Malaysia Di Sini Lahirnya Sebuah Cinta

Di Sini Lahirnya Sebuah Cinta merupakan tema merdeka tahun 2014. Tema ini diambil dalam rangkap pertama lagu Warisan, nyanyian Allahyarham Sudirman Haji Arshad. Mendengar sahaja dendangan lagu patriotik ni, sudah cukup membuatkan semangatku berkobar-kobar menjunjung nama Malaysia.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Selamat Hari Merdeka!

Alhamdulillah, kini saatnya telah tiba. 31 Ogos tarikh bersejarah buat Malaysia. Kebebasan Malaysia daripada dijajah orang asing. Merdeka buat Malaysia! Moga kemerdekaan ini berkekalan sampai bila-bila.

Selamat Hari Merdeka! ucapan hari merdeka, hari merdeka Malaysia ke-57, harapan buat Malaysia
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Bila Waktu Tamat Sah Solat Subuh

PERSOALAN
Bila sebenarnya waktu tamat sah bagi solat Subuh?

Situasi: Kalau kita terlewat bangun pagi, matahari dah kian meninggi adakah kita masih dibolehkan untuk menggunakan niat solat Subuh? Atau kita terus qada solat Subuh tadi? 
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Siaran Astro Free Untuk 3 Hari

Wooo! Nganga mulut baca. Baru je terbaca kat FB tadi yang Astro nak kasi channel free selama 3 hari. Bermula 29hb (jam 6 petang) sampai 1 September (jam 11.59 malam). Terbaik la! Bagus la kan, aritu tak dapat tengok beberapa channel, siaran terganggu. Tetibe pihak Astro nak suruh kita merasa semua channel untuk tengok. Tengok free!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Gambar Peserta Akademi Fantasia AF 2014

Akademi Fantasia (AF 2014) bakal bersiaran langsung bermula 7 September 2014 kelak. Semestinya penonton dah tak sabar nak menyaksikan Konsert AF 2014. Gempak ker? Ha…kena la tengok nanti. Apa kata kita berkenalan sebentar dan jeling manja gambar peserta Akademi Fantasia 2014 musim 2 ni.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Vee Spray Penyelesai Masalah Keputihan

Alhamdulillah diberi peluang untuk mereview produk Vee Spray. Rasa teruja sangat dapat merasai pengalaman menggunakan Vee Spray. Sebagai seorang wanita, kita takkan terlepas dari masalah keputihan. Ada kalanya membuatkan kita rasa tidak senang, tidak selesa dengan kehadiran bau yang kurang menyenangkan. Terbaru…produk keluaran Legacy Secret iaitu Vee Spray merupakan penawar kepada masalah keputihan.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Tempat Makan: Selera Hujung Kampung Oya

Sabtu lepas, aku dan hb pergi ke Oya semata-mata nak menikmati hidangan makanan kat sana. Selera Hujung Kampung Oya merupakan nama tempat tu. Kat sini, pelanggan boleh order apa sahaja hidangan masakan yang tertera dalam buku menu mereka. Boleh pilih saiz hidangan sama ada untuk RM5 atau RM10. Semestinya aku akan pilih RM5, kang tak habis kalau pilih RM10. Nak makannya 2 orang je. So pilih ikut kuantiti yang boleh dihadam oleh perut. 
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Header blog bertemakan Hari Kemerdekaan ke-57

Salam sejahtera u olls,

 Alhamdulillah…terhasilnya header blog yang bertemakan bulan kemerdekaan bulan Ogos ni. 31 Ogos 2014 Selamat Hari Merdeka u olls! Tak lama lagi tu, hari Ahad ni tau. Dah mulai terasa kehangatan sambutan kemerdekaan. Jalan raya dipancang dengan bendera. Di sekolah, pejabat, bangunan kerajaan, bangunan kedai..berkibar-kibar bendera dari jauh. 
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Saya Suka Terjah Blog Awla Mukhlisah Kerana…

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

اَللَّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ

Assalamualaykum wbt :)

SubhanaAllah! Alhamdulillah! Allahhuakbar!
Syukurrr!

Disebabkan ramaii yang bertanyakan Awla bila nak buat contest, jadi hari ini 25 OGOS 2014, Awla ingin membuat satu contest yang sangat menarik! Hadiahnya pula lagii lah tersangat menarik. 

Tetapi buat masa ini hadiahnya masih menjadi misteri. 
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Cara Semak Produk Legacy Secret Original

Produk Legacy Secret kian mendapat sambutan hangat. Harum Malam, B’Vite, Secret Laxing dan Vee Spray merupakan rangkaian produk yang dirumas khas buat wanita. Malah, pihak Legacy Secret turut memperkenalkan produk khas buat kaum lelaki iaitu Wira Malam. Setiap satunya mempunyai fungsi tertentu. Rangkaian produk Legacy Secret berkembang luas hingga seluruh Malaysia. Rentetan itu, ada pihak yang tidak bertanggungjawab cuba mengambil kesempatan. 

