangsung pada 12 Februari 2016. MLM 2016 episod 3 bertemakan BOLLYWOOD.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Jadi Budak Asrama, Hari Jumaat Paling Best! Paling Bahagia!!

Siapa sini pernah jadi pelajar asrama? Aku start dari tingkatan satu hingga form 6 sekolah asrama je. Adik aku tingkatan 3 dah jadi pelajar harian. Apa beza budak harian dan budak asrama. Bagi aku budak asrama ada baik sikit…kikiki.. Yela sebab banyak peraturan kena dipatuhi. Ala-ala berdisiplin gitu.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Untuk Dia - Syarif Dan Malaque

Dah tengok Untuk Dia - Syarif & Malaque? Penyanyi, Syarif dan isterinya, Malaque berkongsi pengalaman manis menghitung hari bergelar ibu bapa buat kali pertama. Aku dah tengok untuk episod 1 dan episod 3, ada banyak informasi dikongsikan selain penceritaan kisah kehamilan.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Semanis Fondant (Astro)

Semanis Fondant (Astro) Cabaran Buat Kek Dalam Satu Team | Siapa suka makan kek? Aaa cer korang tengok rancangan Semanis Fondant ni, menggiurkan hasil kek yang diorang buat. Cantik! Trend masa kini pembuatan kek dibawa ke kaca tv mengikut tema unik dan kreatif. Pasukan Semanis Fondant cuba menepati kehendak pelanggan dalam apa cara jua.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Sinopsis Drama Kerambit TV2

Sinopsis Kerambit TV2 Selekta Prima Kerambit mengisahkan kisah penyiasatan berkenaan sindiket dadah dan kongsi gelap. Rahman (Eman Manan) seorang pesara polis nekad tidak mahu terlibat lagi dalam aktiviti penangkapan jenayah.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Betul Ke Bohong Sayang (Astro)

Betul Ke Bohong Sayang kesinambungan dari program ‘BETUL KE BOHONG’ yang menyaksikan pasangan-pasangan bersaing untuk mengelak dari dikenakan kejutan elektrik bersama hos Johan dan Ozlynn.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

4 Kebaikan Menggunakan Lip Balm

4 Kebaikan Menggunakan Lip Balm | Seronoknya kalau dapat memiliki bibir yang cantik dan lembap sepanjang masa. Menaikkan seri wajah, amat menyelesakan. Tak adalah habit suka menjilat bibir. Biasanya, orang yang memiliki bibir kering suka membuat habit tersebut yang mana ianya tidak bagus untuk bibir kita. Taraaaa! Ni nak bagitau ni, produk penjagaan bibir: LIP BALM.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Pengalaman Mencemaskan Berdepan Banjir! Air Naik Dan Naik Lagi!!

 Musim banjir sekarang ni, sesetengah tempat dah dinaiki air. Ditambah lagi dengan faktor air pasang, hmmm menjadi la banjir tahun ni. Kalau kat Sarawak kawasan di Siburan, Batu Kitang, Taman Malihah, Bau, Bintawa antara tempat yang dilanda banjir. Begitu juga di Melaka. Banjir di sana-sini.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Konsert Akhir Seiras Seirama

Konsert Akhir Seiras Seirama telahpun berlangsung pada 7 Februari 2016. Untuk Konsert Akhir Seiras Seirama, peserta diberikan 2 tugasan. Jom lihat senarai lagu tugasan yang peserta minggu akhir SEIRAS SEIRAMA ni.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Cerekarama Reza, Arman Dan Bill TV3

Sinopsis Reza, Arman Dan Bill Cerekarama TV3 | Reza, Arman & Bill mengisahkan Reza seorang fanatic bola sepak yang minatnya hancur apabila kakinya dicederakan oleh musuhnya.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Konsert Mentor Milenia 2016 Battle 2

Konsert Battle Kedua Mentor Milenia 2016 TV3 telahpun berlangsung pada 8 Februari 2016. Berikut merupakan senarai lagu tugasan oleh peserta mentor menerusi Konsert Mentor Milenia 2016 Battle 2 / Minggu 2. Meh tengok!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Azlina Ikon Ziana Zain Pemenang Seiras Seirama 2015

