Tulang Dinosaur Ditemui Di Hutan Terengganu

Sebelum ni, bukti penemuan fosil gigi dinosaur disahkan di hutan Pahang. Entry: Gigi Dinosaur Dijumpai Di Hutan Pahang, Malaysia.

Gambar gigi dinosaur

 Gigi dinosaur dijumpai di hutan Pahang Malaysia, bukti dinosaur wujud di Malaysia, gambar gigi dinosaur, penemuan fosil gigi dinosaur spesies Spinosaurid, dinosaur spesies Tyrannosaurus Rex (T-Rex)

Dinosaur pernah wujud di Malaysia!

Hari ni, kita dikejutkan lagi dengan penemuan tulang dinosaur. Rupanya memang terbukti benar, dinosaur ni pernah wujud suatu ketika dulu. Aku ingatkan kisah dinosaur yang selalu ditayangkan dalam filem/movie/komik adalah rekaan semata-mata. Ataupun kisah dongeng. Sah! Dinosaur pernah wujud di dunia!

Membayangkan betapa besarnya saiz badan dinosaur, mungkin setinggi flat 4 tingkat. Gigi pun dah besar giler, apatah lagi ukuran badannya. Fosil tulang dan bekas tapak kaki dinosaur ditemui di hutan tebal Terengganu. Kajian sedang dijalankan bagi mengenal pasti spesies dinosaur tersebut yang telah lenyap beratus juta tahun dahulu.

Penemuan bersejarah ini memberi impak yang besar dalam dunia penyelidikan tentang bumi kita, untuk penerokaan lebih luas terhadap proses alam masa lampau yang membawa perubahan kepada masa kini dan akan datang.

Kisah penemuan fosil dinosaur di tempat lain

Beberapa dekad lalu, dunia penyelidikan dinosaur pernah digemparkan dengan penemuan fosil dinosaur terbesar berusia 150 juta tahun di Khon Kaen, Thailand dalam bentuk tulang femur kiri.

Giveaway Contest RM700 Jualan Hebat Lazada Malaysia 11/11 by Emas Putih

2 comments

assalamualaikum
singgah pagi
sory x sempat nk komen anum bz hari ini

alamak dinesor ape jenis tu agaknya....


EmoticonEmoticon