Suka Dengar Lagu Dangdut Indonesia

Lagu dangdut Indonesia sekarang ni makin ngetop kat Malaysia. Mana taknya, aku yang dengar ni pun, tersuka sekali melodi lagu dangdut dari negara seberang. Mendayu-dayu je.

Masa sekolah rendah dulu, famous sangat lagu dangdut, especially nyanyian Mas Idayu, Amelina, Iwan..tapi sekarang ni lagu dangdut Malaysia makin tenggelam. Jarang dah dengar promosi.
dangdut indonesia, dangdut malaysia, goyang dangdut
Kalau balik kampung, lagu dangdut Indonesia selalu dimainkan dalam kereta. CD ‘dangdut raggae’ menampilkan lagu dangdut terbaru. Best tau! Harap maklum, yang beli cd dangdut ni bukan aku tau. Ni ke je hb aku. Hahaha..muka ganas ‘dalam hati ada taman dangdut’.

Antara lagu yang aku suka dengar: sakitnya tuh di sini, selfie, erkkk…apa lagi erk. Lupa pulak tajuk. Tapi memang complete la 1 cd tu dengan lagu dangdut terbaru 2015. Ada video klip sekali, lirik untuk karaoke dalam keta. Syok! Layan je…

5 comments

Hehe. Layan dangdut masa drive pun best

sbnrnya dangdut tu bagi semangat dan jgn ngantuk.. ahahah

saya ada banyak katogori musik kesukaan termasuk dangdut.Tapi cik abang tak suka.dia suka rock sahaja.jenuh saya kena kutuk dan saya buat tak perasan aje.Akhirnya dia terpaksa terima...

kalau pasang time tgh drive, rasa nak joget2 sekali. hahaha


EmoticonEmoticon