Baju Raya


Kalau korang jumpe iklan video U Mobile ni kat sidebar blog..
Jemput klik satu kali :)
Sedekah.... Makasih :)


sekarang, aku tengah bizi mempersiapkan baju raya MIL. i sendiri jahit tau. ehem-ehem..pujilah sikit. hehehe. actually, aku bukanlah terer sangat menjahit. juz cuba-cuba menjahit. mana tahu boleh kasi upgrade skill menjahitku. masuk baju kali ni, dah 8 pasang baju aku pernah jahit. blouse, baju kurung moden dan jubah.

aku tak pernah masuk kelas menjahit. juz tengok mak aku jahit. then, aku tetibe teringin nak cuba jahit sendiri. alhamdulillah..menjadik la jugak. even ade yang senget, jahit 4-5 kali kat tempat yg sama. hohoho. usaha tangga kejayaan. akhirnya siap jugak. 

kain lebih-lebih aku selalu buatkan gaun untuk anak buah aku. kiut pulak aku tengok diorang pakai. pastu aku kasi taruk manik sikit, kasi bling-bling gaun tu. sampai ade yg puji cantik. apa lagi..kembang la hidung ku umpama donut.

baju raya aku untuk tahun ni takde. huhuhu..sedihnye. coz tak sempat nak soh orang jahit. kalau untuk baju aku sendiri, aku lebih suka suruh orang lain buatkan. ye la..dah tahu kualiti jahitan aku yang hado tu, better soh orang lain jahitkan. hmmm...hope banyak la mega sale baju kurung nanti. dapat la rembat sehelai dua. 

baja raya korang tahun ni kaler apa?

Jemput join cer teka gambar..klik pic di bawah:

31 comments

mama baju raya semua jahit sendiri. takde skill pun, belajar ikut buku jer.. tutorial buku.. hihi

Akak x beli lagi...u know what actually lupa nk tempah....Huwaaaaa. .sian anak dara I tau....

Assalamualaikum yanggg, sheila punya memang mak yang jahitkan. yeeeeaaahhhhh. tahun ni warna seragam belah keluarga sheila, warna belacan. hehehe :P
*bestnya pandai jahit, sheila nak belajar tapi asyik malas je. hihi selalu lah mak tensi layan karenah sheila ni. huhu

perghhh jeles2...suka sebenarnya tengok kawan2 yang terer jahit ni.wah...sis yumida kreatif orangnya suka..suka..

owh belum tau lagi nak color dan fesyen apa..mana berkenan beli je he3...

selamat berbuka ye ^^

Alahai..kesian dia takde baju raya..beli la yang siap dear

wah bestnya jahit baju sendiri..saya belum ada baju raya lagi..:(

Beli kat kedey jarklah sis. Kamek nunggu elaun mewk kuwar ruk mewk beli baju raya.

kucen x der tolon jahitkan baju ker???hakhakhak...taun neh nak crik warne terang tapi,x sure lagik...heheheh

Dina pakai abaya raya tahun ni . Rancang first day raya nanti nak pakai warna putih .

#abaya arab ni style bling bling walaupun warna semua hitam . Hihii :D

cik akak main tempah je lah dik..hihi...

akk sy y jahitkan...heheheh.. ingt nak buat jubah je.. tgk kat butik hari tu..mak aihh..beratus2.. dgn x keje lagi baik suh akk jahitkan n hiaskn sndiri..jimat...kekekekxD

yumida pun pandai menjahit rupanya...
senanglah kalau gitukan... :)

Saya teringin nak menjahit tp langsung takde tokoh

wah!! pandai jahit ye..zara pn tak buat persediaan apa2 lgi..hehehe

Haha..baju raya saya pulak MIL yang jahit..terbalik..

sis dh beli yg siap je yumida..byk kedai yg buat sale..hehe

wahhh rajinnye.. tambah syg la MIL kat menantu dia yg sorg ni... hihihi..

waaaa.. siap nkah manik n bling2 kira ok la ya.. hehe

untunglah jahit dirik pun..

hebatlah kak..ayu trgin nk jhit tp xtau..huhu

kali ni memang no idea la sis. Warna tema pun takda hahaha. Tengok la bajet nanti, kalau lebih bolehlah beli siap punyer...kalu dak, pakai je la tahun lepas punye :D

wah pandai menjahit...dah tolong click video

rajinnya siap jahit sendiri lagi.. nak tengok gaun anak buah tuuuu.. huhu..

SKl punya akak tolong jahitkan...
nak menjahit sendiri memang tak pandai dan tak teringin pulak meskipun ada orang sukarela nak ajar menjahit...

kite mak kite yang buat semua...hehe

kmk paling x suka bab2 menjahit tok -.-'

baju raya tahun tok..err..lupak dah kmk apa kalernya sbb dah anta dgn tailor.. hehe~

wah terer jugak akak menjahit ye.untunglah leh berjimat n jahit ikut kehendak hati :)

owhh.. ni yg yumida jahit sendiri ye..? mmg terer ar.. deqla seblm puase lagi dah tempah 2 pasang.. nnti nk beli lagi sepasang yg dah siap ...ingat nak beli peplum.. hihi..

kalo dah mnjahit sendiri tu mmg hebat lah Yumida.ai jahit baju koyak.boleh lah.kalo jahit bj raya pakai tekoyak baju tu.keh3


EmoticonEmoticon