Azlina Juara Dan Pemenang Seiras Seirama 2015| Tahniah diucapkan buat Azlina dan ikonnya Ziana Zain atas kejayaan meraih gelaran sebagai juara Seiras Seirama 2015 musim pertama. Juga tahniah diucapkan buat finalis Seiras Seirama yang layak ke peringkat Konsert Akhir Seiras Seirama 2015, 7 Februari 2016. Jom tengok gambar pemenang Seiras Seirama di Konsert Akhir Seiras Seirama 2015.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Maharaja Lawak Mega MLM 2016 Minggu 2

Maharaja Lawak Mega MLM 2016 Minggu 2 | Gelanggang Maharaja Lawak Mega 2016 Minggu Kedua telahpun berlangsung pada 5 Februari 2016. Makin lama tengok MLM2016 ni buat aku makin melekat! Syok!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Konsert Bintang RTM 2016 Minggu 2

Konsert Bintang RTM 2016 Minggu 2 | Konsert Bintang RTM 2016 minggu kedua telah pun berlangsung pada 6 Februari 2016. Mempersembahkan nyanyian 14 orang peserta bintang RTM 2016. Untuk konsert BRTM minggu ke-2, peserta Bintang RTM 2016 membawa tema cinta. Syok dengar diorang nyanyi. Best! Jangan lupa tagline, ‘Ini Baru Bintang’. Jom tengok senarai lagu peserta BRTM2016:
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Biodata Wanie Mentor Milenia

Biodata Profil Wanie Peserta Protege Mentor Milenia 2016 TV3
Jom baca biografi dan latar belakang Wanie Mentor Milenia:
Nama penuh: Nurul Syazwanie Binti Mohd Basri
Umur: 21 tahun
Asal: Selangor
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Biodata Qody Mentor Milenia

Biodata Profil Qody Peserta Protege Mentor Milenia 2016 TV3
Jom baca biografi dan latar belakang Qody Mentor Milenia:
Nama penuh: Rossaidi Bin Abdul Rani
Umur: 21 tahun
Asal: Kedah
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Biodata Han Mentor Milenia

Biodata Profil Han Peserta Protege Mentor Milenia 2016 TV3
Jom baca biografi dan latar belakang Han Mentor Milenia:
Nama penuh: Muhammad Afeeq Farhan bin Zulkifli
Umur: 20 tahun
Asal: Kedah
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Biodata Ebba Mentor Milenia

Biodata Profil Ebba Peserta Protege Mentor Milenia 2016 TV3
Jom baca biografi dan latar belakang Ebba Mentor Milenia:
Nama penuh: Nur Saheeba Binti Raja Iftikhar Ahmed Khan
Umur: 21 tahun
Asal: Kuala Lumpur
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Biodata Zetty Mentor Milenia

Biodata Profil Zetty Peserta Protege Mentor Milenia 2016 TV3
Jom baca biografi dan latar belakang Zetty Mentor Milenia:
Nama penuh: Nur Izzati Binti Mohd Rashid
Umur: 21 tahun
Asal: Pahang
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Biodata Nuri Mentor Milenia

Biodata Profil Nuri Peserta Protege Mentor Milenia 2016 TV3
Jom baca biografi dan latar belakang Nuri Mentor Milenia:
Nama penuh: Sharifah Nurilmuhayati Binti Syed Hussain
Umur: 21 tahun
Asal: Kuala Lumpur
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Biodata Mya Mentor Milenia

Biodata Profil Mya Peserta Protege Mentor Milenia 2016 TV3
Jom baca biografi dan latar belakang Mya Mentor Milenia:
Nama penuh: Nurul Amira Binti Mat Nasir
Umur: 20 tahun
Asal: Pahang
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Biodata Fareez Mentor Milenia

