Cinta Sambal Belacan

Judul filem macam menarik je! Cinta Sambal Belacan. Sambal belacan memang sedap! Ditambah lagi sentuhan kasih sayang dan dibuai bunga-bunga cinta. Mabeles! Sape pernah tengok Cinta Sambal Belacan ni? Pernah diri ini tengok filem ni kat tv. Kelakar! Angah comel je. Kan hari tu Angah pemenang nombor 2 dalam Master Chef Selebriti, that’s why filem ni dihasilkan kot. Shae ayu jelita. Pandai jugak dia berlakon.

Sinopsis Cinta Sambal Belacan

Madi, ialah seorang yang masih jejaka bujang yang moden dan telah 3 kali menjadi juara dalam satu pertandingan berprestij. Kerana status bujangnya, dia kerap kali didesak oleh ibunya untuk segera berkahwin. Wanda pula ialah seorang gadis cantik dari kampung yang telah mendapat ilmu masakan daripada neneknya, dan sangat berminat untuk menjadi seorang chef yang berjaya.

Kedua-dua mereka kemudian menyertai suatu pertandingan memasak berprestij dan kedua-duanya menjadi pesaing terhebat. Tanpa diketahui sesiapa, Wanda sebenarnya dalam senyap menaruh hati terhadap Madi. Madi pula sangat berminat untuk mengatahui apakah resepi rahsia Wanda. Apabila Madi mengetahui yang belacan buatan nenek Wanda adalah resepi rahsia tersebut, Madi berusaha untuk mempelajarinya daripada nenek Wanda. Berjayakan Madi dan apakah kesudahan Wanda dan Madi?
 Sumber: Astro Gempak

Gambar Cinta Sambal Belacan
 sinopsis Cinta Sambal Belacan, gambar Cinta Sambal Belacan, pelakon Cinta Sambal Belacan, angah raja lawak, shae, ruminah sidek

Pelakon Cinta Sambal Belacan
Angah Raja Lawak
Ruminah Sidek
Shae

Saksikan blockbuster: Cinta Sambal Belacan
Tarikh: 13 April 2014
Jam: 10.00 malam
Saluran: Astro Citra 131

18 comments

Kurang minat dengan drama melayu. hehe
adarain.com

macam best je ni kak :D
nak tengok! :D

amal singgah sini.. moga blog ni dimurahkan rezekii.. aamiiin

alahai, sambal belaan. hehe

kecur liur fae nak makan sambal belacan huhu

eh macam tajuk novel...nana lama da cari novel ni,da di filemkan ye sis,kna tgk mlm ni..hihi...

Assalammualaikum...yumida,

nice sharing mselim3 .. x pernah dengar ...

mselim3

Shae buat cerita ni mcm menarik pulak.. :D

tgk tajuk mcm citer lawak..mesti citer lawak nih..

commelll laa tajuk diaa.. muahahah

Assalamualaikum dik Yumida...first time baca tajuk entri,ingatkan resepi...hehe...rupanya tajuk Filem...tapi macam best jer cerita dia..


EmoticonEmoticon