Oh Semut...Siaplah Kau!


Entri ni rentetan dari kisah Di Mana-Mana Ada Semut


Semalam kan, aku pi berdating ngan hb. Beli barangan dapur. Then, sempat menyinggah kejap ke gerai pasar malam. Nak cuci mata je sebenarnya. Then...tetibe aku tertarik dengan benda kecik yang berkilau-kilau!

Nak tahu apa???

Taraaaaaaaaaaa! Racun semut! Hohoho...(gelak jahat)


Baru je hari Jumaat lepas aku sebut pasal semut ni. Semut yang halus tu. Semut tu yang banyak. Sakit jugak nak singkirkan semut ni bila dah masuk ke dalam sesuatu. Air minuman (dalam jug), air masak (dalam ketel), minyak masak, lauk..pendek kata..beraneka macam la. Semuanya nak diredah.

Thanks pada rakan-rakan yang memberikan buah fikiran tips nak halaukan semut di entri ni: Di Mana-Mana Ada Semut. Now, aku dah jumpe solutionnye. Yeah...

Haaa...lepas ni..siap laaaa.. Akan ku intai lokasimu! Intai laluan trafikmu! Sampai korang tak boleh nak lalu lagi. Tak sabarnya nak tabur racun semut ni. Lalala...

27 comments

Rumah Mieya pon dulu penuh dengan semut tu.. Tapi alhamdulillah sekarang dah kurang dah.

jemput join giveaway fiqa :)

2x hp case
5x sheisido mask
1x long sleeve top/pyjamas
1x koleksi baju
1x feminine wash jamu seri dewi malam
2x topup RM5
2x beauty set
1x kain pasang sutera vietnam 2 tone
1x kemeja

16 hadiah untuk dimenangi!!

Duo Mega Giveaway by Fiqa Nsz & Adam Faiz

eh kat rumah tiqa pun ade ubat killer semut tuh.. esok pagi semut bersepah sepah mati.. hebat ubat tuh.. btw thanks akak yumida, brg akak pos dah sampai.. terima kasih akak.. :) semua hadiah tiqa suka :) semoga dimurahkn rezeki..

mesti semut2 kat rumah kak yumida dah cuak tu..hehe

Selamat menjalankan operasi.. :P

abislah semua sekalian ... sekejap lagi akan di hapuskan hehhhehee

selamat berperang dgn semut ye.. huhu..

habis kau semut, madam yumida dah ngamuk...... hihi

ye betol 2..kalau kat rumah xsah kalau tak de semut dlm air masak..nak minum pon ena tengok berkali2 dulu...

Nnt yumida bgtau ye ok x racun semut tu.. Chot pun nk istihar perang sama mereka

nyah kau semut!!!wakakakkaaka.....akhirnya!!!!dapat gak racun semut...hehehe...

boleh la guna jugak racun semut ni,hehehe..kat rumah sy pun mana-mana ada semut..

kalau fizi jadi semut..awal2 lagi dah berambus..hehehe

rumah ain penuh dengan semut merah yang besaq besaq tu. aiyoooo.

anyway thanks join Mini GA ain ! :)

kat umah akak pun banyak jugak semut...

tempat husna pon ada..semut merah yg gatai plak tuh..mmg terok r kalau kena..geram je rasa..

harap berkesan la =) inshaaAllah xde dah semut lepas ni..

mmg berkesan tau ubat ni...serius..hehehe

Rumah sy byk semut yg berbau busuk tu...semut mayat..

Hahaha.. Banteras semut dari bermaharajalela

habislah semut2 tu nanti.. hikhik

Assalamualaikum yangg, hee rumah sheila. kalau ditinggalkan 2-3 hari bila balik kg mesti naik semut. takpaham knp. padalah takda sampah,tak makanan pun. dia datang berumah kat dinding la, bawah tikar la. adehh tensi sheila dibuatnya >____<

baruk tek kmk ngerepak dgn semut yang masuk dalam sambal udang di polah kmk.. makak sambal ya pedas ada..tapi steady juak cdaknya masuk cya -.-'

Nasib baik lah rumah dina tak banyak sangat semut. Kalau ade semut pun, kadang2 tak sampai hati nak tenyeh-tenyeh dia. Heheheh xD

#tapi kadang2 tu hancurkan jugak :p

kamek nang makei tok juak...alhamdulillah semut bukannya kurang ...memang sekda dah

yup.. umah deqla pun ada je semut.. kdg2 dlm bekas makanan kucing pun ada semut.. semut merah pulak tu..ish..


EmoticonEmoticon