Biskut Aidilfitri Jadi Tak Jadi

Aku tabik spring ar kat pembuat biskut or kuih raya sekalian. Bentuknya cantik, rasanya sedap, cair di mulut, bila makan..rasa nak lagi, nak lagi! Tapiii…bila aku sendiri melalui pengalaman membuat biskut sendiri. ianya bukanlah proses yang mudah!

Merasai hasil buatan sendiri biskut yang dibuat memberi aku pelbagai mimik muka. Kengkadang senyum, kengkadang masam mencuka..frust tau bila biskut yang dibuat tak menjadi. Terkeras la, terlembik, terliat.

Biskut Aidilfitri Jadi Tak Jadi, biskut raya 2015, biskut buah rotan, kuih bijan, biskut bijan lengak, biskut rotan

Ambik contoh, semalam aku dan adik aku buat biskut buah rotan. Punya la lama nak gentel biskut tu jadi bulat kecil kemudian disalut dengan bijan. Bila goreng, kembang! Memang perfect la! Sekali gigit, aiyak..kenapa lembik??

Biskut ni..ada yang aku buat menjadi. Ada yang tidak. Kecewa jugak la. Sebab kita ikut resepi dikongsikan kat internet. Hasilnya..hampeh! Bagi aku la kan, kalau hasil biskut tu tak menjadi, better jangan share kat internet. Mengundang kekecewaan pada orang yang nak try resepi tersebut.

Terliur aku tengok koleksi resepi ni, sedap!: Resepi Kek & Biskut Raya 2015

9 comments

sedap tu biskut buah rotan.. lama tak makan.. itulah kalau kita buat tak jadi memang rasa tak best jadinya..

Cx suka kuih ni. Btw.. cx pon kali ni m rjn buat kuih. Dah 2jns kuih dah buat. Lusa lg dua jns. Kemain rjn sdgkn sarat huhu

Dlm kepala byk jenis kuih nk buat. Tp x de mood lg.

Huhuhu tahun ni semua kuih tunjuk jela. Semua ibu nak beli kuih tradisional.. kuih modern ni ibu kata beli 2 jenis je sebab macam tahun lepas jaarang orang makan ^^"

Biskut buah rotan selalu beli je tp plg ske biskut kayu buruk (x tau betul ke x namanya ni haha) rangup lg berkrim XD

Jom Terjah: Bukti cukai GST menyusahkan rakyat berbanding SST

Kalau kat rumah ni, kuih yang menjadi memang terus sumbat dalam mulut bg habis...

tahun ni kite beli je kak kuih raya. tak sempat kot nak buat ><


EmoticonEmoticon