Jambatan Batang Sadong Siap! Dari Kuching ke Muara Tuang-Asajaya-Sadong Jaya-Simunjan dan Sebuyau

Jambatan terpanjang di Borneo: Jambatan Batang Sadong SIAP! Tak perlu guna feri lagi! Horrey!! 15 September 2016 tarikh keramat ianya siap secara rasmi. Berita amat mengembirakan buat orang Sarawak, lepas ni tak perlu bingung fikir pasal feri, fikir pasal hari ni air pasang ke tak, fikir pasal berapa lama nak tunggu feri Sebuyau.

Usaha Cara Untuk Berjaya

Pepatah, ‘usaha tangga kejayaan’ amat popular untuk menyatakan cara bagaimana untuk mencapai kejayaan. Usaha merupakan langkah untuk jadi orang berjaya. Ingin berjaya harus berusaha, kejayaan tidak datang bergolek.

Cara Memperbaiki Diri Saat Dikritik & Dihina

Dikritik dan dihina! Pasti meninggalkan kesan mendalam dalam diri kita. Saat dihina dan diperkecilkan, jadikan itu sebagai satu pemangkin semangat diri dan yakinlah Allah sentiasa bersama kita.

Sahabat Yang Baik Itu Seperti Apa

Hargai sahabat yang banyak menegur kita secara hemah, kerana merekalah sahabat sejati. Jadi, sahabat yang baik itu seperti apa? Di mana nak jumpa sahabat baik hati. Jom kenali ciri sahabat sejati kita.

Tabah Hadapi Kesulitan Hidup

Lumrah kita manusia untuk berdepan dengan pelbagai kesulitan, hadapinya dengan tabah. Ada kalanya, kita merasakan argh peritnya hidup ini! Kita merasakan ujian yang kita terima begitu hebat. Besarnya dugaan melanda, membuatkan hidup kita terumbang ambing.

Aplikasi Peel Smart Pengganti Remote TV Astro

Aplikasi Peel Smart Remote Pengganti Remote TV Astro | Sebelum ni, aku ada kongsikan kisah Remote TV Astro Menjadi Bengong. Annoying nya bila tekan-tekan tak dapat, serius potong stim kita je nak tonton tv. Nak ulang alik ke depan tv tekan decoder Astro huish malasnya. Baru aku tahu yang handphone kita tu pun boleh digunakan sebagai alat kawalan tv. Tapi kena install la software tu.

Mulutnya Membebel Setiap Masa

Eh sorry la, cerita hal anak lagi. Benda fresh dari oven kan..tak cerita, nanti lupa. Baik story awal, haha. Minggu lepas kami bercuti di Sibu, cuti 4 hari. Masa berkemas nak jalan-jalan si Amirah paling excited. Macam tau-tau je orang nak pi berjalan, makan angin.

Cari ‘MAK’ Bila Nangis, Panggil ‘ABAH’ Setiap Masa

Amirah..jarang sangat panggil aku ‘mak’. Selalu je aku ajar dia sebut “emak”. Memang tak nak. Time nangis je baru panggil mak. Di situlah baru watak emak wujud.

Amirah Tumpang Kereta Minion

Tahu kartun Minion? Ala kartun kaler kuning dengan mata bulatnya, pakai spek besar tu, tu la kartun Minion. Masa jenjalan kat STAR MEGA MALL Sibu tu, kami ternampak la tempat mainan budak-budak. Kereta muzik! Ha, kasi Amirah main!

Tips Hadapi Masalah & Cari Jalan Penyelesaian

Cara menghadapi masalah yang berat, apabila berdepan masalah, segeralah memikirkan penyelesaiannya, jangan hanyut memikirkan masalah tersebut.

Jadilah Seperti Lebah Jangan Jadi Seperti Lalat

Jadilah seperti lebah, matanya hanya nampak bunga-bunga yang cantik untuk dihinggapi. Jangan jadi seperti lalat yang matanya hanya mencari sampah.

Umur 1 Tahun 11 Hari: Amirah Dah Ada 4 Batang Gigi

2 gigi atas, 2 lagi gigi bawah, jumlah kesemua gigi Amirah 4 batang. Mula-mula gigi bawah dulu tumbuh, masa usia Amirah 10 bulan. Nak menjangkau 12 bulan gigi atas pula tumbuh. Besar betul gigi atas dia. Padahal gigi susu, nampak macam gigi kapak je.

Tips Hidup Bahagia Setiap Hari

Selamat pagi semua, kehidupan yang bahagia bermula dengan diri kita sendiri. Bila kita dah bahagia barulah orang terdekat dengan kita akan turut rasa bahagia. Jom praktikkan tips hidup bahagia dalam kehidupan seharian kita.

Ucapkanlah Alhamdulillah Mensyukuri Nikmat Allah

Bersyukur di atas segala rezeki dan nikmat yang kita terima hari ini, esok belum pasti kita akan terus bernafas di bumi Allah ini. Ucapkanlah Alhamdulillah untuk hari ini, esok masih belum pasti ada untuk kita.

Jom Kita Berzikir! Zikir Pagi

Mulakan pagi anda dengan zikir sebagai tanda kesyukuran dan doa kepada Allah S.W.T.

Dah Terima Hadiah. Terima Kasih Sponsor Jujur, Baik Hati & Menepati Janji

Alhamdulillah, syukur, rezeki join Giveaway Nurfuzie Baby Store Malaysia pada bulan Mei yang lepas. Tak sangka daku dapat TEMPAT PERTAMA. Hadiahnya….jeng jeng jeng..wang tunai RM100. Terima kasih sponsor a.k.a penaja hadiah, terima kasih penganjur GA.

Jumlah Angpau Raya Amirah RM765.50 JazakAllahu Khairan

Semalam merupakan penamat bulan Syawal. Bulan yang penuh kemeriahan, menyatukan ahli keluarga dalam 1 keraian, paling penting bulan yang memberi kita peluang untuk bermaafan. Memberi maaf dan meminta maaf. Indahnya bulan Syawal..hanya hadir di Hari Raya.

Hadiah Birthday Paling Special Amirah Dapat → Teddy Bear Kaler Pink

Pernah story kat sini: Celebrate Birthday Amirah Dalam Gelap so nak tunjuk kat u olls hadiah yang Amirah dapat. Jeng jeng jeng…teddy bear kaler pink! Kiut!

Dapat Duit Refund PTPTN Berjumlah RMxxx. Kaya mak!!!

Ho yeah! Sebelum ni kempes je poket sebab nak settlekan hutang PTPTN. Tiap bulan mesti nak pi bayar hutang PTPTN. Berbeza dengan kali ni pulak, sebab aku tak perlu bagi duit kat diorang, tapi diorang bagi balik duit kat aku. Cemana tu? Baiknya PTPTN nak bagi duit kat kita semata-mata.

Astro Bagi Siaran PERCUMA!

Berita baik untuk semua! Mulai semalam dan juga hari ni, Astro bagi tayangan percuma untuk semua channel! Suka lettew! Seperti biasa, aku nak record rancangan tv kegemaran aku: channel 732. Best sangat program tv tu! record banyak-banyak, alang-alang Astro tengah baik hati tu. Nanti bila free boleh tengok rancangan di record di masa lapang.