Biodata Profil Fareez Fazwan Peserta Protege Mentor Milenia 2016 TV3
Jom baca biografi dan latar belakang Fareez Mentor Milenia:
Nama penuh: Muhammad Fareez Hazwan
Umur: 18 tahun
Asal: Selangor
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Konsert Prelude Bintang RTM 2016 Minggu 1

Konsert Prelude Bintang RTM 2016 Minggu 1 | Konsert Pengenalan Bintang RTM 2016 minggu pertama telah pun berlangsung pada 30 Januari 2016. Mempersembahkan nyanyian 14 orang peserta bintang RTM 2016. Untuk episod pengenalan, peserta Bintang RTM 2016 membawa tema bebas. Hebat-hebat belaka. Jom tengok senarai lagu peserta BR1M2016:
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

14 Peserta Bintang RTM 2016 TV2

Senarai Nama 14 Peserta Bintang RTM 2016 TV2 | Ini baru bintang! Yeah! Bintang RTM kini kembali lagi. Memang hebat-hebat la diorang ni menyanyi. Kalau nak tahu, Bintang RTM ni merupakan sebuah program oleh Radio Televisyen Malaysia (RTM) yang dibuat khas bagi mencungkil bakat-bakat peserta di dalam bidang nyanyian.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Zaman Sekolah Menengah: Muncungkan Tudung Dengan Plastik Keras

Hahaha, terimbau kembali kenangan lama. Zaman sekolah menengah dulu. Korang ikut trend tu jugak ke tak? Yang main letak plastik keras kat hujung tudung. Plastik dari fail kerja kursus. Kerat 3 lepas tu taruk kat hujung tudung.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Leave Group Facebook Semak & Sesak Artikel Lucah Melampau!

Gara-gara artikel lucah yang di share di group facebook, oleh mereka yang tak bertanggungjawab, mungkin boleh aku simpulkan, mereka-mereka ini ‘bukan bodoh tetapi bangang’. Tersangat annoying. Mengganggu konsentrasi kita nak baca facebook.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Nang Rindok TV1

Nang Rindok TV1 | Program tv Nang Rindok bersiaran langsung dari Auditorium P. Ramlee RTM Kuching Sarawak. Membincangkan isu semasa berkaitan pembangunan negeri Sarawak. Bual bicara yang santai sebab ada live band di situ. Diselitkan juga video lagu khas dari penyanyi Sarawak.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Pengalaman Mendebarkan Bagi Makanan Pepejal Kat Baby Amirah

Alhamdulillah, 29 Januari 2016 genap la usia baby Amirah 6 bulan. Bila dah umur 6 bulan ni, baby dah boleh makan makanan pepejal contoh macam bubur nasi, cereal, pisang dan sebagainya. Bergelar ibu baru, sesungguhnya nak bagi anak tu makan makanan pepejal buat aku berdebar tak tentu pasal. Haiya..
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Cara Undi Protege Mentor Milenia 2016

Cara Undi Online Peserta Protege Mentor Milenia 2016 TV3 | Ada yang nak tahu cara mengundi Protege Mentor Milenia? Ha, di sini dikongsikan panduan untuk vote peserta Protege Mentor Milenia kegemaran korang.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Sinopsis Drama Naluri Bencinta TV3

Sinopsis Drama Naluri Bencinta TV3 | Naluri Bencinta mengisahkan kisah percintaan di antara Risteena Munim, Nazeera Sardi dan Aiman Hakim Reza. Saksikan segalanya dalam drama Naluri Bencinta di kaca tv anda.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Sinopsis Drama Married Tapi Benci TV3

Sinopsis Drama Married Tapi Benci TV3 | Married Tapi Benci mengisahkan perkahwinan yang diatur untuk Kamal (Shafiq Kyle) dan Rina (Azira Shafinaz). Saksikan segalanya dalam drama Married Tapi Benci akan datang di kaca tv anda.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Sinopsis Drama Inikah Cinta TV3

