Macam Ni Ke Layan Customer?

( Cont... )




Masih ingat x entry aku kat atas tu?
Actually...kisah tu belom abis lagi
Yg Promoter & Cashier yg byk cakap "Tak tahu" tu
Kat tingkat bwh
Yg ni aku kena naik kat tingkat atas
Masih kedai Acer yg sama
Pasal apa?
Nak repair my laptop yg x boleh on tu

So...aku & my hb pg la naik
Sampai atas...bhgn reception...xde org
Kte org pon panggil la.."Hello! Holla! Uiii!"
Pas 2 minit...baru lembaga berbentuk manusia muncul

Aku pon explain la yg my laptop ni x blh on
Siap bekalkan bateri & adapter lagi
Masa pasang guna bateri...pelik pula aku..blh on
Hari tu aku test mmg langsung x mo on nyer
Tp bila on guna adapter...lagi la x mo on!

Aku tanya kat girl tu...kenapa? mengapa?
"Hmmmm..nanti kami bgtau..kamu tulis no. hp kat kertas ni"
Pastu dia tepek kt laptop aku

Then..aku tanya lagi..
Laptop aku punya..kompom la semangat ingin tahu aku tu berkobar2!
Punya la kecik suara dia..sampai semut pon x blh nak dgr
Lagi 1...seolah2 dlm mulut dia terkandung emas yg bertan-tan
Sikit pon aku x paham & x dengar apa dia cakap
Muka langsung x pandang aku pon
Punya la aku bersungguh2 aku tanya..dia blh buat derk jer...wooo geram aku!


Pastu dia blah!
Aku tercengang
Aku & my hb terpinga-pinga
Cam tu jer dia tinggalkan kteorg!

Dlm hati aku bertubi2 soalan " Xbg resit ker pompuan?!"
Dia juz ambik no. hp aku tp xde bg resit pon
At least resit tu aku blh buat rujukan or jaminan
Aku pandang muka my hb & dia pandang aku balik...question mark!

Aku pi terjah la lam opis dia
Dari jauh aku melaung "Resit ada?"
"Nanti dah service baru kami bagi resit"
Wooo..camtu ker? Camtu ker org service?
Dh service baru bayar...baru ade resit
Ermmm..pelik aku...klo org lain terambik laptop aku cmne?
Dgn resit tu la rujukan hak milik barang kita

Apa yg buat aku rasa x puas hati
Layanan! Langsung x ramah pelanggan!
Dah la promoter tingkat bawah tu berkonsepkan Tak Tahu
Yg kat tingkat atas ni pulak...x mesra alam!
Memang berapi jugak la pekena leh diorg ni















34 comments

sabar ye... biasa la tu, klu kerja jumpa customer tapi tak ramah, mmg akan jadi macam tu.. so, macam mana akak punya laptop tu?? dah ok?

Salam Yumida...

Huh! Mmg menyakitkan hati... Sabar je laaa..

kalau fahz pun hangin meyh jadi mcm nie.sabaq2.

klau buat repot boleh ker? patut kena adu ni

peliknya. sepesen je org2 kat kedai tu. sumenya xmesra alam. next time jgn pegi situ lg k. menyakitkan hati je. :)

erk...saya x berani nk anto repair cam tu...resit x de,kalau ilang nnt nk kasi bukti apa.....huhuhuuuu

TAKDE RESIT MEAN TAKDE BUKTI, BILA DAH TAKDE BUKTI MACAM MANA NAK AMBIL BALIK LAPPY TU, HUHU KALAU DAH TAK MEYAKINKAN NAPE TAK ANTO KAT LAIN JE..

Salam..

Biasanya nang ada kedey repay komputer kedak yaa...sik merik resit. Iboh kitak riso, tawakal jak..

Benar padah Ustaz Razak kat atas ya Som.. Nang ada certain kedey repair komputer area kuching tok nang cemya... *lenkali mbak parang*

Kito tunok jak opis ya..yeahhh!
Kito bakor...kito bakorrrr

Aok bah. kmk pn slalu juak jumpa orang cmtowk..muka tak mesra langsung, mok padah pun susah betul.. macam ada emas dlm mlut ya. takut jatuh kot.. memang panas la mun kena layan cmni. kita customer, ada hak utk kena layan baik2.. kalau tak suka keja layan org better tak pyh kerja cmni..*sabar saja kak yumida.. realiti dunia neh.

panas baca entry ktk tok...
kmk pun berasap sama baca entry tok...

haha kelakar la pulak. sound je sebijik org tu.. ada ke kita nak service laptop dia xbg resit.. pelik je

kmk gik emosi maca entri ktk tok..

ish..memang menguji kesabaran dengan kerenah orang2 macam ni..

ada bunyi tak bila laptop bole on?
kalau ada.rosak hardware kot tu.
kalau xde,masalah bateri beb.beli adapter baru.sb da rosak..dan ganti bateri.sb simptom bateri dan nak hbs gitu juga beb.sb tu kdg dlm keadaan lama guna xleh nak on..tp bila seketika,di pasang bateri dia ok.eceh
sungguh2 wa explain!haha.
belasah je dia tu......

fuhhhhh,,, cari tempat len je... heeee~~

tak ada smngat nk layan customer eik..

uik... bahaya tu... sekurang2xnye kena ada apa2x surat untuk rujukan...

haish..! geram pula bila baca..
nape xminta je resit...germa tau kalau mcm ni, kalau jadi ape2 sape yg nk dipertanggjawabkan..?huhu

assalamualaikum yumida...mmg sakit hati kalau ada org yg mcm ni x ada layanan yg baik dr mereka pun...kalau mama lebih baik hantar kat tempat lain jer...:)

assalamualaikum. edy dah terjah dan follow kat sini. jgn lupa singgah ke blog edy. tq

tq sebab sudi follow blog edy

kalau saya, memang saya takkan repair kat situ, saya angkut je laptop bawak pergi tempat lain...

Sabar ajelah,sikda kedai lainkah nak htr?

mun kmk ya, awal mek warning pekerja ya. mun apa2 jadik kat laptop, nya ganti. huhu. sik boleh keja macam ya owh..

yobihh.. pey juak.. tp yalah.. nang ada org gya.. xmerik muka alu. geram ow.. rya dah kenak kat counter pos laju.. dah org ya mpuan, bila laki agak nya lembut kakar.. bila turn kmk yohh kasar abis.. ne x yohhhh..

Oh WOW, just wow! I have dealt with rude customer service, at least once a month. But this is ridiculous. Next time you should go to a service centre where not everybody is a jackass.

Nisa'

hantar jugak kedai tu??

hantar kedai lain aje.. huuhu

mmg menyakitkan hati bila kena situasi mcm ni ..

Adui..terasa apa yg anad rasa. Inilah jenis org yg tak ada nilai menghargai insan lain, dia suka2 ja buat kita macam tu. Tak apa banyakkan sabar ya dek...
Terkapus2 dah baca, iyalah ada org tiada perasaan depan mata Yumida, tu lah girl tu..

Ada seorang Hajah dah dia ni, katanya " jika ada orang jahat sama kita, sedangkan kita tak bersalah, dengan pantas kejahatannya balik kepada dia dalam apa cara" so doakan saja agar girl tu sedar dan tak buat lagi ya.Tenaang lah jiwa..lupakan ya..gantikan dgn rasa insaf ..

memang panas juak cam ya. dah ya tinggal laptop ya sia sik? sine tempat yang servis mcm tutttt tok?huhu


EmoticonEmoticon