Tower West KLIA2 - Menara tertinggi di dunia

Tahniah buat Malaysia! Sebab mencatat rekod dalam Guinness World Records. Diiktiraf sebagai negara yang mempunyai menara Kawalan Trafik Udara (ATC) Tower West yang tertinggi di dunia. Wooo….tepuk tangan.. Happy la.. negara kita catat rekod.

Menara Kawalan Trafik Udara (ATC) Tower West dibina di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 2 (KLIA2). Nak tahu ketinggian menara Kawalan Trafik Udara (ATC) Tower West? Menara Kawalan Trafik Udara (ATC) Tower West berketinggian 133.8 meter. Sure bila naik atas tu kena telan air liur. Macam naik kat bukit tinggi, kena telan air liur untuk kurangkan kesakitan pada telinga.

Tower West KLIA2 - Menara tertinggi di dunia, Menara Kawalan Trafik Udara (ATC) Tower West, Menara Kawalan Trafik Udara (ATC) Tower West berketinggian 133.8 meter

Ketinggian Tower West yang mencecah 133.8 meter dari aras tanah dan 141.9 meter dari aras laut mengatasi menara ATC Lapangan Terbang Antarabangsa Suvarnabhumi, Thailand dengan 132.2 meter dan Tower East di KLIA yang mempunyai ketinggian 130 meter.
Sumber: Kosmo Online

9 comments

ish3.. sapa la tahan keja cya? hehe

tak dapat pergi pre opening minggu depan, sangat sedih

fuyoo mmg tinggi betul nih..apapn tahniah krn malaysia dpt mencipta satu rekod dunia..


EmoticonEmoticon