Sinopsis Drama Inikah Cinta TV3 | Inikah Cinta mengisahkan percintaan anak muda di antara Muammar (Niezam Zaidi) dan Rose (Farah Nabila). Pertama kali bertemu bila mana Muammar dan rakan serumahnya Aizat (Aweera) terpercik oleh air di jalanan yang berpunca dari kereta Rose. Dek insiden itu, setiap kali melihat Rose, Muammar sedaya upaya menyakiti hatinya dengan cara apa sekalipun.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Sinopsis Drama Dawai Asmara TV3

Sinopsis Drama Dawai Asmara TV3 | Dawai Asmara mengisahkan perkahwinan antara Fareez (Zoey Rahman) dan  Maya (Hanna Aqeela). Saksikan segalanya dalam drama Dawai Asmara di kaca tv anda.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Sinopsis Drama Seindah Takdir Cinta TV3

Sinopsis Drama Seindah Takdir Cinta TV3 | Seindah Takdir Cinta mengisahkan Mia Karmila, seorang gadis yang biasa hidup dengan cara moden dan penuh kemewahan, langsung tidak menyangka pertemuannya dengan seorang pemandu teksi bernama Shahriman telah berjaya merubah keseluruhan cara hidupnya. Melalui beberapa pertemuan yang tidak pernah dirancang telah membenihkan bibit-bibit cinta yang tulus dalam hati mereka.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Lirik Lagu Pencuri Hati - Ayda Jebat

Lirik Lagu Pencuri Hati - Ayda Jebat | Selain lagu SIAPA DIRIKU, lagu terbaru AYDA JEBAT ni juga menjadi kegemaran aku, lagu berjudul PENCURI HATI. Jangan curi hati saya tau. Hati saya sudah dimiliki oleh kekasih halal. Hihi.. Lagu ni juga diangkat menjadi lagu tema drama Isteri vs Tunang yang kini sedang disiarkan menerusi saluran Astro Ria. Jom loyan Original Sound Track OST Isteri vs Tunang (Astro).
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Sinopsis Filem Ola Bola

Sinopsis Filem Ola Bola | Ola Bola mengisahkan semangat juang satu team bola sepak negara yang bangkit dari kejatuhan hingga menggapai kejayaan. Merekalah wira negara. Menepis berbagai dugaan dan rintangan, bersatu hati dan bersemangat juang dalam pertempuran di padang.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Protege Mentor Milenia Siapa Yang Menjadi Pilihan Korang?

Ada yang menonton rancangan Mentor Milenia TV3? Ada?? Yeah..kita geng! Actually, konsert pertama Mentor dahpun start Ahad lepas: Konsert Battle Pertama Mentor Milenia 2016. Juara mingguan dimenangi oleh Mya team Hazama. Memang best la dia nyanyi. Ok, nak tanya korang-korang semua yang turut sama menonton Mentor Milenia, siapakah protege kesukaan korang? Bawah ni merupakan senarai peserta Mentor Milenia.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Konsert Battle Pertama Mentor Milenia 2016

Konsert Battle Pertama Mentor Milenia 2016 TV3 telahpun berlangsung pada 31 Disember 2015. Berikut merupakan senarai lagu tugasan oleh peserta mentor menerusi Konsert Mentor Milenia 2016 Battle 1 / Minggu 1. Meh tengok!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Siapa Masih Guna Ubat Nyamuk Kat Rumah?

Rumah kami masih lagi guna ubat nyamuk. Kalau tak ada ubat nyamuk, huhuhu berpesta nyamuk datang. Nging nging nging sana sini. Annoying sungguh bunyinya. Tu baru bunyi, belum lagi sedut darah. Gatal woo. Lagi-lagi nyamuk yang kaler kuning/coklat tu. Gatalnya tak tertahan.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Cerekarama Baba Nyonya TV3

Sinopsis Baba Nyonya Cerekarama TV3 | Baba Nyonya mengisahkan Mei Mei dan Wei Meng merupakan pasangan muda dari keturunan Baba Nyonya yang baru sahaja mendirikan rumah tangga. Wai Meng seorang yang amat kedekut walaupun mempunyai pendapatan tinggi.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