Lauk Menu Masakan Istimewa Hujung Minggu

Asal tibanya hujung minggu, pelbagai idea kreatif melintas kat fikiranku. Hmmm…tengah plan nak masak apa yang istimewanya hujung minggu macam ni. Membayangkan pelbagai lauk pauk nak dimasak, dah cukup membuatkan aku tertelan air liur dengan sendirinya. Gulp!!

Ditambah lagi dengan selera makan aku yang makin meninggi. Pukul 6 pagi perut aku dah mula berkeroncong, mintak makanan. Nak tak nak terpaksa jugak aku layan. Masak mi segera ke, makan biskut, makan pisang, segala makanan yang dapat mengenyangkan aku masa tu. Lepas perut kenyang, mata kuyu balik, mintak layan balik atas tilam. Zzzzz… tidur lepas makan, hmmm bagus sangat lettew!
Lauk Menu Masakan Istimewa Hujung Minggu, ibu memasak, isteri masak di dapur
Semua wanita terutama bergelar ibu atau isteri memang hebat memasak di dapur. Berdentam-dentum bunyi periuk dan kuali.

Nak masak apa ye untuk tengah hari ni? Masak sup ayam, ayam masak merah, ayam kicap, ayam goreng, ayam masak buttermilk. Takpun masak ikan goreng, ikan kukus.. Buat sambal belacan hmmm yang ni confirm sedap. Kasi makan bertambah-tambah. Aaaa buat sup daging. Sedap ni!

Apa masakan istimewa korang hari ni? Meh share sikit. Mana tahu nak masak lauk tu jugak. Eh bukan tiru. Tapi sumber inspirasi. Hihihi.. Selamat memasak untuk orang tersayang kat rumah.

6 comments

Alahai, lapar pulak rasanya. Hehe

ditag http://theathra.blogspot.com/2015/06/1st-giveaway-by-murni-alysa.html ^^

Saya tunggu mak masak je hari minggu ni..hehe

sbb hari ni kena tinggal sensorg , makan roti je le ...

X masak pun hr ni sbb tgal sorang. Anak anak sume blk kg

hari ada kenduri, so makan kenduri jer la..hehe


EmoticonEmoticon