Misi Kemanusiaan ke Kemboja


Misi ini ingin mencari sumbangan/bantuan untuk dihulurkan kepada masyarakat Islam di sana. Di daerah Pursat hampir 50 buah kampung Islam hidup dalam kedaifan. 

TARIKH » 13hb Okt sehingga 18hb Okt 2013 (Hari Raya Korban)
KETUA PROGRAM » Puan SITI AISHAH SHEIKH SALIM & Puan IZZAIDAH KHAIRAN

Turut serta IMAM MUDA & USTAZAH PILIHAN
Bersama beberapa pelakon CINTA & WAHYU@WARKAH CINTA 


PROGRAM MISI meliputi :
§  Majlis KORBAN (RM1,700 termasuk pengurusan)
§  Membina sebuah sekolah Agama (kos RM50,000)
§  Generator untuk 10 buah masjid (RM1,500 satu)
§  Waterpump untuk 10 buah kampung (RM600 satu)
§  Pakej RM100 mengandungi:-
1.      Pakej dapur/RM25
2.      Pakej wanita/RM20
3.      Pakej sunat/RM10
4.      Sepasang selipar/RM5
5.      Sedekah kanak-kanak/RM5
6.      Telekung & tudung wanita/RM20
7.      Ketayap & kain pelikat lelaki/RM10
8.      Sukaneka/RM5
§  Kelas asas agama
§  Rawatan perubatan 

Sesiapa yang ingin menyumbang boleh membuat pembayaran melalui akaun: Alkahfi Pictures Sdn Bhd 
*contact alkahfipictures@yahoo.com  untuk mendapatkan no akaun jika ingin memberi sumbangan 

• Sila emailkan nama/no.kad pengenalan/jumlah sumbangan ke alkahfipictures@yahoo.com untuk tujuan direkodkan.
• Semua penyumbang sama ada individu/syarikat akan diberi sijil yang dikeluarkan oleh pihak Menteri Agama Kemboja dan pihak penganjur.
• Individu yang berminat menyertai rombongan ini sangat dialu-alukan. 

SEBARANG KETERANGAN LANJUT SILA HUBUNGI
Puan Izzaidah Khairan 017-3551110
Mior Imran 012-6815935


Dari Abu Hurairah, ia berkata : Rasulullah s.a.w bersabda
“Barangsiapa yang bersedekah sebesar biji kurma dari usahanya yang halal , maka Allah akan menerima sedekahnya itu dengan tangan kanan-Nya, kerana sesungguhnya Allah hanya mahu menerima sedekah dari usaha yang halal, dan akan memberi tambahan kepada pemiliknya seperti seseorang di antara kamu yang terus menambah tabungnya yang sedikit, sampai menjadi gunung .” 
( HR Bukhari dan Muslim )

20 comments

assalamualaikum...yumida

slmt berpuasa :)

menarik yumida...membantu saudara2 seislam kita di kemboja. memang banyak NGO islam negara kita yang membuat bantuan sebegini kn..:)

mama nak membantu dari segi harta benda memnag belum mampu. cukup lah mama bantu dengan doa...

# font tadi tu broadway ke apa ntah.. mama main klik je.. hihi

Kat kampus sy pun selalu buat program mcm ni. Semoga usaha kecil kita ni dapat membantu saudara Islam kita di sana.

Best misi mcm ni.. Klu yg bujang2 tu rugi x join.. Huhu

Salam Ramadhan Yumida

moga usaha murni itu akan dipermudahkan

saya pernah membuat aktiviti ini 2 tahun lepas di kg Cham

saya beranggapan...suasana disana sekarang macam negara kita tahun 60an

Saya menyokong usaha orang kita membantu sesama umatnya :)

Saya menyokong usaha orang kita membantu sesama umatnya :)

Insyaallah.. smoga dipermudahkan segala urusan sedara seislam kita.. amin..

yumida terlibat ke? moga dipermudahkan smua urusan.. in shaa Allah..

ya allah, semoga mereka dipermudahkan urusan :)

Assalamualaikum. thanks sharing my dear. semoga dipermudahkan urusan mereka semuaaa :)

SEMOGA DIPERMUDAHKAN SEGALA URUSAN...SALAM AIDIL FITRI DARI BUNDA..

semoga berjaya...
kalau ada rezeki shark akan bantu..

moga Allah permudahkan usaha yg baek tu..

selamat hari raya Yumida
maaf zahir batin ye :)

Maaf tompang lalu
------------------
Saya ingin menjemput anda utk menyertai : Contest Blogger Jejaka Jambu. Hadiah Power Bank.

sama-sama kita membantu saudara kita di sana...

Semoga dengan misi kemanusiaan ni akan membantu saudara seislam kita di sana.Aamine :)

Bagusnya Misi camni kan dear..moga segala urusan depa nnt dipermudahkan.

mudah dan ringkas misi mcm ni...
moga segalanya dipermudahkan..
insyaAllah...kita tolong setakat mana yg termampu...


EmoticonEmoticon