Gambar Raya Si Cilik Amirah Alya

Nak share pic baby Amirah time raya hari tu. Jom layan..

Eh Masih Lagi Raya! Jalan Beraya Syawal Ke-22

Baru je semalam, jalan beraya ke rumah orang 27 Julai 2016 [22 Syawal]. Masih lagi ada hidangan kek dan biskut di atas meja. Wah! Ini baru Raya! Kan Raya sebulan...

Kasut Baby Comel - Minnie Disney Pilihanku

Benda pertama terlintas kat kepala masa survey kasut raya anak, mana nak cari kasut baby murah. Ye la, saiz kaki baby kecik je. Ada kedai yang jual kasut bayi mahal, ada yang jual kasut baby murah. Survey punya survey, jumpa!

Jalan Darat Kampung Tanah Puteh, Serian

Jalan raya baru Kampung Tanah Puteh, Serian, Sarawak siap hingga sampai ke kampung! Alhamdulillah, Raya 2016 aku antara orang yang menggunakan jalan darat yang menghubungkan Bandar Serian hingga ke Kampung Tanah Puteh. Tak sangka perjalanan hanya ambil masa 10 minit sahaja dari simpang Serian bersebelahan jalan SK Rayang.

Celebrate Birthday Amirah Dalam Gelap. Blackout!

Kalau diikutkan 29 Julai 2016 ni umur baby Amirah genap 1 tahun. Memandangkan nak celebrate ramai-ramai kat rumah di kampung, kami pun sambut hari jadi baby Amirah ikut bulan Islam iaitu pada 13 Syawal. Raya ke-13. Tak sangka dah setahun aku bergelar mak. Syukur alhamdulillah..tu pun lepas menanti selama 6 tahun. Akhirnya muncul baby Amirah yang comel.

Duit Raya Cabutan Bertuah Ikut Nasib

Tersenyum senget aku melihat cara terbaru orang bagi duit raya. Takdenya nak hulur satu-satu, kena main lucky draw dulu. Nasib bagus dapat la angpau raya RM10 dan RM5. Nasib orang biasa-biasa je dapat la angpau RM1. Syukur…pun duit raya jugak tu.

Cara Lipat Ketupat Daun Palas

Eh, ketupat ni yang aku suka makan. Kengkadang orang taruk beras hitam tu, ada inti kat dalam, sedap tu! Rupanya ada teknik melipat daun palas ni. bukan sembarangan selit masuk.

Kek Raya Edisi Pertama Hasil Air Tangan Hb

Menjadi jugak akhirnya. Inilah kek yang terhasil dari air tangan hb pada malam Jumaat lepas. Kemain semangat beli bahan-bahan kek hari tu. Start buat pada jam 9 malam, habis melapis dan bakar kat oven jam 12.15 tengah malam. 3 jam proses membuat kek.

Harga Upah Jahit Baju Kurung Terlalu Murah!! Tak Berbaloi Dengan Harga Tu!

Sebelum ni, pernah aku kongsikan kisah aku hantar baju untuk dijahit oleh tailor yang hebat. Baju tu, baju untuk raya. So, selepas survey, aku dapati harga yang ditawarkan oleh tailor tak sama. Berbeza. Ada yang naik RMxx. Boleh baca kat sini: Harga Upah Jahit Baju Kurung Biasa.