Jari Melecur Terkena Minyak Panas Goreng Kuih Gunting

Cuai betul diri aku ni. Asal buat kerja kat dapur, mesti ada je ‘benda’ terjadi. 2 malam yang lepas, masa aku goreng kuih gunting, tetibe minyak panas terpercik kat jari tangan aku. Adoi! Sakit!

Ku tilik-tilik, sah ada kesan lebam kat jari menandakan ia dah bertitle melecur. Huhuhu.. Hari ni, tempat melecur tu mengelembung. Keluarkan cecair. Bila terkena axion, pedihnye.

Kuih gunting ni, ada sesetengah orang panggil kerepek gunting, biskut gunting. Yang penting prosesnya ada melibatkan aktiviti menggunting. Seronok jugak la buat. Sebab aku beradu tenaga dengan adik aku kat dapur. Macam main masak-masak.

Jari Melecur Terkena Minyak Panas Goreng Kuih Gunting, biskut gunting, kerepek gunting ikan bilis

Part menggoreng kuih gunting tu, aku yang buat. Masa nak leraikan kuih gunting yang bercantum tu, dush! Minyak terpelanting kena jari manis aku yang comel. Sakit wooo! Padan muka aku, sebab cuai sangat. Hihihi.. Ni la tanda kenangan nak beraya tahun 2015. Tetibe semangat nak buat kuih raya. Tahun sebelum-sebelum ni malas pulak. Baby suruh mak dia rajin kat dapur lettew.

10 comments

hai adik yumida. jemput baac entry terbaru kat sini --> http://fifiy-fitrianiee.blogspot.com/2015/07/kayaking-expeditons-to-survival-island.html

rajin.. hati2 lain kali.. hehe

Rajin awk buat kuih...
len kali hati-hati yep....

Sakitnya. Aduiii. Cepat sembuh kak!

mmg pedih tu kalo kene minyak panas.. len kali hati2 ye yumida....

saya pun rajin masak smpi bertompok tangan kene minyak panas adoi..tapi cepat2 sapu krim..alhamdulillah..


EmoticonEmoticon