.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Beli Rexona dapat percuma pelembap Vaseline

Rexona, jenama terunggul deodorant. Penghilang bau badan, memberi keselesaan ketika beramah mesra dengan orang sekeliling. Apa akan jadi jika tiada penggunaan deodorant? Masam! Bau hangit, bau peluh. Sure menimbulkan rasa kurang selesa orang lain untuk berada berhampiran dengan kita. Nah..belilah deodorant yang ada di kedai. Tak mahal pun. Untuk Rexona, u olls boleh dapatkannya dengan harga RM5.90.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Takde air, takde elektrik, takde signal handphone

Pergh! 3 sekaligus berlaku serentak! Takde elektrik bermula pagi ni hingga petang nanti. Takde air memang dah lama dah. Berlarutan 3 minggu takde air. Takde signal handphone bermula Khamis lepas hingga ke hari ni. 1 line pun takde..kosong..kosong. Rasa macam jauh terpinggir dari pemodenan Malaysia. Haiya…dugaan.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

MH17 Malaysia Berkabung - Al Fatihah

Salam takziah buat ahli keluarga penumpang MH17. Semalam, kepulangan jenazah ke tanah air telah lama ditunggu-tungu oleh rakyat Malaysia khasnya keluarga mangsa MH17. Sama-sama kita sedekahkan al fatihah buat mangsa MH17 yang beragama Islam.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

iPhone 5s Gajet Impian Setiap Blogger

iPhone 5s? Wow! Telefon pintar tercanggih di abad ini! Memiliki iPhone 5s merupakan impianku semenjak iPhone 5s dilancarkan pada tahun lepas. Namun, belum rezeki lagi untuk aku memilikinya memandangkan harganya di pasaran membuatkan aku belum berkemampuan untuk membeli. Terpandang contest yang dianjurkan oleh Denaihati, menyemarakkan semangat untuk aku turut sertainya! Ini merupakan peluang untuk aku memiliki iPhone 5s dengan percuma! Insha Allah, jika ada rezeki.  
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

21 Ogos - Selamat Hari Jadi!

Alhamdulillah..memasuki tarikh 21 Ogos hari ni merupakan ulang tahun kelahiranku. Alhamdulillah..diberi pinjaman nafas oleh yang Maha Esa untuk terus hidup sebagai khalifah di muka bumi ni. Terima kasih Ya Allah...

Jom layan ucapan penghargaan ulang tahun kelahiran yang dipinjam dari Google.

ucapan hari jadi
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Tudung Halfmoon Labuh Murah Online

Shawl Halfmoon Labuh Murah Online Shah Alam Kuala Lumpur


Assalamu'alaikum Wrmbth, Koleksi Tudung halfmoon labuh terkini kini kembali di Kedai Tudung dan Jubah kami



Tudung halfmoon labuh online 6

Harga shawl yang murah dan fesyen tudung  yang menutup aurat memang pilihan muslimah moden kan 

Sebelum ini kami ada review Tudung labuh Online Terkini 2014 (KLIK SINI) keluaran Tudung Nur 

.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Jom Shopping Kebaya Nyonya di Izzlegacy Boutique

Alhamdulillah, menerima bungkusan pos laju yang datangnya dari Izzlegacy Boutique. Dek excited, terus ku robek plastiknya. Ku jenguk ke dalam, yey…di dalamnya ada 1 sut baju kebaya nyonya. Nak tengok? Jom terjah!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Hamper Barangan Pixy Dah Sampai

Alhamdulillah…balik bercuti Raya hari tu, menerima bungkusan dari pos laju. Rupanya hamper barangan Pixy di dalam. Teruja..pasalnya aku juga pengguna barangan Pixy.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Acuan Biskut

Siapa rajin buat biskut angkat tangan! Aku..kengkadang jer rajin. Tu pun time bulan puasa je. Biskut untuk Raya. Bulan puasa lepas aku sempat ronda-ronda kat kedai cari perkakas buat biskut. Salah satunya acuan biskut. Plan nak buat biskut corn flakes. 
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Peraduan Selfie Hari Merdeka

Hari Kemerdekaan bakal menjelang tak lama lagi. Buat rakyat Malaysia semua, terkini ada peraduan yang dianjurkan oleh akhbar online Utusan Malaysia. Pertandingan berselfie. Al maklum la..selfie makin popular sekarang. Ala-ala trend gitu. U olls boleh berselfie keseorangan, malah nak berselfie berkumpulan pon boleh. Berselfielah sekreatifnya sempena Peraduan Selfie Hari Merdeka. Kot-kot terpilih jadi pemenang…senyum sokmo! All the best semua…
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Selipar Putih Ringkas Tampil Anggun Bergaya

Selipar ni aku beli masa bulan puasa lepas. Murah je. RM10.00. Yang bikin hatiku tertarik coz kalernya putih suci debu. Boleh tak u olls imagine kan betapa gojesnya bila aku sarungkan kaki aku kat selipar tu.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Ummaland Yumida

Orang buat, Yumida pun nak buat jugak. Hihi.. Selagi line internet berakses dengan jayanya. Ambik la kesempatan dengan apa yang ada. Kan kan.. Siapa kat sini yang dah daftar Ummaland? Apa kata follow dan jadi friends Yumida.

