SEGMEN HEY ! AKU BLOGGER

KLIK BANNER UTK JOIN

Special request drpd sis Eily Lilyy:

1#kenapa aku jdi blogger?
Soalan yg penting tu. Wujudnya blog aku bermula sesi penghantaran kertas kerja. Wajib ade blog! So sedaya upaya aku ciptakan blogku ini khas buat majikanku, even masa tu kelam kabut dlm mengenal setiap button yg ade. Februari 2009 bukti penubuhan blogku. Selepas hujung tahun, blogku lumpuh selama 2 tahun. Sekarang, aku kembali mengaktifkan semula diriku dlm dunia blogging. Bila sudah berada di alam maya, keinginan ku mendorong utk berkongsi segala rasa kehidupan, juga menyampaikan mesej2 pesanan/ nasihat/pengajaran agar dpt kita kita kongsi bersama. Kegilaanku jg dlm menjoinkan diri utk apa sahaja segmen/ contest or GA. Secara x langsung, mewujudkan talian persaudaraan. Ya...mmg persoalannya mengapa ingin menjd blogger? Padahal diriku sdh mempunyai facebook & twitter...Kerana dgn berblog kita dpt menghuraikan secara terperinci dgn membawa jiwa penulisan kita meresap ke sanubari pembaca.

Sis Eily Lilyy leh ADD & FOLLOW saya kt sini tau:
Add me as ur friend - Facebook - KLIK SINI
Follow me - Twitter - KLIK SINI

2#haruskah nama ini diletakkan pada header?
Harus!!! Itu sebagai pengenalan. Jelas terpampang namaku sebesar alam agar memudahkan pembaca mengenali blogku. 

3#patut ke macam ni corak header aku?
Patut!!! Corak melambangkan identiti blog. Cer tengok corak header ku. Sweet kan..Plis katakan sweet. Hehe. Actually, corak header memainkan peranan merungkai peribadi blog.  Ini menurutku sahaja. Yg x bersetuju, xpe...aku kan baik hati..ku terima dgn hati terbuka..

Sini ku tunjukkan headerku n penerangan corak headerku:
Header ku ini ialah hasil olahan dari tanganku sendiri. Pemilihan gambar wanita baring bersantai menandakan tema blog aku 'rileks' - juga seperti mana yang di lihat dalam header, "Blog Santai2 Jak". Yang mana blog aku menjerumus ke arah kehidupan peribadiku secara umum, perkongsian tips/ pesanan/ nasihat dan juga mesej peringatan yang boleh dikongsi bersama dengan pembaca. Kepelbagaian yang disatukan dalam blog ini diterangkan melalui 'background' YUMIDA - yang mana diwakili gambar mini: muzik, buah-buahan, tumbuhan hijau, bintang, bunga, buih-buih dan pelangi. Ia seakan-akan harmoni - yang hidup menerusi blog ku ini. Membuat penilaian terhadap tingkah laku manusia melalui pemerhatian ku agar pembaca tahu pemisahan antara sikap yang harus dijauhi dan dicontohi. Ini ditunjukkan dalam gambar header ku (wanita menulis nota) - Ku catat segala apa yang berlaku, agar ilham dapat diluahkan menerusi blog. Trademark blog ku ialah gambar wajah di sebelah kanan yang mana aku jadikan juga sebagai gambar profile. Amat mudah mengenaliku menerusi gambar trademark ini. Pemilihan font Bauhaus93, saiz 100, apply outline (black)- thickness 20, apply shadow (white) - menonjolkan lagi nama blog YUMIDA.

4#kenapa banner aku comel?

Ah...part ini yg paling aku ske! Cer tengok banner atas tu. Santek x? Banner ni di reka khas oleh blogger Mama Arina khas utk ahli Group Segar Follower (GSF). So, aku menjoinkan diri masuk group ni, kira aku punya banner la utk letak dlm blog ni. Banner aku sememangnya comel. Coz empunya blog ni turut comel, cute, anggun lg cun melecun. Korang tengok dari jauh bannerku nampak cantik kannn.. Tengok dari dekat kasi zoom lagi 'Wow....comel bangat!'.

5#kenapa aku follow blogger laen?
Siapa la kita tanpa follower yg bertandang n join site kita. Sbg tanda penghargaan, aku ku terjah satu per satu follower ku tanda kesudianku menerima kehadiran mereka. Sis Eily Lilyy sila sudi-sudikan diri follow blog ku ini k :).

Tag: 
Awak
Kamu
Jom join sama :)



3 comments

thanks join dear ! tunggu present taw . nice betul jawapan !

baru je lepas perah otak join contest hehe ada masa nak joinjugak

tahniah ! akak pemenang ke > http://thestoryyoflilyy.blogspot.com/2012/07/pemenang-segmen-lilyy-1-10.html


EmoticonEmoticon