Ummaland Yumida, daftar ummaland, ummaland laman sosial islamik
Id akaun Ummaland Yumida: http://www.ummaland.com/yumida/
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Berus Pastri

Ooops..bukan berus untuk mewarna tu ye. Bukan jugak berus untuk mengecat. Berus pastri. Untuk kegunaan menyapu bahagian atas biskut, kek, kuih dan banyak lagi. Berus pastri ni ada banyak jenis. Ada yang saiz besar, sederhana dan kecil. Yang aku pilih saiz sederhana.
 
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Akademi Fantasia 2014

Akademi Fantasia (AF 2014) bakal kembali! Ada sesiapa tengok ujibakat AF 2014 kat tv? Macam-macam ragam timbul. Ada yang suaranya ok, merdu, tak kurang ada jugak yang menggelikan hati.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Di Sini Lahirnya Sebuah Cinta

Di Sini Lahirnya Sebuah Cinta merupakan tema Merdeka tahun 2014 ni. Kalau nak tahu tema ni di ambil dari lagu arwah Sudirman bertajuk Warisan. Dalam lagu ni kalau kita perhatikan banyak mesej patriotik yang disampaikan.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Virus Ebola

cara Virus Ebola merebak, simptom Virus Ebola, gejala serangan Virus Ebola, kesan Virus Ebola

Virus Ebola amat digeruni setiap pelosok negara. Asal tengok dalam berita, sure berita pasal Virus Ebola ni akan keluar. Kesan Virus Ebola amat dahsyat! Kerana ianya boleh membawa maut! Moga Malaysia terhindar dari Virus Ebola yang amat merbahaya ni.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Pantun Nasihat Pengguna Internet

Tergelak-gelak sengsorang aku baca pantun ni. Pantun special: Pantun Nasihat Pengguna Internet. Ada benar dalam mesej yang nak disampaikan. Buat pelayar internet dan rakan blogger sekalian jom layan pantun mengusik jiwa ni. 

Pantun Nasihat Pengguna Internet, pantun internet, pantun pelayar internet, pantun blogger
kredit foto
Pantun Nasihat Pengguna Internet
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Kad Raya dari blogger Mia Liana & Akif Imtiyaz

Terima kasih. Terima 2 keping kad raya Selasa lepas. Datangnya dari blogger Mia Liana dan juga Akif Imtiyaz. Ni merupakan kad raya yang ke-4 dan ke-5 yang aku dapat tahun ni. Kesemuanya dari rakan blogger. Terima kasih u olls sudi kirimkan kad raya. Jom kita terjah! 
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Hari Kemerdekaan Ke-57 Tahun 2014

Hari Kemerdekaan Ke-57, merdeka 2014, tema merdeka, Hari Malaysia Ke-51

Selamat menyambut Hari Kemerdekaan Ke-57 dan Hari Malaysia Ke-51
‘Di Sini Lahirnya Sebuah Cinta' merupakan tema sambutan merdeka pada tahun 2014 ini. Tema ini dipilih bagi menyemai serta menyemarakkan rasa cinta kita semua kepada negara.

Hari Merdeka cuti umum. Biasanya..apa yang u olls sering buat time cuti umum?
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Krisis air dah lebih seminggu

Since balik dari beraya hari tu, bermulanya fasa takde air. Nasib baik ada 3 tong biru besar yang masih simpan baki air before balik bercuti raya lepas. Pun begitu, masih tak mencukupi untuk menampung kegunaan harian.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

1st Giveaway by Melangkau Garisan with love

KLIK BANNER UTK JOIN

HADIAH:
1. perfume bvlgari jasmine nor x 1 pemenang
2. babies blink biasa x 1 pemenang
3. face serum by SAVEE x 1 pemenang
4. pink urban tshirt x 1 pemenang

TAMAT: 13/09/2014
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Jangan rosakkan anak dengan kasih sayang

Jangan rosakkan anak dengan kasih sayang. Betul! Aku sokong sangat. Kasih sayang berlebih-lebihan terutama dalam mendisiplin anak-anak akan memberi kesan pada diri mereka.

Pelbagai cara dan usaha dilakukan ibu bapa bagi menunjukkan rasa kasih yang mendalam kepada zuriat masing-masing. Bagaimanapun, dalam keghairahan mencurahkan kasih sayang, ditambah pula ekonomi keluarga yang semakin baik, ramai ibu bapa tersilap langkah dan mempamerkan konsep sayang yang ‘merosakkan’ anak mereka.
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

Ketagih Internet Di Kalangan Generasi Muda

Ketagihan internet kini dianggap satu bentuk ketagihan alaf baharu yang menular pantas di seluruh dunia khususnya dalam kalangan golongan muda. Khasnya aku sendiri. Ada kalanya, aku sendiri turut ketagih internet tanpa disedari. Tapi bila line internet slow, ketagihan beransur lenyap. Ye la…siapa sanggup tunggu depan lappy berjam-jam semata-mata nak tunggu line internet pulih. 
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